E-ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler: Bir Başarı Rehberi

E-ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler: Bir Başarı Rehberi

Dünya çapında 2,14 milyar kişi dijital olarak alışveriş yapıyor, bu nedenle e-ticaret sitesi kurmak ve satış yapmak artık hiç de şaşırtıcı değil. Çevrimiçi alışveriş sayesinde insanlar trafik, park yeri, kalabalık veya kötü hava koşullarıyla uğraşmadan istedikleri her şeyi satın alabiliyorlar.

Dolayısıyla internetten para kazanmak istiyorsanız, bir e-ticaret sitesi kurmak mükemmel bir hamledir.

Neyse ki, mal veya hizmetleri pazarlamak için bir E-ticaret mağazası açmak artık her zamankinden daha kolay. Kullanıcıların kodlama yapmadan profesyonel bir web sitesi kurmalarını sağlayan sanal mağaza oluşturucu gibi çok sayıda e-ticaret çözümü var.

Ücretsiz şablonlar ve özelleştirme araçları gibi özelliklerle E-ticaret siteniz sadece birkaç tıkla hazır olacak.

Hâlâ nereden başlayacağınızı düşünüyorsanız, e-ticaret sitesi kurmak ve çevrimiçi satış yapmaya başlamak için bilmeniz gereken her şeyi yazımızda bulabilirsiniz.

E-ticaret Sitesi Kurmak İçin 3 Sebep

Herhangi bir iş kurarken olduğu gibi, E-ticaret sitesi kurarken de bir iş planı ve bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız var.

Neyi ve nasıl satacağınızı bulduktan sonra, ürünlerinizi tam teşekküllü bir sanal mağaza aracılığıyla pazarlamanız gerekir.

Hâlâ online satış yapmakta tereddüt yaşıyorsanız E-ticaretin daha fazla esneklik sunduğunu unutmayın. Geleneksel bir mağaza gibi fiziksel bir mekâna bağlı olmadığından, sanal mağaza kurmak daha kolay ve daha uygun maliyetlidir.

Ek olarak, kargo firmalarıyla ortaklık, online işletmelerin ürünlerini küresel pazarda satmasına olanak tanır. Sonuç olarak, en çok satan ürünler ile geniş bir müşteri kitlesi yakalayabilirsiniz.

Online satış yapmaya başlamak için diğer üç nedene bakalım.

1. İnsanlar Online Alışverişi Tercih Ediyor

2020’de küresel tüketicilerin harcama tercihleri çevrimiçi alışveriş sitelerine kaydı. Dünya genelindeki tüm perakende satışların yaklaşık %19’unu oluşturan çevrimiçi satışlarla (İng.), E-ticaret sektörünün daha da büyümesi bekleniyor.

Neden daha fazla insanın çevrimiçi alışverişin rahatlığını tercih ettiğini anlamak kolay. Müşterilere, aşağıdakiler gibi çeşitli avantajlar sağlıyor:

Ücretsiz kargo

Müşteriler ödeme sayfasına geldiğinde, kargo masrafları ürünün fiyatını önemli ölçüde artırır.

Bu nedenle müşteriler, belirli bir tutar harcama karşılığında veya otomatik olarak ücretsiz kargo sunan sanal mağazalara doğru kayar.

Welly - Ücretsiz Kargo
Welly – Ücretsiz Kargo

Zaman Tasarrufu

Bir sanal mağazadan alışveriş yapmak, yoğun bir yaşam süren insanlar için çok idealdir. Bir mağazadan diğerine dolaşarak saatler harcamak yerine, mobil cihazlarında birkaç dokunuşla her şeyi satın alırlar. Örneğin kullanıcı deneyimini kolaylaştırmak için sürükle bırak özelliğini kullanan Smokehouse, en iyi E-ticaret web sitesi tasarımı örneklerinden biridir.

