access_time
hourglass_empty
person_outline

Black Friday Nedir? Her İşletmenin Bilmesi Gereken İpuçları

Black Friday nedir sorusu ekim ve kasım aylarında internette gezinen çoğu insanın aklından geçmiştir. Black Friday, 26 Kasım’a denk düşen Şükran Günü’nden sonraki gün başlayıp Noel sezonunun resmi olmayan başlangıcını belirten bir alışveriş furyasıdır.

Her yıl perakendeciler ve işletmeciler, hem geleneksel hem de sanal alışverişçileri çekmek üzere Black Friday’e yönelik indirimler ve özel kampanyalar düzenler.

Black Friday terimi ilk önce ABD’de kullanılmış, pek geçmeden küresel bir olay haline gelmiş ve birçok şirket için yılın en kârlı dönemi olmuştur. O zaman Black Friday nedir birlikte iyice inceleyelim.

Black Friday Nedir Birkaç Bilgi

Black Friday’in nereden çıktığı aslında kesin olarak bilinmiyor ancak bu geleneğin günümüzdeki ünlü alışveriş çılgınlığı haline nasıl dönüştüğüne dair epeyce teori bulunmakta.

Bunlardan bir tanesi, Black Friday sözcüğünün 1950’li yıllarda Philadelphia’daki polis memurları tarafından kullanıldığına yönelik. Polisler, Şükran Günü tatilinin ertesi günü yapılan indirimler yüzünden kalabalıkların yarattığı büyük trafik sıkışıklıklarını tarif etmek için söylermiş. Çünkü polis memurları hafta sonu daha uzun mesai yapmak zorunda kalırmış.

Asıl şimdi Black Friday nedir konusuna geldik: Geçmişte Black Friday tek günlük bir indirim etkinliğiydi. Şimdilerdeyse genellikle bir günden daha uzun sürüyor.

Bazı işletmeler sadece öne çıkan cuma ve pazartesi günlerini değerlendiriyor. Bu furya dört güne, hatta bir aylık sürece yayılmış durumda da olabiliyor. Bazı sanal mağazalar, daha fazla müşteri çekmek için kampanyalarını kasımın ilk günlerinde başlayan ve uzun süren bir Black Friday etkinliği yaratıyor. Çoğu işletme indirimlerini hafta sonu boyunca tanıtıp Cyber Monday (Siber Pazartesi)’de bitiriyor veya kasım ayı boyunca özel indirimler sunuyor.

Cyber Monday tatil sezonunda gerçekleşen bir başka etkinlik. Kara Cuma’dan sonraki hafta yapılıyor ve sadece 24 saat sürüyor.

Ne var ki Black Friday ve Siber Pazartesi arasındaki fark şu günlerde pek belirgin değil çünkü işletmeler indirimlerini Black Friday sırasında başlatıp Cyber Monday’den hemen sonra bitiriyor.

2019, perakende satış sitelerine 142,5 milyar dolar kazandırdı. Bu rakam 2018’inkinden 20 milyar dolar daha fazla.

Elbette 2019’da, geleneksel dükkân satışlarının 2018’e oranla %6,2 düştüğünü de not etmemiz önemli. Bu, insanların güç geçtikçe daha çok para harcadıkları ancak Kara Cuma alışverişlerini çevrimiçi yapmayı tercih ettikleri anlamına geliyor.

Hız kesmeden devam eden pandemi bu yıl her koldaki işletme üzerinde büyük bir güçlük yarattığı için eTicaret en iyi Black Friday indirimlerini bulmak isteyen alışverişçiler için büyük bir dönüm noktası olacaktır. Umarız Black Friday nedir bilgi sahibi olmuşsunuzdur.

Black Friday Sanal Satışlarına Nasıl Hazırlanılır?

Black Friday 2020 sezonuna hazırlanıyorsanız, bu çılgın dönemde neler beklemeniz gerektiğine ve sanal Kara Cuma indirimlerinin eTicaret işletmenize nasıl büyük fayda sağlayacağına epey ayrıntılı bir yazı sizi bekliyor.

1. Envanterinizi hazırlayın

Bir envanter incelemesi yapmak Black Friday’de hangi ürünleri öne çıkaracağınızı ve ne kadar indirim alacaklarına karar vermenize yardım edecektir.

