Dropshipping Nedir? En Güncel ve Kapsamlı Stoksuz Satış Rehberi

Dropshipping nedir öğrenmek istiyorsanız doğru yerdesiz!

Hiç merak etmeyin, bu makalede dropshipping nedir ve nasıl yapılır, bir sanal mağaza nasıl açılır, online stoksuz e-ticaret işletmesi nasıl kurulur açıklayacağız. Ancak önce birkaç bilgi vererek başlayalım.

Sadece 2020 yılında iki milyondan fazla insan (İng.) internet üzerinden ürün ve hizmet satın aldı. Bu yüzden online işletme sahibi olmak para kazanmak için en kârlı yollardan birisi haline geldi.

Çevrimiçi pazara katılmak ve girişimci olmak istiyorsanız, bir dropshipping işletmesi açmanız bu yüzden önemli. Kârlıdır, çok az yatırım gerektirir ve yönetimi nispeten kolaydır.

Bu makale, dropshipping nedir, dropshipping işine nasıl başlanır ve bir sanal mağazanın nasıl kurulur ayrıntılı biçimde sizlere açıklayacak.

Hadi stoksuz satış rehberimize başlayalım! Ancak öncesinde iş planı nedir rehberimize de göz atmak isteyebilirsiniz.

Dropshipping nedir? (Stoksuz Satış)

Dropshipping, kısaca fiziksel ürünlere sahip olmadan ürün satabileceğiniz iş modelidir. Yani bir müşteri bir şey satın aldığında, ürün tedarikçisi ürünü direkt olarak müşteriye yollayacaktır. E-ticarette çok tercih edilen bir yöntemdir.

Türkçede çeşitli biçimlerde kullanılmaktadır. Ancak en bilinenleri fabrikadan halka satış ve stoksuz satıştır.

Başka bir deyişle, yalnızca müşterinin ürünü satın almasına yardımcı olursunuz. Dropshipping işinde envanter yönetim sistemleri, depolama, nakliye maliyetleri ve lojistik ile uğraşmaya gerek yoktur. Bunlar sizin için halledilir.

Ancak dropshipping yapanların yine de kâr marjı hesaplaması, ürün pazarlaması yapması ve stoksuz satış iş fikirleri üretmesi gerekir. Ayrıca bir müşteri nakliye veya ürünle ilgili bir sorunla karşılaşırsa, önce stoksuz e-ticaret yapan işletmeyle iletişime geçecektir.

Peki stoksuz e-ticaretten nasıl kâr edilir? Tabii ki de satış fiyatlarınızı yükselterek. Bu demektir ki tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir. Kâr marjı olarak da geçer.

Kısaca stoksuz satış şöyle işler:

  1. Müşteri ürünü perakendeciden alır,
  2. Perakendeci ürünü tedarikçiden sipariş eder,
  3. Tedarikçi ürünü müşteriye yollar.

Popülerliğine rağmen stoksuz e-ticaret işletmesinin dikkate almanız gereken avantajları ve dezavantajları bulunmaktır. İşte stoksuz satış dünyasına adımınızı atmadan önce bilmeniz gereken şeyler.

Dropshipping nedir konusunu daha iyi anlamak için stoksuz e-ticaret avantajları ve dezavantajlarını bilmek önemlidir.

Dropshipping avantajları:

Bu listede size bu yöntemi cazip kılan bazı unsurları göstereceğiz. Dropshipping nedir konusunu daha iyi anlamak için stoksuz e-ticaret yapmanın avantajları ve dezavantajları şöyle:

  • Başlaması kolaydır – sizi bazı karışık prosedürleri takip etmek takip etmeye ve sadece belirli kaynaklara sahip olmaya zorlayan diğer iş modellerine göre başlamak daha kolaydır. Online dropshipping işletmesi ise sadece bir laptop ve stabil bir internet bağlantısı gerektirir.
  • Düşük risk – düşünmeniz gereken tek ücret müşteriye sunacağınız ürünün ücretidir.
  • Düşük sabit maliyet –  depo masrafları veya deponuzla ilgilenecek elemanların maaşlarını düşünmenize gerek kalmaz. Sabit maliyetiniz düşündüğünüzden çok daha az olacaktır
  • Ürün çeşitliliği – bir stoksuz satış işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu da müşterilerinize sunmak istediğiniz ürünler konusunda yaratıcı olabileceğiniz anlamına gelir.
  • Rahatlık – işinizi laptop üzerinden yaptığınız için istediğiniz yerden çalışabilirsiniz.