Zaman tasarrufu

Basit iade politikası

Zaman zaman, müşterilerin beden ölçüleri veya kalite faktörleri nedeniyle beklentilerini karşılamayan bir ürünü değiştirmeleri gerekir. E-ticaret mağazanızda belirteceğiniz sorunsuz bir iade politikası müşteri sadakatini artırır. Ayrıca araştırmalar, müşterilerin %96’sının (İng.) kolay iade politikası sunan işletmeden tekrar alışveriş yaptığını gösteriyor.

Kolay ödeme imkânı

E-ticaret trendlerine (İng.) göre müşteriler, ödeme kuyruklarında beklemek istemiyor ve alışveriş yaparken istedikleri ödeme yöntemini hızlıca seçebiliyor.

Daha uygun fiyatlarla daha fazla tasarruf

E-ticaret sitelerindeki indirimli fiyatlar, tüketici satın alma eğilimi üzerinde önemli bir etkiye sahip. Bir araştırma, insanların %81’inin indirimler, fırsatlar veya sadakat ödülleri sunan sanal mağazaları tercih ettiğini (İng.) gösteriyor.

Ek olarak, fiyat konusunda bilgili müşteriler kupon sitelerini inceleyerek de tasarruf edebiliyor.

2. Daha Küçük Finansal Riskler

Çevrimiçi ürün satmak genellikle, fiziki bir mağaza açmaktan daha az risklidir. Personel, elektrik ve kiradan tasarruf ettiğiniz için çevrimiçi pazaryerlerinin işletme maliyeti daha düşüktür.

Bir sanal mağaza kurmanın maliyeti genellikle site kurulumu, bakım ve pazarlamadan oluşur. Personel işe almanız gerekse de, genel maliyetler çok daha düşük ve daha öngörülebilir olacaktır.

3. Seçeneklerinizi Çoğaltmak

E-ticaret, fiziksel mağazalara yeni girişimleri keşfetme fırsatı verir. Örneğin Puma, diğer büyük markalarla birlikte E-ticarete yatırım yapmaya karar verdi.

Puma Anasayfa

Puma’nın karantinadan kurtulmak için dünya çapındaki fiziksel mağazalarını kapatmasıyla birlikte, E-ticaret platformu marka için daha öncelikli hale geldi. 2020’nin ilk çeyreğinde Puma’nın E-ticaret işletmesi (İng.) yaklaşık %40 büyüdü. Bu rakam Nisan 2020’ye kadar %77’ye yükseldi.

Sonuç olarak Puma pazarlama faaliyetlerinde önemli düzenlemeler yaptı. Marka, artan E-ticaret talebini karşılamak için harcamalarını performans pazarlaması ve lojistiğe yöneltti.

Markaların sanal mağazalara geçmesinde unutulmaması gereken başka faydalar ve avantajlar da vardır. Birkaç örneğe bakalım.

Pasif gelir

Pasif gelir akışı, kalifiye satış görevlilerine veya uzun çalışma saatlerine bağlı olmaz. Bir E-ticaret sitesiyle, mağazanız dünya çapındaki kitlelere hizmet vermek için 7/24 çalışabilir. 

Reklam masraflarında düşüş

Geleneksel medya ile karşılaştırıldığında, dijital reklamcılık daha ucuz ve daha esnektir. İşletme sahiplerinin başarılı bir sanal mağaza işletmek için uygulayabilecekleri pek çok e-ticaret pazarlama stratejisi (İng.)vardır.

Daha az personel gideri

Sosyal medya ve müşteri hizmetleri faaliyetlerinizi bir sohbet robotu kullanarak çözebilirsiniz. Sanal asistan, müşteri desteği ve diğer görevleri günün 24 saati halletmeye yardımcı olarak müşteri memnuniyetini artırır.

Düşük kira gideri

E-ticaret web sitenizin kurulması ve bakımı için bazı ön maliyetler olacaktır. Ancak bu maliyetle yine de fiziksel bir mağaza açmaktan veya işletmekten daha düşüktür.

5 Adımda Başarılı Bir E-ticaret Sitesi Kurmak Nasıl Olur?

Artık bir sanal mağazaya sahip olmanın avantajlarını öğrendiğinize göre, bir e-ticaret sitesi kurmanın temel adımlarını gözden geçirelim.

