WEB SİTESİ

Dropshipping Nedir ve Nasıl Yapılır? Acemiler için Rehber

Online dropshipping işletmesi kurmak istiyorsunuz ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Hiç merak etmeyin, bu makalede dropshipping nedir ve dropshipping nasıl yapılır öğreteceğiz. Hadi maceramıza başlayalım!

Dropshipping nedir?

İlk olarak size dropshipping nedir anlatacağız. Daha sonra ise dropshipping nasıl yapılır öğreteceğiz.

Dropshipping nedir diye tanımlayacak olursak Dropshipping kısaca fiziksel ürünlere sahip olmadan ürün satabileceğiniz iş modelidir. Yani ürün tedarikçisi bir ürün satın alındığında ürünü direkt olarak müşteriye yollayacaktır.

Peki nasıl kar edeceksiniz? Tabii ki de fiyatlarınızı yükselterek. Bu demektir ki tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir.

Kısaca dropshipping’in çalışma mekanizması böyledir:

  1. Müşteri ürünü perakendeciden alır
  2. Perakendeci ürünü tedarikçiden sipariş eder
  3. Tedarikçi ürünü müşteriye yollar

Popülerliğine rağmen dropshipping işletmesinin dikkate almanız gereken avantajları ve dezavantajları bulunmaktır. İşte dropshipping dünyasına adımınızı atmadan önce bilmeniz gereken şeyler.

Avantajlar

Bu listede size dropshipping’i cazip kılan bazı faktörleri göstereceğiz:

  • Başlaması kolaydır – sizi bazı karışık prosedürleri takip etmek takip etmeye ve sadece belirli kaynaklara sahip olmaya zorlayan diğer iş modellerine göre başlamak daha kolaydır. Online dropshipping işletmesi ise sadece bir laptop ve stabil bir internet bağlantısı gerektirir.
  • Düşük risk – düşünmeniz gereken tek ücret müşteriye sunacağınız ürünün ücretidir.
  • Düşük sabit maliyet –  depo masrafları veya deponuzla ilgilenecek elemanların maaşları hakkında düşünmenize gerek kalmaz. Sabit maliyetiniz düşündüğünüzden çok daha az olacaktır.
  • Ürün çeşitliliği – bir dropshipping işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu da müşterilerinize sunmak istediğiniz ürünler konusunda yaratıcı olabileceğiniz anlamına gelir.
  • Rahatlık – işinizi laptop üzerinden yaptığınız için istediğiniz yerden çalışabilirsiniz.

Dezavantajları

Bu iş modeli kulağa ümit verici gelse de dropshipping işine girmeden önce hazırlıklı olmanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:

  • Yüksek rekabet – dropshipping işini yapan birçok kişi bulunmaktadır, bu yüzden de öne çıkabilmeniz için sıkı çalışmanız gerekmektedir.
  • Düşük kar marjı – birçok satıcı ile rekabet içinde olduğunuzdan büyük ihtimalle fiyat savaşları olacaktır. Bu da tekliflerinizi daha cazip kılabilmek için fiyatlarınızı olabildiğince düşük olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Ancak bunu düşük rekabet olan bir niche ürünü bulursanız önleyebilirsiniz.
  • Tedarikçi sorunları – eğer kötü bir tedarikçi seçerseniz en baştan başarısız olmaya mahkum olabilirsiniz. Kötü bir tedarikçi ürün teslimi hataları, kötü paketleme ve uzun yanıt süreleri ile markanızın güvenirliğini azaltabilir. Ancak bu konuda yapabileceğiniz pek de bir şey olmaz.
  • Yönetimi zor envanter – tedarikçinizin stok durumunu sürekli kontrol ederek kendi mağazanızdaki stokları da sürekli güncellemeniz gerekir.
  • Müşteri hizmeti – müşteriyle direkt olarak bağlantılı olan tek kişi sizsiniz. Eğer herhangi bir sorun olursa şikayetleri sakince dinlemeniz gerekir.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping nedir artık biliyorsunuz. Şimdiyse size dropshipping nasıl yapılır öğreteceğiz.

Size ürün fikirlerinden dropshipping mağazanızı nasıl pazarlayacağınıza kadar her şeyi öğreteceğiz. İşte dropshipping için gereken adımlar:

1. Bir Dropshipping İşletmesi Fikri Üretin

Pazara girmeden önce ne satmak istediğinizi bilmeniz gerekir. Çünkü kendinize göre araştırmadan rastgele ürün satmak kötü bir fikir olacaktır.

İlk olarak kime hizmet edeceğinizi belirleyin. Sorunlarının ne olduğunu bulun ve bu sorunları çözecek bir ürün seçin. Böylece ürünleriniz müşterileriniz tarafından değerli olarak görülecektir.

Her şeyden önce ürününüz hem alıcı, hem de satıcı için değerli olmalıdır. Bu yüzden satmak istediğiniz ürünün karlı olup olmadığını ve bu endüstrinin gelecek vaat edip etmediğini öğrenmeniz gerekmektedir.