Dropshipping’in dezavantajları:

Bu iş modeli kulağa ümit verici gelse de dropshipping işine girmeden önce hazırlıklı olmanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:

  • Yüksek rekabet – dropshipping işini yapan birçok kişi bulunmaktadır, bu yüzden de öne çıkabilmeniz için sıkı çalışmanız gerekmektedir.
  • Düşük kar marjı – birçok satıcı ile rekabet içinde olduğunuzdan büyük ihtimalle fiyat savaşları olacaktır. Bu da tekliflerinizi daha cazip kılabilmek için fiyatlarınızı olabildiğince düşük olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Ancak bunu düşük rekabet olan bir niche ürünü bulursanız önleyebilirsiniz.
  • Tedarikçi sorunları – eğer kötü bir tedarikçi seçerseniz en baştan başarısız olmaya mahkum olabilirsiniz. Kötü bir tedarikçi ürün teslimi hataları, kötü paketleme ve uzun yanıt süreleri ile markanızın güvenirliğini azaltabilir. Ancak bu konuda yapabileceğiniz pek de bir şey olmaz.
  • Yönetimi zor envanter – tedarikçinizin stok durumunu sürekli kontrol ederek kendi mağazanızdaki stokları da sürekli güncellemeniz gerekir.
  • Müşteri hizmeti – müşteriyle direkt olarak bağlantılı olan tek kişi sizsiniz. Eğer herhangi bir sorun olursa şikayetleri sakince dinlemeniz gerekir.

Dropshipping Nasıl Yapılır? Günümüzde Dropshipping’e Nasıl Başlanır?

Stoksuz e-ticaret nedir artık biliyorsunuz. Sıra nasıl yapıldığında. Stoksuz satış çalışma planınızın ana hatlarını oluşturmak, mağazanızın kurulumunu kolaylaştıracak ve onu yönetmenize yardımcı olacaktır.

Dropshipping nasıl yapılır ipuçları işte aşağıda:

1. Bir Dropshipping İşletmesi Fikri Üretin

Pazara girmeden önce ne satmak istediğinizi bilmeniz gerekir. Çünkü kendinize göre araştırmadan rasgele ürün satmak kar marjınızı düşürür; size yük olur.

İlk olarak kime hizmet edeceğinizi belirleyin. Sorunlarının ne olduğunu bulun ve bu sorunları çözecek bir ürün seçin. Böylece ürünleriniz müşterileriniz tarafından değerli olarak görülecektir.

Her şeyden önce ürününüz hem alıcı, hem de satıcı için değerli olmalıdır. Bu yüzden satmak istediğiniz ürünün karlı olup olmadığını ve bu endüstrinin gelecek vaat edip etmediğini öğrenmeniz gerekmektedir.

Google Trends ile seçtiğiniz ürünlerin trendde olup olmadığını görebilirsiniz.

Google Trends arama sayfası

Eğer belirli bir niche seçmek konusunda emin değilseniz sıradaki aşama doğru tedarikçiyi bulmaktır.

Tedarikçi adaylarınızı güvenilirlik, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesi kategorilerinde karşılaştırın.

Dropshipping tedarikçinizin uzun vadede işletmeniz için zararlı olmayacağından emin olun. Üstelik tedarikçiyi harika bir partner olacağınıza dair ikna etmeniz de gerekir. Bir başka deyişle partnerliğiniz iki taraf için de karlı olmalıdır.

İşte ürününüzü seçmeden önce cevaplamanız gereken bazı sorular:

  1. Ürün niche’iniz ne kadar popüler?
  2. Ne türden tedarikçilerle çalışmak istiyorsunuz?
  3. Hangi bölgeye ürün satacaksınız?

Bu soruları cevaplamak işletmeniz için doğru ürünü bulmanıza yardımcı olacaktır.

2. Dropshipping için Pazar Analizi Yapın

Pazar analizi, içinde bulunduğunuz iş endüstrisinin kapsamlı bir değerlendirmesidir. Markanızı tanıtmak için hedef pazar, rekabet ve stratejinin bir değerlendirmesini içerir. Dropshipping yapacaksanız bu adım çok önemlidir. Pazar analizi geleceğinizi belirler.