Bunu yapmanın bir yolu ABC envanter sınıflandırma seçeneğidir. Ürünleri getirdikleri kâr oranına göre ayırabilirsiniz:

  • A ürünleri en çok satan ürünlerinizi içerir; satışlarınıza %70 oranında katkı sağlar ve net stokunuz %20 oranındadır.
  • B ürünleri ise ortalama verimlilikleriyle hasılatınızın %25’ini sağlayan ve stokunuzun %30’unu oluşturan ürünlerdir.
  • C ürünleri satışların %5’ini oluşturup genellikle envanterin çoğunu tutan ürünlerdir.

Tipik olarak A ürünleri en çok geliri sağladıkları için büyük indirimler almazlar. Bu yüzden de talepte büyük bir artış potansiyeli bekleyerek envanterinizi sık sık tamamlamak önemlidir.

Şayet ürünlerinizi üçüncül tedarikçilerden temin ediyorsanız, ne zaman envanter yenilemek gerektiğini hesaplamalı ve tükenen stoktan doğabilecek olası satış kaybını önlemek adına, elinizde yedek stok bulundurmayı düşünmelisiniz.

Bir başka seçenek de B ve C ürünlerinin ücretlerini daha özgür biçimde düşürmektir; özellikle de raf boşaltmak istiyorsanız.

2. Kara Cuma 2020 için Uygun bir İndirim Stratejisi Seçin

Ünlü perakendeciler ve markalar Black Friday etkinlikleri sırasında site çapında indirimler yapar. Bunun sebebi, büyük hasılat kaybı riskine girmeden envanterlerini topluca tamamlayabilmeleri ve daha büyük satışlar yapabilme özgürlüğüdür.

Ufak online işletmeler ücretsiz kargo seçeneklerine bel bağlar ki bu dünyanın her yerindeki birçok alışverişçi için çekici bir tekliftir. Ayrıca mağazanızdaki en iyi indirimleri gösteren ilgi çekici ve teşvik edici online reklamlar yaratmak için biraz zaman ayırın.

Örneğin Hepsiburada pahalı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunar. Hatta logoyla belirttiği bazı ürünlerde Aynı Gün Teslimat seçeneği de vardır.

Üyelere özel kupon kodları da bu alışveriş etkinliği sırasında çokça kullanılan bir yöntemdir; çünkü indirimi alabilmek için kullanıcıların bir e-posta listesine abone olmasını gerektirdiği için müşteri sayınızı ciddi oranda attırır. Örneğin thredUP bunu, üye olan müşterilere ne tür ek teklifler sunduklarını açıklayan bir pop-up e-posta formuyla yapıyor.

3. Yoğun Trafiğe Hazırlanın

Ufak bir işletmeniz varsa, alışveriş sezonunda biraz trafik artışı olduğunu gözlemleyebilirsiniz. Ne var ki, dikkatli bir çalışma olmadan aşırı trafik akışları online işletmenize zarar verebilir ve bu da web sitenizin çok daha yavaş yüklenmesine neden olur.

İlk başta birkaç dakikalık aksama fazla görünmeyebilir ama size pahalıya patlayabilir. Örneğin Amazon en yoğun olduğu günde bir web sitesi çöküntüsü yaşayarak neredeyse 90 milyon dolar kaybetti.

En kötü durumlar için hazırlanmanın en iyi yolu, size artan ziyaretçi sayınızı destekleyecek kadar kaynak sunan bir güvenilir web hosting bulmaktır.

4. Mobil Kullanıcı Deneyimini Geliştirin

Akıllı telefonlar, Kara Cuma alışveriş sezonu trafiğinin büyük çoğunluğunu oluşturur. Ancak birçok web site mobil kullanıcılara hitap etmekte başarısız kalır ve bu da dönüşümde çok terk edilen sepetlere neden olur. Google Mobile-friendly test tool (Google Mobil Dostu test aracı) kullanarak internet sitenizin mobil dostu olup olmadığına bakabilirsiniz.