Google Trends ile seçtiğiniz ürünlerin trendde olup olmadığını görebilirsiniz.

Google Trends arama sayfası

Eğer belirli bir niche seçmek konusunda emin değilseniz sıradaki aşama doğru tedarikçiyi bulmaktır.

Tedarikçi adaylarınızı güvenilirlik, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesi kategorilerinde karşılaştırın.

Tedarikçinizin uzun vadede işletmeniz için zararlı olmayacağından emin olun. Üstelik tedarikçiyi harika bir partner olacağınıza dair ikna etmeniz de gerekir. Bir başka deyişle partnerliğiniz iki taraf için de karlı olmalıdır.

İşte ürününüzü seçmeden önce cevaplamanız gereken bazı sorular:

  1. Ürün niche’iniz ne kadar popüler?
  2. Ne türden tedarikçilerle çalışmak istiyorsunuz?
  3. Hangi bölgeye ürün satacaksınız?

Bu soruları cevaplamak işletmeniz için doğru ürünü bulmanıza yardımcı olacaktır.

2. Bir Alan Adı Alın

Müşterilerinizin ürünlerinizi bulması en az hangi ürünü satacağınızı bilmek kadar önemlidir.

Bu yüzden müşterilerinizin ürünlerinizi satın almak istediğinizde nereye gideceklerini bildiklerinden emin olmalısınız.

Ne de olsa her mağazanın bir adrese ihtiyacı vardır. Benzer olarak online bir işletmenin de alan adı formunda bir adrese ihtiyacı vardır.

Alan adınızı mümkün olduğunca hatırlanabilir ve hedeflediğiniz müşterilerle alakalı yapmalısınız. Çünkü müşterilerinizin ürünlerinize ihtiyacı olduğunda girecekleri adres alan adınızdır.

Alan adınıza dair fikirlere belki de şimdiden sahipsiniz. Peki ya bu alan adlarını kullanıma müsait mi?

Merak etmeyin çünkü Hostinger’ın domain sorgulama aracıyla istediğiniz alan adının müsait olup olmadığını görebilirsiniz.

Hostinger domain sorgulama iniş sayfası

Tek yapmanız gereken alan adınızı girmek ve müsait olup olmadığını görmek. Size kullanılabirlik hakkında bilgi vermenin dışında ayrıca alakalı diğer alan adlarını önerecektir.

3. Online Bir Mağaza Kurun

Adresinizi aldınız peki şimdi ne yapacaksınız? Tabii ki de mağazanızı kurmakta.

WordPress ile online bir mağaza kurabilirsiniz. Bu nedenden dolayı ilk aşama WordPress’i kurmaktır.

Hayatınızı kolaylaştırmak ve işinizi daha verimli yapabilmek için Hostinger‘daki otomatik WordPress otomatik yükleyiciyi kullanın. WordPress web sitenize otomatik olarak yüklenecek ve kurulacaktır.

WordPress sitenizi başarıyla kurduktan sonra WooCommerce eklentisini yüklemeye başlayabilirsiniz. Bu eklenti web sitenizde onlnie bir mağaza oluşturmanıza izin verecektir.

WooCommerce ana sayfası

Son olarak WordPress ve WooCommerce kurmayı tamamladıktan sonra web sitenize ürünler ekleyerek ve online mağazanızı tasarlayarak web sitenizi tamamlamaya hazırsınız.

4. Detaylara Karar Verin

Online mağazanıza ürün eklemek zor olabilir. Çünkü göz önüne almanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:

Sevkiyat Masrafları

Müşterilerinize sunacağınız sabit tarifeli kargoyu belirlemeniz gerekir. Bazen müşteriler bir ürünü satın almadan önce sevkiyat masraflarını incelerler. Bu arada seçebileceğiniz üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır:

  • Ürüne bağlı oran – bu oran ücreti ürünlerin boyutlarına göre kategorize edecektir. Bu, küçük ürünlerin büyük ürünlerden daha az kargo ücretine sahip olacağı anlamına gelir.
  • Gerçek zamanlı oran – bu seçenek daha esnektir. Çünkü ücret ürünün ağırlığına ve hedefine göre olacaktır. Bu yüzden ürünler arasında kargo ücreti değişebilir.
  • Sabit tarifeli kargo – sabit tarife uygulaması en kolay oranlardan biridir. Çünkü tüm türden kargolar için sabit bir fiyat uygular.

Vergiler

Vergilere dikkat etmelisiniz. Satacağınız ürünler için Türkiye’de verginin ne kadar olduğunu kontrol etmeli ve fiyatlarınızı ona göre ayarlamalısınız.

Bu işlem için bir vergi uzmanına danışmak en iyisi olacaktır.

Ödeme Yöntemleri

Ödeme yöntemi müşterinizin alışveriş deneyimini etkileyecektir. Ne kadar rahat olursa müşterileriniz de o kadar mutlu olacaktır.