1. Bir Domain Alın

Alan adı veya domain, ziyaretçilerin bir web sitesine erişmek için kullandığı web adresidir. Tüm markanızı yansıtır ve temsil eder ayrıca insanlara işletmenin faaliyetleri hakkında bir fikir vermelidir. Web sitesi için itibar oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda siteyi rakipleri arasında ön plana çıkarır.

Bir alan adına karar verirken imgesel ve yaratıcı olabilirsiniz. Unutmamanız gereken en önemli şey, kolay hatırlanıp telaffuz edilebilir olduğundan emin olmaktır. .com domain alınmışsa, net, org, xyz gibi domainleri tercih edebilirsiniz.

Uzman Tavsiyesi

İyi fikirler bulmak için bir domain sorgulama aracı kullanın. Seçilen alan adı mevcutsa, satın almanız yeterlidir.

Domain Sorgulama

Domain kullanılabilirliğini anında kontrol edin.

2. Güvenilir Bir Hosting Sağlayıcısı Bulun ve Bir Web Hosting Planı Seçin

E-ticaret sitenizi kurmak ve dosyalarınızı depolamak için web hosting gereklidir. Daha ayrıntılı bilgi için web hosting nedir yazımıza bakmanızı öneririz.

İyi bir web hosting planı, E-ticaret işiniz geliştikçe gelecekteki büyümeye uyum sağlamak için verimli ve ölçeklenebilir olmalıdır.

Yanlış plan seçmek, sanal mağazanızı olumsuz yönde etkiler. Düşük performans ve yavaş sayfa yüklenme süreleri sebebiyle satışların düşmesine neden olur.

Ucuz çözümler ne kadar çekici görünse de, bu tür platformların bir E-ticaret sitesinin imkânlarını sınırlayabileceğini unutmayın. Bu nedenle güvenilir bir hosting planı seçmek oldukça önemli.

Bir web hosting sağlayıcısı seçerken aşağıdaki hususları göz önünde bulundurun:

  • Bant genişliği. Bant genişliği, bir web sitesinin belirli bir süre içinde ziyaretçilerine aktarabileceği veri miktarını ifade eder. Mümkünse, sınırsız bant genişliği sunan bir web hosting sağlayıcısı seçin.
  • Depolama. Bir E-ticaret web sitesinin metin, ürün görselleri ve veritabanları gibi site içeriğini barındırmak için yeterli depolama alanına sahip olması gerekir.
  • Hız ve optimizasyon. Bir sanal mağaza için hız kritik bir unsurdur. E-ticaret sitenizin hemen çıkma oranlarının yüksek olmaması ve yavaş web sitesi trafiğinden etkilenmemesi için düşük sayfa yüklenme süreleri sunan bir hosting sağlayıcısı seçin.
  • Güvenlik. Yüksek düzeyde korumaya sahip bir hosting hizmeti seçmek, E-ticaret sitenizin ve müşteri verilerinin güvenliğini sağlayacaktır. Web hosting sağlayıcısının, erişim yönetimi, SSL sertifikası, çok katmanlı güvenlik duvarı, otomatik yedekleme ve güncelleme sunup sunmadığını kontrol edin. En iyi E-ticaret güvenlik önlemlerini (İng.) aldığınızdan emin olun.
  • Kurulum ve kullanım kolaylığı. Dosyalarınızın, alan adlarınızın ve uygulamalarınızın yönetimini basitleştireceğinden, sezgisel arayüze sahip bir web hosting tercih edin.
  • Müşteri desteği. 7/24 canlı sohbet, e-posta veya telefon görüşmesi gibi birden fazla iletişim kanalı sağlamak, bir hosting sağlayıcısının güvenilirliğinin göstergesi olabilir. İyi hosting sağlayıcıları, başlangıçta yardımcı olacak geniş bilgi ve kaynaklar da sunar.

Paylaşımlı, VPS, özel ve bulut hosting olmak üzere çeşitli web hosting türleri vardır.

