access_time
hourglass_empty
person_outline

2020’de Etkili bir Landing Page Nasıl Yapılır?

Bir işletme sahibi olarak web siteniz için iyi bir landing page oluşturmalısınız. Türkçe karşılığı açılış sayfası olan landing page  sitenize yeni müşteriler ve trafik çekmenize yarayan bir online pazarlama stratejisidir. Bu yazımızda landing page nasıl yapılır öğrenecek ve optimizasyon için ekstra ipuçları bulacaksınız.

Landing Page Nedir?

Landing page yani açılış sayfası potansiyel müşterilere belirli bir eyleme yönlendirmek isteyen statik bir web sayfasıdır. Ana sitenize bağlantı veren veya web sitenizin bir parçası olarak entegre edilebilen özerk bir sayfadır.

Bir landing page’in odak noktası işletmenize göre değişebilir. En yaygın olanları sayfaya gelen ziyaretçileri ücretsiz denemeye, haftalık bültenlere üye olmaya veya sepetlerine ya da istek listelerine ürünler eklemeye yönlendirenlerdir.

Landing Page’e Neden İhtiyacınız Var?

Alışılagelmiş bir web sitesi menülerle, gönderilerle, bağlantılarla ve de kenar çubukları gibi elementlerle dolu olabilir. Bir landing page’e sahip olmak ise işletmeniz için yararlı olacaktır çünkü bu sayfalar dönüşüm odaklıdır.

Örneğin Google Dökümanlar‘ın açılış sayfasında aşağıya indiğinizde göreceğiniz tüm dikkatin temiz bir biçimde değer önerilerine ve eyleme verildiğidir.

Google Dökümanlar açılış sayfasındaki eyleme çağrılar

Landing page ziyaretçilerinizin yapmasını istediğiniz ana eylemi yapmalarını sağlayarak yanıt oranını artırır. Ortalama dönüşüm oranı %2.35 iken en iyi şirketlerin %10’luk kısmıysa bu oranın üç veya dört katına sahiptir.

Pazarlama eforlarınızı, reklam harcamalarınızı ve sosyal medya iletişiminizi uygun olduğu zaman son derece etkili bir landing page’e yönlendirirseniz çok daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Etkili ve Dönüşüm Getiren Bir Landing Page Nasıl Yapılır?

İşte landing page nasıl yapılır öğrenmeden önce atmanız gereken gerekli adımlar.

Dönüşüm Hedefinizi Belirleyin

İşletmenizin türüne göre açılış sayfanız için hangi eylemin en etkili olacağına karar verin.

Nihai hedefiniz ne? Ziyaretçilerinizin bir şey satın almalarını mı, aylık bir aboneliğe üye olmalarını mı veya bir uygulama indirmelerini mi istiyorsunuz?

Bu hedefe ulaşmanız için hedefinizi ufak hedeflere bölmeniz gerekir. Ziyaretçilerinizden 30 günlük ücretsiz bir denemeye üye olmasını, ücretsiz bir ekitap, haftalık bülten veya indirim kuponları almasını isteyebilirsiniz.

Örneğin Spotify’ın açılış sayfası sizi üye olmaya ve ücretsiz sürümünü kullanmaya yönlendirir. Ancak şarkılar arasında reklam duyacaksınız. Eğer pürüzsüz bir dinleme deneyimi isterseniz premium planlarından birine abone olmanız gerekecektir.

Kitlenizi tanıyın ve onları daima aklınızda bulundurun. Hedef kullanıcınızı ve davranışlarını analiz edin. Ortalama kullanıcıyı belirleyin ve kendinizi onların yerine koyun. Neye ihtiyaçları var?

Açılış sayfanız dönüşüm oranı hedefinizin optimizasyonuna odaklanmalıdır.

Açık bir Değer Önerisi Yazın

Sırada ise hedeflenen eylemin kullanıcıya katacağı değeri açıkça belirtmek var. “Sizin için daha iyi bir çözüm” veya “Mutlu olacaksınız” gibi genellemeler yapmayın.

Kısa, güçlü ve spesifik olun. Mesajınız açık olmalı. Eğer ihtiyacınız olursa ana değer önerisini desteklediği sürece bir etiket satırı da yazabilirsiniz.