Eğer web sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirmek istiyorsanız kullanabileceğiniz birkaç ipucumuz var:

  • Duyarlı bir şablon kullanın. Bu, web sitenizi tablet veya cep telefonu gibi farklı boyutlardaki mobil cihazlara uygun hale getirir.
  • Yüksek dönüşüm sağlayan CTA butonları hazırlayın. CTA’lar, yani eyleme çağrı butonları standart tasarım öğelerini kullanmalı ve web site tasarımınızdaki diğer elementlerden farklı görünmelidir. Bu işlem ziyaretçilerinizin kusursuz bir gezinme tecrübesi yaşamasına ve dönüşüm oranınızı arttırmanızı sağlayacaktır.
  • Sayfa hızını arttırın. Yavaş yüklenen sayfalar siteyi terk etme oranını arttırır. İdeal olarak yaklaşık dört saniyelik yüklenme süresi, en iyi dönüşüm oranlarını sağlamaktadır. Burada WordPress kullanıcıları için hazırladığımız, web site sayfalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacak basit ipuçları bulabilirsiniz.

5. Siparişi Tamamla İşlemini Geliştirin

ABD’deki alışverişçilerin neredeyse %21’i sanal mağazadaki karışık siparişi tamamla süreci yüzünden alışveriş sepetlerini terk etmekte. Bu sorunu önlemek için zaman içinde kanıtlanmış birkaç yöntem bulunmakta:

  • Ücreti önden gösterin. Bilgiyi önceden vermek, müşterilerin siparişi tamamlayıp tamamlamayacaklarından haberdar olmalarını sağlar. Ek vergileri ve kargo ücretlerini içeren net ücreti göstermeyi unutmayın.
  • Misafirlerin ödeme yapmasına izin verin. Her kullanıcı web sitenizde bir hesap oluşturmak istemeyebilir. Ödemelerini ek adımlar olmadan, çabucak tamamlamalarını sağlayacak seçenekler sunun.
  • Bilgi formlarını azaltın. Sadece tam isimlerini; e-posta adreslerini; ödeme, fatura ve kargo adresleri gibi gerekli bilgileri sorun.
  • Birden çok ödeme yöntemi sunun. En popüler ödeme yöntemleri kredi kartlarını, dijital cüzdanları ve banka transferlerini içerir. Gün geçtikçe popülaritesi artan Şimdi Al, Sonra Öde yöntemini kullanmayı düşünebilirsiniz.

Black Friday ve Cyber Monday Nasıl Daha Karlı Olur?

Black Friday ve Cyber Monday (Siber Pazartesi) herhangi bir eTicaret işinde yılın en kârlı dönemi olabilir. Pazarlama stratejinizi önden planlamak kâr oranınızı en yüksek hale getirmenizi sağlar.

Aşağıda bu sezona hazırlanmanıza yardım edecek daha fazla ipucunu bulabilirsiniz.

1. E-posta Listenizi Büyütün ve Müşterilerinizi Sınıflandırın

Bir araştırma, e-posta ile pazarlamanın harcanan bir dolar başına 38 dolar getirdiğini söylemekte. İşte bu yüzden eTicaret işletmelerinin en etkili pazarlama stratejilerinden birisi e-posta ile pazarlamadır. Hatta pazarlamacıların %59’u, en önemli ROI (yatırım dönüşü) kaynağının e-posta pazarlamacılığı olduğunu söylemekte.

Ancak e-posta listenizi büyütmek zaman ve çaba gerektirir, bu sebeple de erkenden başlamak elzemdir.

  • Bültenimize abone olun. Müşterilerinizden özel tekliflerin, hediye kuponların ve indirimlerin olduğu veya ürünleriniz hakkında ayrıntılı bilgi sunduğunuz bültenlere abone olmalarını isteyin. İlgi çekici bir e-posta konusu düşünün.
  • Misafir ödemeleri. Eğer bir müşteri sadakat programınızın bir parçası değilse veya bir hesabı bulunmuyorsa onlara satın aldıktan sonra e-posta adreslerini sorun. Ancak bu yöntemle sipariş onaylarını alabilirler ve sizde bülten listeniz için bir tane daha e-posta toplamış olursunuz. Müşterilerinizi kandırmaya çalışmayın. Bir bülten aboneliği sunduğunuzu açıkça dile getirin.

Bu e-posta büyütme stratejilerini, ana sayfanıza koyduğunuz pop-up reklamlarda veya CTA (eyleme geçme) butonları ve blog yazılarında uygulayın.