İyi bir pazar analizi şu soruları yanıtlamalıdır:

  • Potansiyel müşterilerim kimler?
  • İhtiyaçları ve satın alma biçimleri nelerdir?
  • Pazar ne kadar büyük ve insanlar ürün için ne kadar ödemeye istekli?
  • Başlıca rakiplerim kimler? Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?

Dropshipping’de pazar araştırması çok önemlidir. Böylece müşterilerinizin ihtiyaçlarını bilirsiniz ve anlama olasılığınız olur. Ayrıca reklam amaçlı, gelir ve kârı tahmin etmek ve işletmenizin büyümesini tahmin etmek için de yararlıdır.

İyi bir pazar analizi nasıl yapılır:

  • Sektörün hacmini ve değerini araştırın. Bu, boyut, eğilimler, görünüm ve büyüme oranı hakkında ayrıntılı istatistikleri içerir. Satmayı planladığınız ürünlerle ilgilenen yeterli sayıda müşteri olup olmadığını bilmeniz gerekir.
  • Hedef kitlenizi belirleyin. Demografik segmentasyonuyla başlayın – yaş aralığı, cinsiyet, gelir düzeyi, hobiler ve yaşam tarzı tercihleri.
  • Pazar büyüklüğünü ve müşteri satın alma alışkanlıklarını not edin. İnsanların satın alma kalıplarını ve davranışlarını gözlemlemek önemlidir. Bundan, taleplerini neyin motive ettiğini ve yönlendirdiğini de göreceksiniz. Hedef pazarınızı bilerek, o pazara ulaşmak kolay bir iş olacaktır.
  • Rakiplerinizi araştırın ve anlayın. Rakip siteleri bulmak ve performanslarını incelemek için Similarweb ve Alexa gibi araçları kullanın.
  • Güçlü ve zayıf yönlerini görmek için bir SWOT analizi yapın. Hatalarından neler öğrenebileceğinizi öğrenin ve işletmeniz için bir ölçüt oluşturun. Ayrıca, rakiplerinizi araştırmak, bir ürünün ortalama perakende fiyatını ve satış oranını ortaya çıkarır.

Yaptığınız dropshipping pazar araştırmasına dayalı olarak satılacak sağlam bir ürün listesi varsa, stoksuz satış tedarikçileri bulmak zor olmayacaktır.

3. Dropshipping Tedarikçisi Bulun

Bir stoksuz e-ticaret tedarikçisi bulmak çok önemlidir. Şirketin veya girişimcinin güvenilir olduğundan ve kriterler listenizi karşıladığından emin olun.

Bir dropshipping tedarikçisi ararken kullanabileceğiniz bazı ipuçları:

  • Yasal ve kanunlara uygun olduklarından emin olun. Güvendiğiniz tedarikçilerle çalışın. Onlarla uğraşırken para ve zaman kaybetmek istemediğiniz için dolandırıcılara dikkat edin. Tedarikçinin işletme lisansını veya benzersiz kimlik numarasını isteyin ve yerel idari hükümet web sitesi aracılığıyla doğrulayın. 
  • Şirketin telefon numarasını ve adresini kontrol edin. Bilgilerin Google Haritalar’da olduğundan ve farklı bir şirkete kayıtlı olmadığından emin olun. Ücretsiz bir e-posta hizmetinden değil, profesyonel bir iş e-posta adresine sahip olup olmadıklarını kontrol edin. 
  • Deneyimli ve yardımsever personeli olup olmadığını öğrenin. Onları aramaktan ve soru sormaktan korkmayın.
  • Ürünün kaliteli olup olmadığına bakın. Birkaç numune sipariş edin ve bunları doğrulayın. Tedarikçinin web sitesinde yayınlanan fotoğraflara benziyorlar mı? Sitedeki açıklama ürünle eşleşiyor mu?
  • Ambalajın uygun ve güvenli olup olmadığını kontrol edin. Kırılgan bir ürün sipariş etmeyi deneyin. Bazı ürünleri arkadaşlarınıza göndererek tedarikçilerin paketleme konusunda tutarlı olup olmadığına bakın.
  • Gönderim ve sipariş karşılamanın kriterlerinizi karşıladığından emin olun. Bir siparişi işleme koymaları ve göndermeleri ne kadar sürüyor? İade sürecini nasıl yönetiyorlar?