Örnek olarak Spotify’a dönecek olursak, Spotify “Milyonlarca şarkı. Kredi kartı gerekli değil.” ekiyle birlikte “Herkes için müzik” etiket satırını kullanmaktadır. Spotify’ın değer önerisi herkes için müzik sağlamaktır.

Karşı Konulmaz bir Eyleme Çağrı Bulun (CTA)

Her landing page görünebilir, açık ve anlaşılabilir bir eyleme çağrıya sahip olmalıdır. Ziyaretçileri sıradaki adıma veya gerekli eyleme yönlendiren anahtar element eyleme çağrıdır.

İster bir buton, ister bir form olsun, öne çıktığından ve tıklaması kolay olduğundan emin olun. Açılış sayfanızın ana rengine kontrast oluşturması için parlak renkler kullanın. Tıpkı Spotify’ın sarı ve turuncu arkaplanına karşılık yeşil kullanması gibi.

Spotify'ın landing page örneği ve eyleme çağrısı

Yeterince görünebilir olan bir yazı tipi büyüklüğüyle eyleme teşvik edebilecek kısa ve isabetli bir metin içermelidir.

Ekleyeceğiniz herhangi bir görselin veya tasarım elementinin ana eyleme çağrıyı desteklendiğinden ve dikkati dağıtmadığından emin olmalısınız.

İşte sıkça kullanılan eyleme çağrı örnekleri:

  • Bültenimize üye ol
  • Daha fazla makale oku
  • Şimdi başla
  • Şimdi al
  • Ücretsiz deneme

Bir düzen oluşturduktan sonra sıradaki aşama ise landing page nasıl yapılır öğrenmek.

Zyro’nun Site Kurma Aracıyla Landing Page Nasıl Yapılır?

Zyro'nun landing page kurucusu

Zyro Site Kur Aracı ile ücretsiz bir özerk landing page yapabilirsiniz. Hızlı ve kolay bir çözüm olması dışında bu platform şık ve yüksek dönüşüm potansiyelli açılış sayfaları oluşturmak için optimizasyonludur.

Özelleştirilebilir tasarımcı üretimi şablonlar bulunduğundan sıfırdan başlamak zorunda kalmazsınız. Bu şablonlar ayrıca SEO dostudur, bu yüzden arama motoru sonuç sayfalarında düşük sıralamalara sahip olmak gibi bir derdiniz de olmaz.

AI Isı Haritası eyleme çağrı butonlarını nereye yerleştireceğiniz ve temel bilgiler gibi içgörüleri edinmek için kullanışlıdır. Eğer içerik üretmekte zorlanıyorsanız AI İçerik Üretici kendi açılış sayfanızda kullanmanız için metinler üretebilir.

Şablonunuzu ayrıca daha iyi görünebilirlik için sosyal medya platformlarıyla entegre edebilirsiniz ancak bunun için Zyro’nun premium planlarından birine geçmelisiniz.

İşte Zyro ile landing page nasıl yapılır adımları:

  1. Üye olun ve bir landing page şablonu seçin.
    Zyro'nun landing page şablonu önizlemesi
  2. Açılış sayfanızı özelleştirin. Element Ekle‘ye tıklayın ve sürükle & bırak özelliğini kullanarak eyleme çağrı butonları, görseller veya metin ekleyin.
    Zyro'nun editöründe sayfa elementleri ekleme
  3. Sitenizi hem masaüstünde, hem de mobilde önizleyerek ikisinde de sayfa düzeninizin kusursuz olduğundan emin olun.
  4. Sonuçlardan memnun kaldıktan sonra Siteyi yayınla‘ya tıklayarak açılış sayfanızı yayınlayın.

WordPress’de Landing Page Nasıl Yapılır?

Eğer halihazırda bir WordPress siteniz varsa ve ona bir landing page eklemek istiyorsanız aşağıdaki adımları takip edin:

  1. WordPress kontrol panelinizde Sayfalar‘ın üzerine gelin ve Yeni ekle‘yi seçin. Ya da basitçe Ana sayfanızı düzenlemeyi seçebilirsiniz.
  2. Blok editörün sol üst köşesindeki Blok ekle tuşuna tıklayın. Landing page tasarımınızın elementlerini yerleştirin. Başlık, kapak, metinler ve butonlar.
    WordPress'in blok editör arayüzünde landing page yapma
  3. Landing page’inizi yayınlayın ve kontrol panelinize dönün.
  4. Görünüm‘ün üzerine gelin ve Özelleştir‘i seçin. Ana sayfa ayarları‘nı seçin Sabit bir sayfa ayarını seçin. Açılış sayfanızı Ana Sayfa olarak belirleyin. Gönderileriniz için bir blog sayfasına sahip olduğunuzdan da emin olun.