Basitliği ve düşük maliyeti nedeniyle, paylaşımlı hosting küçük sanal mağazalar için oldukça yeterlidir. Ayda ₺39.99 başlayan fiyatlarla Hostinger, ücretsiz SSL sertifikası ve 30 günlük para iade garantisi içeren üç paylaşımlı hosting planı sunar.

Hem hosting hem de bir alan adına ihtiyacınız varsa, Premium veya Kurumsal planı seçin. Sınırsız bant genişliği ile veritabanı sunar ve 100’e kadar web sitesini barındırabilir.

Bir WordPress e-ticaret web sitesi kurmak yapmak istiyorsanız, sizin için en iyi seçenek WooCommerce hosting olabilir. Planlar, WooCommerce eklentisi ile bir WordPress mağazasını host etmek üzere uzmanlaşmış ve optimize edilmiştir.

Bulut sunucu, daha yüksek trafik alan ve dosyaları depolamak için daha fazla işlem gücü ve disk alanına ihtiyaç duyan orta ve büyük E-ticaret siteleri için idealdir. Ayda ₺229.99 başlayan fiyatlarla Hostinger’ın bulut sunucu planları, ücretsiz e-posta, ücretsiz CDN ve özel IP adresi gibi özellikler sunar.

3. Bir E-ticaret Platformu veya Site Kur Aracı Seçin

Bir sanal mağaza kurmak, E-ticaret platformlarının yardımıyla düşündüğünüzden daha kolaydır.

Bu platformları harika bir web sitesi tasarımı geliştirmek, müşterilerin alışveriş deneyimini iyileştirmek ve günlük çevrimiçi satış işlemlerini kolaylaştırmak için kullanabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurmak için bir platform seçerken maliyetini, özelliklerini ve kullanılabilirlik faktörlerini göz önünde bulundurun. İş modelinize uygun ve ölçeklenebilir bir platform bulmak amacıyla seçeneklerinizi değerlendirmek için biraz zaman ayırın.

Kullanılabilir birçok E-ticaret platformu olsa da, aşağıdaki popüler sanal mağaza kur araçlarından biriyle başlayabilirsiniz:

WooCommerce

WooCommerce
WooCommerce

Mevcut bir WordPress siteniz varsa veya platforma aşina iseniz, WooCommerce’ı düşünebilirsiniz. Sitenizi bir sanal mağazaya dönüştüren ücretsiz bir eklentidir.

WooCommerce her büyüklükteki işletmeye uygundur. Bu açık kaynaklı eklenti, eksiksiz E-ticaret özellikleri ile donatılmıştır.

Kapsamlı tema seçenekleri ve dahili SEO araçları ile ödeme sağlayıcılarını ve nakliye şirketlerini entegre etmeye yönelik uzantılar sunar. Henüz bir WordPress siteniz yoksa, başlamak için yalnızca hosting ve domain edinmeniz gerekir.

WooCommerce’i kurduktan sonra, E-ticaret mağazanızda çevrimiçi ürün satmaya başlamak için kurulum sihirbazını kullanmanız yeterlidir.

Shopify

shopifycom

WooCommerce dışında Shopify, hem yeni hem de deneyimli satıcılar için idealdir. Web hosting, kolay bir arayüz ve çeşitli temalar gibi genel web sitesi özellikleri sağlar. Ancak Shopify, ürün fiyatının %0,5 ila %2’si oranında değişen işlem ücreti alır.

Üç farklı plan mevcuttur: Temel Shopify, Shopify ve Advanced Shopify. Shopify ayrıca, müşterilerin planı satın almadan önce platformu test etmesine olanak tanıyan 14 günlük bir deneme süresi sunar.

Ayrıca kullanıcılar WP Shopify kullanarak herhangi bir WordPress web sitesinde ürün satabilir.

4. E-ticaret Sitesi Sayfası Oluşturun

Hedef kitlenizi çekmek ve onlara satış yapabilmek için web sitenizin ana sayfalarındaki bilgiler kolayca görünür ve erişime açık olmalıdır.