Yeterince büyük bir listeniz olduğunda, müşterilerinizi sitenizde gösterdikleri davranışlara göre üç gruba ayırabilirsiniz.

  • Tek seferlik müşteriler. Sanal mağazanızdan tek bir ürün alan be bir daha dönmeyen kişiler.
  • Sepet terk edenler. Mağazanızı sadece inceleyen veya sepetine ürün ekleyen ama asla ödeme işlemini bitirmeyen ziyaretçiler.
  • Sadık müşteriler. Mağazanızı düzenli olarak inceleyip alışveriş yapan veya sadakat programınızın bir parçası olan insanlar.

Sınıflandırma işlemi e-posta pazarlama stratejinizi her bir müşteri grubuna hitap edecek şekilde kişiselleştirmenize yardımcı olur. Sınıflandırma bilgisi toplamak için Google Analytics kullanabilirsiniz.

2. Sosyal Medya Varlığınızı Geliştirin.

Sadece ABD’de, yetişkinlerin %72’sinin bir tür sosyal medya kullandığı tahmin edilmektedir. Eğer nasıl güçlü bir sosyal medya varlığı geliştireceğinizi biliyorsanız, işletmenize çok fazla müşteri kazandırabilirsiniz.

Sosyal Medya platformları ziyaretçilerinizle daha bire bir iletişim kurabilmeniz için eşsiz bir fırsat sunar. Ayrıca markanızın sesini duyurmanıza, kullanıcılara yönelik içeriklerinizi göstermenize ve sosyal kanıtınızı arttırmanıza izin verir.

Sosyal medya varlığınızı büyütmenin iki yolu vardır: organik ve ücretli. İkisi de etkili yöntemlerdir ve aynı anda mükemmel biçimde işe yararlar. Bunlara hemen bakalım:

  • Kullanıcı yorumları. Müşterilerinizin, markanızın sosyal medya hesaplarına dürüst yorumlar bırakmalarına izin verin.
  • Kitlenizle iletişime geçmek. Markanızın sosyal medya gönderilerine, bırakılan yorumlara ve mesajlara yanıt verin.
  • Kullanıcı katkılı içerik. Müşterilerinizin ürün fotoğrafları veya videolar gibi ilgili konularda kullanıcı katkılı içerik yayınlayıp markanızı etiketlemesini destekleyin.
  • Bir gözünüz potansiyel fırsatlarda olsun. Endüstrideki pazar boşluklarını belirleyip işletmenizin o boşluğu nasıl doldurabileceğine karar verir.

Sosyal medya varlığınızı geliştirecek ücretli yöntemler:

  • Ücretli reklamcılık. Sınıflandırılmış müşteri gruplarınızı hedefleyen ücretli reklamlar kullanın.
  • Influencer veya marka elçileriyle pazarlama yapın. İnternette çok takipçisi olan birisiyle ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak için ortaklık yapın.

eTicaret mağazanıza doğrudan bağlanabilen, Facebook ve Instagram’a entegre edilmiş alışveriş platformları. Bu özellik takipçilerinizin envanterinize siteyi terk etmeden bakmasını sağlayıp dönüşüm oranını arttırır ve potansiyel olarak daha fazla satış getirir.

3. Web Sitenizi Optimize Edin

Yüklenme süresi bir web siteden çıkma oranını (bounce rate) direkt olarak etkiler. Çıkma oranı web sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini ve sitenizden ne hızla ayrıldığını yüzde olarak gösterir. Eğer bir web sitenin yüklenme süresi beş saniyeden fazlaysa, ziyaretçilerinizin yaklaşık %38’i sitenizden erkenden ayrılmayı seçer.

Bu özellikle Black Friday ve Cyber Monday için geçerlidir. İnsanlar mümkün olduğunca çok uygun ücret bulmak istediği için her saniye önemlidir. İşte bu sebeple web sitenizi optimize etmeniz ve yükleme süresini en kısaya indirmek çok mühimdir.

Sanal mağazanızın yüklenme hızını sınamak için Google PageSpeed Insights veya GTmetrix kullanabilirsiniz. Ayrıca bu araçlar sitenizin performansını nasıl arttırabileceğinize dair de öneriler sunar.

Bir sitenin hızını arttırmanın başka bir yolu ise bütün görsellerle HTML, CSS ve JavaScript dosyalarını küçültmektir. Daha detaylı bir rehber için WordPress rehberimize bakabilirsiniz.