Muhteşem Bir Landing Page için Öneriler

Landing page‘inizi yayınladıktan sonra dönüşüm kazandırdığından emin olmak isteyebilirsiniz. İşte sırada yapmanız gerekenler için öneriler:

Dönüşümleri Takip Etmek için Google Analytics Kurun

Google Analytics açılış sayfanıza dair hedefler belirlemek için harikadır. Dönüşüm oranlarını takip ederek sayfanızın nasıl bir performans gösterdiğini görebilirsiniz.

Bu araç performans takibine yardımcı olacak bir raporlama sistemi vardır:

  • Gerçek zamanlı -> Dönüşümler kısmından landing page’inizdeki etkinlikleri görebilirsiniz.
    Google Analytics'in gerçek zamanlı dönüşüm raporu
  • Dönüşümler -> Hedefler -> Genel Bakış kısmındansa Hedef Tamamlama ve Hedef Dönüşüm Oranları ölçülerini görebilirsiniz.
    Google Analytics dönüşüm genel bakışı
  • Dönüşümler -> Çok Kanallı Huniler -> Genel Bakış kısmındansa dönüşümlerin nereden geldiğini görebilirsiniz.
    Google Analytics'in çok kanallı dönüşüm görselleştiricisi

Google Analytics’i kullanarak açılış sayfanızı nasıl optimize edeceğinize dair beyin fırtınası yaparken kullanmak için içgörüler elde edebilirsiniz.

Açılış Sayfanızda A/B Testi Yapın

Eğer açılış sayfanızın birkaç sürümü varsa onları bir A/B testi aracı kullanarak karşılaştırabilirsiniz. Bu, hangi tasarımı tutmanız gerektiğine yardımcı olabilir.

Google Optimize, Analytics’e entegre edilmiş bir A/B testi aracına sahiptir ve aynı sayfanın birçok sürümünü denemenize izin verir. Deneylerinizi birkaç tıklamayla yayınlayabileceğinizden kurulumu hızlı ve kolaydır.

Renkleri ve butonların konumlarını değiştirin veya farklı eylem çağrıları kullanın ve daha fazla dönüşüm elde edebiliyor musunuz görün. Bunun dışındaysa eğer ziyaretçi kaybı yaşıyorsanız Google Optimize, Analytics verilerinizi inceleyerek sebebi bulmanıza yardımcı olabilir.

Landing page kurucunuzun A/B testi özelliğine sahip olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer WordPress kullanıyorsanız A/B Testing for WordPress gibi ücretsiz bir eklenti kullanabilirsiniz.

Sonuç

Bir landing page, ziyaretçilerin satın almak veya iletişim bilgisi göndermek gibi istenen eylemi gerçekleştirmelerini sağlamayı hedefleyen özerk bir site veya web sayfasıdır. Açılış sayfaları bütün işletmeler için gereklidir.

Zyro veya WordPress gibi bir landing page kurucu kullanarak bir sayfa oluşturabilir ve yayınlayabilirsiniz. Sayfanızın belirli bir hedefe, açık bir değer önerisine ve de davetkar bir eyleme çağrıya sahip olduğundan emin olmalısınız.

Bir adım öteye gitmek için landing page’inizin performansını takip etmek için Google Analytics‘i kullanabilir veya birden çok sayfanız varsa bir A/B test aracı kullanarak performans takibi yapabilirsiniz. İyi şanslar!

Yazar

Author

Gökhan O. / @gokhanordu

Gökhan Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışmakta. WordPress hakkındaki tecrübe ve bilgisini bu blogda paylaşıyor. Çeviri yapmak, içerik yönetmek ve de SEO optimizasyonu yapmaktan büyük keyif alır. Hobileri arasında oyun oynamak ve futbol maçları izlemek vardır.

İlgili Rehberler

Bir yanıt bırakın

Yorum*

İsim*

Eposta*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Şimdi Hostinger'ın bir parçası olun!