Ayrıca müşterinizin dikkatini çekmek için belirli bir ödeme yönteminin popülerliğinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ödeme yönteminin düşük bir işlem ücreti aldığından da emin olmanız gerekir.

5. Mağazanızı Pazarlayın

Temel olarak dropshipping nedir ve dropshipping nasıl yapılır öğrendiniz ancak bu aşamayı uygulamadan diğerlerinin pek de bir anlamı olmayacaktır. Bu aşamada dropshipping işletmenizi pazarlamayı düşünmeniz gerekir. İşletmenizi herkesin bilmesi için bazı dijital pazarlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz.

Online dropshipping mağazanız için kullanabileceğiniz dijital pazarlama yöntemlerinden bazıları:

SEO

İnsanlar İnternet’te sürekli arama yapmaktadırlar. Eğer arama reklamcılığından yararlanırsanız iyi bir avantaj elde etmiş olursunuz.

Arama reklamcılığının en popüler yöntemlerinden biriyse Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu’dur (SEO). Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarını yükseltmenin iyi bir yoludur.

Web sitenizin SEO performansını yönetmek için arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrenmek için araştırma yapmanız gerekir.

Eğer SEO’yu iyi bir şekilde kullanırsanız web sitenizin sıralamasını git gide artırarak daha popüler olabilirsiniz.

Ödemeli Reklamlar (PPC)

Web sitenizi arama motorları sonuç sayfalarının en üstünde konumlandırmanın bir başka yöntemiyse Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlamacılığı’dır (SEM). Bu, dijital pazarlama stratejilerinizden biri olarak kullanılabilir.

Basitçe arama motorunda bir reklam alanı aldıktan sonra kampanyanıza bir anahtar kelime girmeniz gerekir. Teklifinizin başarısı anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar alakalı olduğuna ve teklifinizin değerine bağlıdır.

Bütün bunları yönetmek için Google Adwords kullanabilirsiniz.

Google Ads ile dropshipping işletmenizi pazarlayın

SEO’nun aksine bu yöntem ücretlidir. Adından da anlayabileceğiniz gibi reklamların aldığı tıklamalar kadar ücret ödemeniz gerekir. Ne kadar tıklanırsa o kadar ödeme yapmanız gerekir.

Ancak buna karşılık dropshipping online mağazanız aldığınız reklam alanında herkes mağazanızı görebilir.

Bir başka PPC seçeneğiyse sosyal medyadır. Facebook veya Instagram’dan belirli bir bölgeyi hedeflemek ve onları dropshipping işletmenize yönlendirmek için ücretli reklam alabilirsiniz.

Eposta Pazarlama

Eposta Pazarlama ile müşterilerinizle iletişime geçerek onları kaybetmeyi önleyebilirsiniz. Bu noktada bu yöntemin nasıl işe yarayacağını merak ediyorsunuzdur.

Eposta pazarlamanın ilk aşaması bir eposta listesidir. Bunu ücretsiz ürünler, indirimler ve diğer dikkat çekici teklifler sunarak yapabilirsiniz.

Daha sonra ise bir eposta pazarlama kampanyası yapmanız gerekmektedir. Bültenler, özel teklifler ve tetiklenmiş epostalar vb. gibi şeyler yollayabilirsiniz. Bu strateji müşterilerinizle yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olacaktır.

Sonuç

Dropshipping işine girmeden önce avantajlarını ve dezavantajlarını göz önünden geçirmeniz gerekir. Ancak, eğer sıkı çalışırsanız başarılı olacağınızdan şüphemiz yok.

Bu makalede size dropshipping nasıl yapılır gösterdik ve bazı gerekli adımları sunduk. Bunlar neydi, haydi hatırlayalım:

  1. Dropshipping işletme fikirleri üretin
  2. Bir alan adı alın
  3. Bir online mağaza kurun
  4. Detaylara karar verin
  5. Mağazanızı pazarlayın

İşte bu kadar! Artık dropshipping nedir ve nasıl yapılır öğrendiğinize göre hemen işe koyulabilirsiniz. Ne dersiniz? Hemen şimdi başlayacak mısınız? Düşüncelerinizi ve yorumlarınızı aşağıdaki yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın! Dropshipping işletmenizde iyi şanslar!

Yazar hakkında

Gökhan O.

Gökhan Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışmakta. WordPress hakkındaki tecrübe ve bilgisini bu blogda paylaşıyor. Çeviri yapmak, içerik yönetmek ve de SEO optimizasyonu yapmaktan büyük keyif alır. Hobileri arasında oyun oynamak ve futbol maçları izlemek vardır.

Yorum Ekle

Yorum göndermek için buraya tıklayın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dünya çapında binlerce aboneye katılın

ve mükemmel fırsatlarla en yeni rehberler e-posta adresinize gelsin

Please wait...

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Şimdi kazanmaya başlayın!

Hepsi bir arada web hosting & alan adı yalnızca

9
39 TL
/ay