4. Kara Cuma için Envanterinizi Gözden Geçirin.

Black Friday başlamadan önce, envanterinizi inceleyip hangi ürünlerin çok sattığına bakmalısınız. Çok fazla satmayan ürünleri kaldırarak yeni bir envanter tanıtın. Fiziksel ürünler satıyorsanız olabildiğince çok ürün stoklayın ve önceden paketlediğinizden emin olun.

Yılbaşı alışverişi yapanların bu yoğun sezonda gezinmesine yardımcı olacak yeni kategoriler ekleyin. Çoğu müşteri büyük olasılıkla hediye aradığı için şu kategori ipuçlarını değerlendirmek isteyebilirsiniz:

  • Ürünün hangi amaca hizmet ettiğini vurgulayın. Bu “Komik Hediyeler” veya “Ev Hediyesi” olabilir.
  • Alıcı kitleye hitap edin. “Kadınlara Hediyeler” veya “Büyükanne ve Büyükbaba için Mükemmel Hediyeler” şeklinde ürün hedefleyin.
  • Toplu fırsatlar ve teklifler. “Ailelere Özel Hediye Setleri” veya “Evcil Hayvan Bakım Hediye Seti” gibi belirli bir kategoriye giren her şey.

5. Pazarlama Stratejisi Oluşturun ve Pazarlama Takviminizi Düzenleyin

Etkili bir pazarlama stratejisi bulmak zaman alacağı için önceden bir tane bulmak işe yarar. Rakiplerinizi araştırın ve diğer markaların Black Friday/Cyber Monday için neler sunma eğiliminde olduğuna bakın. İşletmenize fayda sağlayacak bir pazarlama planı oluşturmak için bu Black Friday pazarlama fikirlerini kullanın.

Stratejinizi belirlediğinizde, iş onu nasıl uygulayacağını planlamaya gelir.

Mevcut ücretsiz pazarlama takvimi şablonlarından yararlanın ve net bir eylem planı hazırlayın. Bunu e-postayla pazarlama, içerik yayınlama ve pazarlama planınızdaki diğer hedefler için kullanın.

Ayrıca takvimi ürünlerin hangi ürünlerin ne zaman indirime gireceğini organize etmek için kullanın. Güncel ve indirimli fiyatları, Black Friday tekliflerinin başlangıç ve bitiş tarihlerini not alın. Hangi promosyon kanallarını kullanacağınıza karar verin ve gerekirse indirim kodları oluşturun.

Bu Yıl Daha Fazla Satmak İçin Kolay Black Friday Pazarlama Stratejileri

Ortalamaya göre, son tatil sezonundaki online satışlar, toplam tatil satışlarının %20‘sini oluşturdu. COVID-19 salgını düşünüldüğünde, etkili Black Friday pazarlama stratejileri uygulandığı sürece bu rakam bu yıl önemli ölçüde artabilir.

Yılın bu kârlı zamanını kaçırmadığınızdan emin olmak için derlediğimiz en iyi Black Friday pazarlama stratejileri hemen aşağıda.

1. Black Friday E-posta Pazarlama Kampanyası Başlatın

Tüketicilerin %49‘u, en gözde markalarından e-posta almayı dört gözle beklediklerini söyledi. Bundan haberdar olmak, satışlarınızı etkili bir şekilde artırmak için Black Friday ve Cyber Monday e-posta kampanyaları oluşturma fırsatı sunar.

Black Friday e-posta kampanyanız üzerinde, tatil sezonuna birkaç hafta kala çalışmaya başlayın. Bu süreyi Black Friday öncesi satış yapmak, gelen Black Friday ve Cyber Monday indirimlerini haber vermek için kullanabilirsiniz.

E-posta pazarlama etkinliğinizi daha da artırmak için, her sınıflandırılmış müşteri grubu için ayrı e-posta kampanyaları oluşturun. Örneğin, satın almadan mağazanıza göz atan kişiler için kupon kodları veya ücretsiz hediye kılavuzları oluştururken, tek seferlik ve sadık müşterilerinize özel fırsatlar ve hediyeler sunun.