SaleHooModalyst, ve Spocket güvenilir tedarikçiler bulmak için birkaç stoksuz e-ticaret web sitesidir.

Güvenilir bir stoksuz satış tedarikçisiyle çalışarak, müşteri kaybetme veya elde edememe konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

4. Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun

Ürünleri ve dropshipping tedarikçilerini belirledikten sonra sıra online mağaza oluşturmaya gelir. Web geliştirme veya kodlama konusunda önceden bilgi sahibi olmanıza gerek yoktur. Aşağıdaki rehberi uygulamanız yeterlidir:

Alan Adı ve hosting satın alın

Her web sitesinin bir alan adına ve web hosting’e ihtiyacı vardır. Alan adı, web sitenizin adresi olarak işlev görürken, web hosting siteyi internete açar. Daha fazla bilgi almak için Web Hosting Nedir? yazımıza bakabilirsiniz.

Alan adı için dropshipping işletmenizin adını kullanın. Henüz bir tane bulmadıysanız, kısa ve akılda kalıcı hale getirin. Bunu, nişinizle ilgili bir anahtar kelimeye veya işinizi temsil eden yeni bir marka adına dayandırabilirsiniz.

Bir alan adı sorgulama aracı kullanarak alan adının uygun olup olmadığını kontrol edin. Varsa, hemen veya daha sonra site adı alarak web hosting kaydı sırasında kaydedin.

Domain Sorgulama

Domain kullanılabilirliğini anında kontrol edin.

Bir hosting planı seçerken, bir sanal mağaza oluşturmak ve işletmeniz büyüdükçe ölçeklendirmek için yeterli özelliklere sahip olduğundan emin olun.

Bütçeniz düşükse, önce en uygun fiyatlı planı seçmenizde bir sakınca yoktur. Dropshipping işletmeniz büyüdüğünde hosting planınızı yükseltebilirsin.

WordPress ile online bir mağaza kurabilirsiniz. Bu nedenden dolayı ilk aşama WordPress’i kurmaktır.

Hayatınızı kolaylaştırmak ve işinizi daha verimli yapmak için Hostinger’daki otomatik WordPress otomatik yükleyiciyi kullanın. WordPress web sitenize otomatik olarak yüklenecek ve kurulacaktır.

WordPress sitenizi başarıyla kurduktan sonra WooCommerce eklentisini yüklemeye başlayabilirsiniz. Bu eklenti web sitenizde onlnie bir mağaza oluşturmanıza izin verecektir.

WooCommerce ana sayfası

Son olarak WordPress ve WooCommerce kurmayı tamamladıktan sonra web sitenize ürünler ekleyerek ve online mağazanızı tasarlayarak web sitenizi tamamlamaya hazırsınız.

Bir çevrimiçi mağaza oluşturmak için Prestashop ve OpenCart gibi diğer popüler E-ticaret CMS’lerini de deneyebilirsiniz. Ayrıca Ücretli veya Ücretsiz SSL ile müşterilerinizi ve verileri güvene almanız önemlidir.

5. Dropshipping Detaylarına Karar Verin

Online mağazanıza ürün eklemek çaba ister. Çünkü göz önüne almanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:

Sevkiyat Masrafları

Müşterilerinize sunacağınız sabit ücretli kargoyu belirlemeniz gerekir. Bazen müşteriler bir ürünü satın almadan önce sevkiyat masraflarını incelerler. Bu arada seçebileceğiniz üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır:

  • Ürüne göre kargo ücreti – bu oran ücreti ürünlerin boyutlarına göre kategorize edecektir. Bu, küçük ürünlerin büyük ürünlerden daha az kargo ücretine sahip olacağı anlamına gelir.
  • Ürün ve mesafeye göre kargo ücreti – bu seçenek daha esnektir. Çünkü ücret ürünün ağırlığına ve varacağı adrese göre olacaktır. Bu yüzden ürünler arasında kargo ücreti değişmektedir.
  • Sabit ücretli kargo – sabit tarife uygulaması en kolay oranlardan biridir. Çünkü tüm türden kargolar için sabit bir fiyat uygular.