Ayrıca tüm E-ticaret sitelerinin sahip olması gereken bazı sayfalar ve öğeler vardır:

Ana Sayfa

Çoğu müşterinin gördüğü ilk şey olduğundan, ana sayfa tasarımı çarpıcı grafiklerle birlikte siteniz hakkında ilgi çekici ve net bilgiler içermelidir. Ana sayfanın hızlıca yüklenmesi çok önemlidir.

Sanal mağazanızın yüklenmesi üç saniyeden uzun sürerse ziyaretçi kaybedersiniz. Bu nedenle Google’ın site hızını bir sıralama faktörü olarak görmesi şaşırtıcı değildir.

anasayfa

Hakkımızda sayfası

Müşteriler bu sayfada bir markanın hikâyesi, motivasyonu, misyonu ve tutkusu hakkında daha fazla bilgi sahibi olur. Aslında çoğu insan (İng.), ana sayfaya geldikten hemen sonra Hakkımızda sayfasını ziyaret etme eğilimindedir.

Bu nedenle içeriği burada kısa ve net tutun. Ziyaretçilere markanızın temel değerlerinin neler olduğunu ve onu rakiplerinizden ayıran özellikleri açıklayın.

Hakkımızda Sayfası

İletişim sayfası

İletişim bilgileri sayfası, müşterilerin bir işletmenin ulaşılabilirliğini ve güvenilirliğini doğrulamasını sağlar. Telefon numarası, e-posta ve varsa açık adres gibi iletişim bilgilerinizi bulmalarını kolaylaştırın.

Güvenilirliğinizi artırmak için samimi ve şeffaf olmayı unutmayın. Müşteriler, bir markaya güveniyorlarsa, ilk satın alma veya tekrar satın alma olasılıkları daha yüksektir.

İletişim Sayfası

Sık Sorulan Sorular (SSS) sayfası

Genellikle müşterilerin satın alma süreciyle ilgili çok sayıda endişesi olur. Kargo seçenekleri, sipariş takibi ve hizmet verilen ülkeler gibi en yaygın müşteri sorunlarını veya sorularını cevaplamaya çalışın.

Çevrimiçi işletmeniz, ürün ve hizmetlere ilişkin bilgilerin yanı sıra derinlemesine ve faydalı cevaplar sunun.

Ayrıca müşterilerin cevapları bulmasına yardımcı olmak için SSS sayfasına bir arama çubuğu ekleyin.

Gizlilik Politikası sayfası

Menüler, oturum açma veya son ödeme sayfaları gibi alanlarda Gizlilik Politikasını net bir şekilde açıkladığınızdan ve gösterdiğinizden emin olun.

Gizlilik politikası hazırlamak basit olmadığı için, işletmenize tamamen uyumlu olduğundan emin olmak adına profesyonel yardım almanızı öneririz.

İade ve geri ödeme politikası

Ayrıntılı bir iade ve değişim politikası sunmak, bir işletmenin ürünlerinin kalitesinin arkasında durduğunu ve itibarına değer verdiğini gösterir.

Alışveriş sepeti ve güvenli ödeme süreci

Müşteriler, diğer ürünlere göz atarken alışveriş sepetlerine ne eklediklerini bilmek ister.

Bu nedenle, tüm öğeler görsel ve fiyat bilgisi içermeli ayrıca düzgün bir şekilde organize edilmelidir. Daha fazla şeffaflık sağlamak için masrafların dökümü ve tahmini teslimat süresi de açıkça belirtilmelidir.

Müşterilerin sonraki satın alma işlemlerini daha kolay hale getirmek için form doldurma işlemini kolaylaştırın. Misafir ödeme, kayıt olmadan satın alma imkanı tanıdığından, dönüşümleri iyileştirmek için harika bir özelliktir.

Paypal, Stripe veya Apple Pay gibi saygın E-ticaret ödeme sağlayıcıları (İng.) ve bankaları seçmek, ödemelerin güvenliğini sağlamaya ve müşterilerin verilerini korumaya yardımcı olur.