İlgili afişleri ve eyleme geçirici mesaj düğmelerini kullanarak e-postaları Black Friday ve Cyber Monday satışlarıyla uyumlu olacak şekilde tasarlayın. Açılış ve dönüştürme oranlarını iyileştirmek için güçlü e-posta konu sözcükleri kullanın ve e-postalarınızı kişiselleştirin.

Hostinger’ın 2019 Black Friday E-posta Tasarımı

Zaman çizelgesine gelirsek, Kara Cuma öncesinde küçük teklifler ve heyecan içeren birkaç e-posta göndermeye başlayın. Şükran Günü olan 26 Kasım’dan önce bir ve sonrasında da Black Friday-Cyber Monday satış günlerinde birer olmak üzere en az üç e-posta gönderdiğinizden emin olun .

Son dakika satışları elde etmenin en iyi yollarından birinin, son şans konulu e-posta pazarlama kampanyaları olduğunu unutmayın. Bunlar, başarılı bir Black Friday-Cyber Monday pazarlama uygulamasının bir başka parçası olan telaş ve nedret duygusu yaratır.

2. Sosyal Medya Pazarlamacılığını Kullanın

Bir ankete göre, kullanıcıların %37’si iyi sosyal medya pazarlama kampanyalarının ürünleri satın almaya teşvik ettiğini kabul etti.

Yani Black Friday ve Cyber Monday geldiğinde, hedef müşterileriniz hakkındaki bilgilerinizi kullanarak Facebook ve Instagram’a ücretli reklamlar verin.

Instagram pazarlama kampanyalarınız için en popüler Black Friday etiketlerini kullandığınızdan emin olun.

Sattığınız ürünlere uydukları sürece ürünlerinize alakalı etiketler ekleyin.

3. Telaş Yaratın

Telaş ve nedret hissi yaratmak, satışları arttırmak için kullanılan iyi bilinen bir pazarlama taktiğidir. Özellikle de tatil sezonlarında epey fayda yaratır zira insanlar tatil alımları sırasında en iyi Black Friday indirimini yakalamak için acele eder.

Black Friday indirimi sırasında bunu uygulamanın en etkili yollarından bazıları, belirli eyleme geçirici anahtar kelimeler kullanmaktır:

  • Sınırlı bir süre veya sınırlı sayıda müşteri için ücretsiz gönderim sunun. “Bugüne özel ücretsiz kargo” veya “İlk 200 müşteriye ücretsiz kargo.”
  • Sınırlı stoku olan ürünleri belirtin. “Sınırlı sayıda üretilmiş bu tişörtü kaçırmayın.”
  • En hızlı olanları ödüllendirin. “İlk 100 müşteriye özel hediye ekliyoruz.”
  • Sınırlı süreli teklifler. “24 saatlik indirim.”

Telaş yaratmanın başka yolları da vardır:

  • Geri sayım. Açılış sayfasına ve her ürün sayfasına bir geri sayım ekleyerek zaman tükeniyor hissini yaratın.
  • Kısa süreli indirimler. En çok üç saat süren kısa süreli indirimler organize edin.
  • Kaçırma korkusu. Açılış sayfasına ve ürün tanıtımlarınız için ikna edici bir dil kullanın. Müşterilerinize, eğer fırsatı yakalamazlarsa indirimi kaçıracakları hissini yaşatın.

4. Ortalama Sipariş Değerinizi Arttırın.

Black Friday ve Cyber Monday satışlarında daha fazla kâr elde etmenize yardımcı olmanın bir başka yolu da ortalama sipariş değerini artırmaktır. Bu strateji sitenize daha fazla müşteri çekmeye odaklanmaz. Asıl odağı, halihazırda sitede olan müşterilere daha çok satış yaptırmaktır.

Aşağıdaki pazarlama fikirlerini uygulayarak ortalama sipariş değerinizi arttırabilirsiniz:

  • Minimum harcama bonusu. 100₺ ve üzeri siparişlerde ücretsiz kargo veya 250₺ değerindeki tüm siparişlerinizde %10 indirim gibi. Ücretler, genel ürün fiyatlandırmanıza göre ayarlanmalıdır.
  • Toplu sipariş indirimleri sunun. İki fiyatına üç tane veya bir tane alırsanız ikincisi %50 indirimli gibi teklifler.
  • Çapraz satış (cross-sell) ve yukarı satış (upsell). Eşleşen bir sette %10 indirim kazanın veya Şunları da beğenebilirsiniz… bölümü ekleyin.
  • Hediye kartları. Hediye kartları OSD (ortalama sipariş değeri) arttırmanın harika bir yoludur. 50₺ veya 100₺ gibi yuvarlanmış değerlerde hediye kartları sunun.