Vergiler

Vergilere dikkat etmelisiniz. Satacağınız ürünler için Türkiye’de verginin ne kadar olduğunu kontrol etmeli ve fiyatlarınızı ona göre ayarlamalısınız.

Bu işlem için bir vergi uzmanına danışmak en iyisi olacaktır.

Ödeme Yöntemleri

Ödeme yöntemi müşterinizin alışveriş deneyimini etkileyecektir. Ne kadar rahat olursa müşterileriniz de o kadar mutlu olacaktır.

Ayrıca müşterinizin dikkatini çekmek için belirli bir ödeme yönteminin popülerliğinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ödeme yönteminin düşük bir işlem ücreti aldığından da emin olmanız gerekir.

6. Sanal Mağazanızı Pazarlayın

Temel olarak dropshipping nedir ve nasıl yapılır artık biliyorsunuz ancak bu aşamayı uygulamadan diğerlerinin pek de bir anlamı olmaz. Bu aşamada stoksuz e-ticaret işletmenizi pazarlamayı düşünmeniz gerekir. İşletmenizi herkesin bilmesi için bazı dijital pazarlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz.

Online dropshipping mağazanız için kullanabileceğiniz dijital pazarlama yöntemlerinden bazıları:

SEO

İnsanlar internette sürekli arama yapmaktadırlar. Eğer arama reklamcılığından yararlanırsanız iyi bir avantaj elde etmiş olursunuz.

Arama reklamcılığının en popüler yöntemlerinden biriyse Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu’dur (SEO). Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarını yükseltmenin iyi bir yoludur.

Web sitenizin SEO performansını yönetmek için arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrenmek için araştırma yapmanız gerekir.

Eğer SEO’yu iyi bir şekilde kullanırsanız web sitenizin sıralamasını git gide artırarak daha popüler olabilirsiniz.

Ücretli Reklamlar (PPC)

Web sitenizi arama motorları sonuç sayfalarının en üstünde konumlandırmanın bir başka yöntemiyse Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlamacılığı’dır (SEM). Bu, dijital pazarlama stratejilerinizden biridir.

Basitçe arama motorunda bir reklam alanı aldıktan sonra kampanyanıza bir anahtar kelime girmeniz gerekir. Teklifinizin başarısı anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar alakalı olduğuna ve teklifinizin değerine bağlıdır.

Bütün bunları yönetmek için Google Adwords kullanabilirsiniz.

Google Ads ile dropshipping işletmenizi pazarlayın

SEO’nun aksine bu yöntem ücretlidir. Adından da anlayabileceğiniz gibi reklamların aldığı tıklamalar kadar ücret ödemeniz gerekir. Ne kadar tıklanırsa o kadar ödeme yapmanız gerekir.

Ancak buna karşılık dropshipping online mağazanız aldığınız reklam alanında herkes mağazanızı görür.

Bir başka PPC seçeneğiyse sosyal medyadır. Facebook veya Instagram’dan belirli bir bölgeyi hedeflemek ve onları stoksuz e-ticaret işletmenize yönlendirmek için ücretli reklam alabilirsiniz.

E-posta Pazarlama

E-posta pazarlamanın ilk aşaması bir e-posta listesidir. Bunu ücretsiz ürünler, indirimler ve diğer dikkat çekici teklifler sunarak yapabilirsiniz.

Daha sonra ise bir e-posta pazarlama kampanyası yapmanız gerekmektedir. Bültenler, özel teklifler ve tetiklenmiş e-postalar vb. gibi şeyler yollamanız mümkündür. Bu strateji müşterilerinizle yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olacaktır.

Neden Dropshipping’e Başlamalısınız?

Zorluklara rağmen, dropshipping yapmanın birçok faydası vardır. Başlangıç olarak, bir stoksuz satış iş modelinin kurulumu kolaydır. Her şeyi ayarlayabilir ve bir gün, hatta saatler içinde çevrimiçi satışa başlayabilirsiniz.

Çok fazla yatırım gerektirmez. Herhangi bir envanter tutmayacağınız için önceden satın alma yoktur. Depo depolamaya gerek yoktur ve paketleme ve nakliye maliyetleri konusunda da endişe duymazsınız.

Dropshipping esnektir. Sadece bir dizüstü bilgisayar ile evinizin rahatlığında çalışabilirsiniz. Yeni ürünlerin listelenmesi her zaman ve her yerde yapılabilir.