En güncel E-ticaret istatistiklerine (İng.) göre, dünya çapında çoğu E-ticaret satışı kredi kartı ile yapılırken, dijital cüzdanlar yakında en çok tercih edilen çevrimiçi ödeme yöntemi olacak gibi görünüyor. Dolayısıyla, dönüşümleri iyileştirmek için çok çeşitli seçenekler sunun.

Kargo seçenekleri

Ödeme seçeneklerinin yanı sıra, birden fazla gönderim yöntemi sağlamak da önemlidir.

Vergiler, tahmini teslimat tarihi ve uluslararası nakliyenin mevcut olup olmadığı gibi bilgileri eklediğinizden emin olun.

Ayrıca, müşterilerinizin hangi yöntemleri tercih edebileceğini düşünün. Ürünleriniz boyut ve ağırlık bakımından önemli ölçüde farklılık gösteriyorsa, gerçek zamanlı kargo maliyeti hesaplaması mükemmel bir seçimdir.

Ayrıca boyutları benzerse, sabit ücretli gönderim sunabilirsiniz.

Harekete Geçirici Mesaj (CTA)

Açık ve anlaşılır bir harekete geçirici mesaj (CTA), iyi gezinme özelliğine sahip bir sitenin ayrılmaz bir parçasıdır. CTA’lar, müşterilere daha sonra ne yapacaklarını söyleyen metin, resim ve düğmelerdir. Örnek olarak “Bültene kaydol“, “Hesap oluştur” ve “Sepete ekle” verilebilir.

Renk seçiminin sayfanın dönüşüm oranı üzerinde büyük bir etkisi olabileceğinden, CTA düğmelerinde parlak renkler kullanın.

Hostinger - Anasayfa CTA

Ürün sayfaları

Ürün sayfaları, müşterinin karar verme sürecinde çok önemlidir. İnternet üzerinden alışveriş yapanlar ürünü tutamaz, hissedemez veya deneyemez. Her şey cihazlarında gördükleri ile sınırlıdır.

Bu nedenle profesyonel kalitede görsellere sahip olmak ve eksiksiz ürün açıklamaları sağlamak çok önemlidir. Beden, malzeme, kullanım ve faydalar dahil olmak üzere ürünün tüm yönlerini kapsamak, müşterilerin bilinçli satın alma kararları vermesine yardımcı olur.

E-ticaret ürünlerinizin fotoğraflarını daha kaliteli çekmek için birkaç ipucu:

  • Beyaz bir arka plan kullanın. Ürün fotoğraflarının arka planı dikkat dağıtıcı olmamalıdır. Beyaz bir arka plan, herhangi bir desen veya rengi tamamladığı için öğenin öne çıkmasını sağlar.
Kaliteli Havlu - Fine Linens
  • Yüksek kaliteli ve büyük resimler kullanın. Çekici görseller bir ürünü daha etkili pazarlayabilir. ABD’de internetten alışveriş yapanların %47’si (İng.), satın alma kararı verirken yüksek kaliteli ürün fotoğraflarının belirleyici bir faktör olduğunu düşünüyor. Büyük görseller müşterilerin ürünü yakınlaştırmasına ve ürünün özelliklerini yakından kontrol etmesine de olanak tanır.
Büyük Görseller
  • Tutarlılığı koruyun. Görselleri, sanal mağazanın geri kalanının görünümü ile uyumlu olarak kullanmak, temiz ve düzenli bir deneyim sunacaktır.
Tutarlılık

Güvenlik ve gizlilik

E-ticaret şirketleri, ödeme ayrıntılarını ve diğer kişisel bilgileri işlediğinden, sanal mağazanızın tamamen güvenli olması gerekir. Tüm web sitesi trafiğinizi güvenli tutmak için geçerli bir SSL sertifikası yüklediğinizden emin olun.