5. Black Friday 2020 için Mağaza Tasarımınızı Güncelleyin

Bir başka güzel Black Friday pazarlama fikri, eTicaret mağazanızı tatil sezonuna uyacak şekilde değiştirmektir.

Salt Black Friday etkinliğine yönelik olan bir açılış sayfası hazırlayın. Sitenizin her sayfasına Black Friday indirim bannerları koyun. Hatta ürün tanıtımlarınızı bile Black Friday temasına uygun olarak düzeltebilirsiniz.

Her değişikliğin mobil cihazlarda kusursuzca çalıştığından emin olun. Black Friday alışverişçilerinin neredeyse %67’si mobil cihazlarını kullanmakta.

6. Sepet terk etme sorununu ele alın.

2018 Black Friday tatil sezonunda ortalama alışveriş sepeti terk etme oranı yaklaşık %82 idi. Bu rakam 2017’nkinden %7 daha fazla.

Bu bilgi, sanal mağazaları ziyaret eden çoğu ziyaretçinin Black Friday promosyonlarından asla yararlanmadığını gösteriyor. Yani sepete ekledikleri ürünleri satın almadan web sitesinden ayrılıyorlar.

Black Friday hafta sonu boyunca mağazanızdaki alışveriş sepetini terk etme oranını nasıl azaltabileceğinize dair birkaç yöntem bulunuyor:

  • Ödeme aşamasını hızlı ve kolay hale getirin. Black Friday hafta sonu boyunca, insanlar hep olabildiğince çok indirim yakalamak için acele eder. Web sitenizdeki ödeme sayfasında gezinmenin kolay ve sürecin hızlı olduğundan emin olun. Bu müşterilerin ödemeyi yapma olasılığını artıracaktır.
  • Sepetinizde ürünler var e-postaları yollayın. Ziyaretçileriniz alışveriş sepetlerini terk ettiyse, onları geri gelmeye ikna edecek bir e-posta gönderdiğinizden emin olun. Bunu, seçtikleri ürünleri onlara hatırlatarak ve daha fazla indirim sunarak yapabilirsiniz. Doğru yapılırsa, bu e-postalar %40 ortalama açma oranı ve %29 tıklama oranı dönüşü yaratır.

Sonuç

Black Friday sezonu ABD genelindeki tüm tip işletmeler için yılın en yoğun dönemlerinden birisi. Eğer bir online işletmeniz varsa, bu sadece satışlarınızı arttırmak değil, bu sırada yeni müşteriler çekmek için de harika bir fırsattır.

Özetlersek, aşağıdaki en iyi Black Friday fikirleri ve stratejileri bu sene daha çok satış yapmanıza yardım edebilir:

  • Erkenden hazırlanıp rakiplerini iyice araştırın.
  • Black Friday e-posta pazarlama kampanyası başlatın ve mağazanızı bu kampanyaya göre güncelleyin.
  • Güçlü bir sosyal medya varlığı yaratın.
  • Ürünleriniz için telaş ve nedret duygusu yaratın.
  • Ortalama sipariş değerini arttırın.
  • Ziyaretçilere terk edilmiş sepetlerini hatırlatın.

Umarız Black Friday nedir, dünya çapında ve ABD’deki perakendeciler için ne tür bir etki yaratıyor daha iyi anlamışsınızdır. Black Friday 2020’nin size uğurlu gelmesi dileğiyle.

 

Yazar

Author

Merve / @merveozcan

Merve, İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu. Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışıyor. Çevirmenlik ve Editörlük yolculuğunun ardından yepyeni ama bir o kadar da tanıdık bu sektöre adım atmaktan çok memnun. Boş zamanlarını kitap okuyarak, oyun oynayarak ve yeni şeyler öğrenerek geçiriyor.

İlgili Rehberler

Bir yanıt bırakın

Yorum*

İsim*

Eposta*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Şimdi Hostinger'ın bir parçası olun!