Envanter taşımadığınız için satılmamış ürün riski düşüktür. Bunu çeşitli ürünler satmak için bir fırsat olarak kabul edin. Veya mağazanız için heyecan verici bir ürün yelpazesi planlayın.

Hiçbir kural stoksuz e-ticaret tam zamanlı bir iş olması gerektiğini söylemez. Yani ek iş olarak stoksuz e-ticaret yapabilirsiniz. İşletmenizi istediğiniz kadar büyük veya küçük yapmaktan çekinmeyin.

Dropshipping aynı zamanda yönetimi kolay bir iştir. Güvenilir tedarikçiler bulduktan sonra tek yapmanız gereken pazarlama ve müşteri hizmetlerinin yanı sıra online mağazanızdır.

Bir stoksuz satış mağazasını veya ek ekip üyelerini yönetmek için önceden iş deneyimine ihtiyacınız yoktur. Sadece ilk adımı atmak ve onu başlatmak için cesaret gerekir.

Umarız dropshipping nedir konusunu iyi bir biçimde açıklayabilmişizdir.

Mali Durumunuzu Kontrol Etmeyi Unutmayın

Bir dropshipping işi planlarken, karışıklığı önlemek için kişisel ve ticari finansmanı ayırdığınızdan emin olun. Ayrıca, muhasebeyi çok daha yönetimli ve temiz hale getirir.

Bir stoksuz e-ticaret işletmesi yürütmek için gerekli tüm belgelere sahip olduğunuzdan emin olun. Gelecekte herhangi bir mali yardım veya yasal anlaşmazlıkları çözmek için onlara ihtiyacınız olacak.

Bir perakendeci neleri mi kontrol etmeli? Hemen bakalım:

  • Bir işletme çek hesabı ve kredi kartı açın. İşletme giderlerinizi ödemek ve gelir toplamak için bunları kullanın. Gelir için, kişisel hesabınıza aktarmayı unutmayın.
  • Yerel lisanslar ve izinler için başvurun. Herhangi bir yasal belgeye ihtiyacınız olup olmadığını öğrenmek için yerel yasalarınızı ve düzenlemelerinizi inceleyin. Genellikle, genel bir işletme lisansı, vergi izni ve yeniden satış sertifikasıdır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeyseniz, daha fazla bilgi için Dışişleri Bakanınızın web sitesine bakın.
  • Vergilerinizi ödeyin. Her işletmenin ödemesi gereken bazı vergiler vardır. Gerek Anonim, gerek limited, gerek şahıs şirketi olun, hepsinin kendisine göre vergileri vardır. Bunları ödeyerek ileride büyük sorunlardan kaçınırsınız.

Yukarıdaki noktaları ele alarak, dropshipping satış işletmeniz konusunda ciddi olduğunuzu göstermiş olursunuz. Uzun vadede tedarikçileriniz ve müşterilerinizle olan ilişkinizi geliştirir.

Sonuç

Dropshipping işine girmeden önce avantajlarını ve dezavantajlarını göz önünden geçirmeniz gerekir. Ancak, eğer sıkı çalışırsanız başarılı olacağınızdan şüphemiz yok.

Bu makalede size dropshipping nedir, nasıl yapılır gösterdik ve bazı gerekli adımları sunduk. Bunlar neydi, haydi hatırlayalım:

  1. Bir Stoksuz Satış İşletmesi Fikri Üretin
  2. Pazar Analizi Yapın
  3. Dropshipping Tedarikçisi Bulun
  4. Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun
  5. Detaylara Karar Verin
  6. Mağazanızı Pazarlayın

İşte bu kadar! Artık dropshipping nedir ve nasıl yapılır öğrendiğinize göre hemen işe başlayın. Düşüncelerinizi ve yorumlarınızı aşağıdaki yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın! Dropshipping işletmenizde iyi şanslar!

Author
Yazar

Gökhan O.

Gökhan Hostinger’da YouTube Takım Lideri olarak çalışmakta. WordPress hakkındaki tecrübe ve bilgisini bu blogda paylaşıyor. Hostinger’ın adını YouTube içeriği üzerinden duyurmayı kendine görev edinmiştir. Hobileri arasında oyun oynamak ve futbol maçları izlemek vardır.