SSL sertifikası yükledikten sonra, müşteriler adres çubuğunda URL’nin yanında bir asma kilit simgesi görecektir.

amazon-adlock-768x378

5. Kullanıcı Dostu ve Duyarlı Bir Tasarım Oluşturun

coklat

Kullanıcı deneyimi (UX) tasarımı, bir web sitesinin kullanıcı deneyimini düzene sokarak etkileşimleri ve ürün satışını artırmayı amaçlar. Kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı ise, bir sitenin görsel yönlerini ve görünümünü optimize etmeyi hedefler.

Her iki tasarım öğesi de genellikle birbiriyle iç içedir ve E-ticaret sitenizin performansını artırır. Sanal mağaza geliştirmek için hangi platformu kullanırsanız kullanın, müşterileri çekmek için duyarlı bir tasarım çok önemlidir.

İstatistiklere göre, internetten alışverişin büyük bir kısmı cep telefonları üzerinden yapıldığından, tüm cihazlarda düzgün çalışan bir web sitesine sahip olmak önemlidir. Göz alıcı ve mobil uyumlu bir web sitesi tasarlamak için duyarlı bir E-ticaret şablonuyla (İng.) başlayın.

Ayrıca müşterilerinizin verilerini bir SSL sertifikasıyla korumak, sanal mağazanızın kullanıcı gizliliğine ve güvenliğine değer verdiğini gösterir. Ek olarak, müşterilerinizin verilerinin kullanımına ilişkin şeffaf bir gizlilik politikasına sahip olmak da çok önemlidir.

Editor's Note

Hostinger E-ticaret sitenizin güvenliğini artırmak için ücretsiz SSL sertifikası sunar. Güvenli bir sanal mağaza iyi bir izlenim bırakır ve müşterilerinizin işlem yaparken kendilerini güvende hissetmelerini sağlar.

Editor

Darius G.

Baş Müşteri Sorumlusu

Sanal Mağazanızı Pazarlamanın Basit Yolları

Artık bir E-ticaret web sitesi kurmayı öğrendiğinize göre, online satış yapmaya hazırsınız. Ancak, satışlarınızı artırmak için çevrimiçi işletmenizi online iş fikirleri ile doğru şekilde nasıl pazarlayacağınızı bilmeniz gerekir.

1. İçerik Pazarlaması ile Başlayın

İçerik pazarlama stratejisi hızlı sonuç vermese de, çevrimiçi işletmenizin sadık bir müşteri kitlesine ulaşması için mükemmel bir yöntemdir.

Ek olarak, bunu bir arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejisiyle birleştirmek, itibarı artırmak, daha uygun ziyaretçileri çekmek ve hedef kitlenizin güvenini kazanmak gibi çeşitli faydalar sağlar.

Google Analytics kullanma

Google Analytics (İng.), kullanılan en yaygın web sitesi analiz aracıdır. Web sitesi sahiplerinin, kullanıcıların sitelerini nasıl keşfettiğini, siteleriyle nasıl etkileşim kurduğunu ve sitelerinde nasıl gezindiğini incelemesine olanak tanır.

Çevrimiçi işletme sahibi olarak, ziyaretçileriniz hakkında bilgi edinmek ve daha iyi pazarlama stratejileri oluşturmak için Google Analytics’i kullanın.

Google Analytics

Blog yayınlama

İşletme blogu genellikle içerik pazarlamasının temelidir. Hedef kitleniz için önemli konularda düzenli olarak yüksek kaliteli blog yazıları yayınlamak, meşru bir işletme olduğunuzu göstermeye yardımcı olur. İçeriğinizin etkileşimini artırmak için göz alıcı infografikler ve yüksek kaliteli ürün görselleri kullanın. İşletmenizle ilgili bir blog yazısı, web sitenizin SEO‘sunu geliştirmek için de mükemmel bir yöntemdir.

Video hazırlama

Günümüzde video materyalleri birçok internet kullanıcısı için öncelikli bilgi kaynağıdır. Hedef kitlenizin tercihlerine göre eğitim videoları veya tanıtım videoları hazırlayın.

2. E-posta pazarlama kampanyaları yürütün

4,1 milyardan fazla e-posta kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, satışları artırmak için en etkili taktiklerden birinin e-posta pazarlaması olması hiç şaşırtıcı değil.

E-ticaret e-posta pazarlaması, hedef kitlenizi yeni ürünler, indirimler ve diğer promosyonlar hakkında bilgilendirmenin mükemmel bir yoludur. Ayrıca onlarla daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlar.

E-posta pazarlama kampanyası yürütürken müşteri güvenini kazanmak için bir markanın ihtiyaç duyduğu ilk şey profesyonel bir e-posta adresidir.

Hostinger’ın web hosting planı, ayda yalnızca ₺39.99‘den başlayan fiyatlarla, hem kurumsal e-postanızı hem de sanal mağazanızı hiçbir ek ücret ödemeden barındırmak için iyi bir seçenektir.

Hostinger Email Hosting

Her iki e-posta hizmeti de hesabınızı korumak için spam filtreleri ve anti virüs kontrolleri gibi gelişmiş güvenlik önlemleri sağlar. Plana karar verdiğinizde, profesyonel e-posta adresinizi doğrudan hPanel panosundan ayarlayın.

3. Sosyal medyayı aktif kullanın

Sosyal medya, E-ticaret satışlarını önemli ölçüde etkiler. Tüketicilerin %51’i sosyal medya reklamlarının (İng.) satın alma kararlarını etkilediğini söylüyor.

Ayrıca sosyal medya, marka bilinirliğini artırmak ve sanal mağazanıza gelen trafiği yönlendirmek için mükemmel bir yöntemdir.

İçeriğinizi Instagram, Facebook ve diğer platformlarda optimize etmek için her bir sosyal kanalı gözlemleyin ve ürünlerinizle ilgili en son görüşleri takip edin.

Olumsuz geri bildirimler, E-ticaret işinizi geliştirmek için değerli bilgiler sağlayabilirken, olumlu yorumlar müşteri güvenini sağlamlaştırır.

Kaynak Önerisi

Çevrimiçi varlığınızı güçlendirmek için sosyal medya stratejinizi nasıl oluşturacağınızı öğrenmek istiyorsanız, Sosyal Medya: Markanızı ve İşinizi Büyütmek web seminerimize göz atın.

Kapanış

İyi tasarlanmış bir E-ticaret sitesi kurmak zaman ve kaynak gerektirse de buna değer. E-ticaret’in 7/24 para kazanma fırsatları sunduğunu unutmayın.

Kısaca E-ticaret sitesi nasıl kurulur diyorsanız, adımlar şöyle:

  • Bir domain alın
  • Doğru E-ticaret platformunu veya site kur aracını seçin
  • Güvenilir bir hosting sağlayıcısı bulun ve bir hosting planı seçin
  • Ana E-ticaret web sitesi sayfalarını oluşturun
  • Kullanıcı dostu ve duyarlı bir sanal mağaza tasarımı oluşturun

E-ticaret web sitenizi yayımlamadan önce yazım hataları, bozuk bağlantılar ve diğer sorunlar için her sayfayı iki kez kontrol edin.

Ek olarak, her şeyin düzgün çalıştığından emin olmak için birkaç test yapılması gerekebilir.

Ayrıca, daha fazla tanınmak ve başarılı bir çevrimiçi iş kurmak için benimseyebileceğiniz birkaç pazarlama stratejisi vardır. Mümkün olan en geniş kitleyi çekmek için sosyal medya platformlarında varlığınızı sürdürmek ve e-posta pazarlama taktiklerini kullanmak önemlidir.

Bu rehberin, sanal mağaza kurma ve pazarlama konusunda değerli bilgiler edinmenize yardımcı olduğunu umuyoruz. İşinizde başarılar dileriz.

Author
Yazar

Merve O.

Merve, Hostinger'da SEO - Pazarlama Asistanı olarak çalıştı. Günümüzde çevirmen olarak yolcuğuna devam etmekte. Birkaç site kurma deneyiminin ardından acemi yolculuğunu profesyonelliğe taşımaktan ve Hostinger'ın bir parçası olmaktan mutlu.