E-POSTA

Hızlı ve Etkili Biçimde Mail Listesi Nasıl Oluşturulur?

Eğer başarılı bir eposta pazarlama kampanyası oluşturmak istiyorsanız yapmanız gereken ilk şey bir mail listesi kurmaktır. Bir email listesi olmadan eposta yollayabilecek kimseniz olmaz. Bu makalede size bir mail listesi nasıl oluşturulur öğreteceğiz.

İyi Bir Mail Listesinin Önemi

Eposta pazarlama en iyi dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. Hem kitlenizle güçlü bir bağ kurarsınız, hem de dönüşüm oranları artırarak daha fazla kazanabilirsiniz!

İster inanın, ister inanmayın, dünya çapında eposta kullanımı 2018’de 3.5 milyar kullanıcıya ulaşmıştır. 2023’de bu rakamın 4.4 milyara çıkacağı öngörülmektedir.

Bununla birlikte, eposta pazarlama marka imajını, müşteri güvenini ve bağlılığı artırmak için en iyi kanallardan biridir.

İşte epostanın kitleye kişisel bir teklif yollamak için kullanım şekli:

Hostinger'ın mail listesi için ürettiği indirim teklifi epostaları

Üstelik pazarlamacıların %50‘den fazlası eposta pazarlamanın en yüksek yatırım getirisine (ROI) sahip olan kaynaklardan biri olduğunu kanıtlamıştır.

Konu eposta pazarlamaya gelince yapmanız gereken ilk şey güçlü bir mail listesi kurmaktır.

Mail Listesi Nasıl Kurulur – En İyi Yöntemler

Eposta pazarlama bütün müşterilerinize kişisel olarak iletişime geçmek için harika bir yoldur.

Ancak, unutmayın ki farklı tüketici alım aşamalarına farklı içerik gerekecektir. Bu yüzden iyi bir içerik pazarlama kampanyası oluşturduğunuzdan emin olun.

Güçlü bir mail listesi oluşturduktan sonra müşterinizin yolculuğuna uyan içerik yolladığınızdan emin olun.

Lafı fazla uzatmadan işte bir mail listesi kurmanın ve büyütmeye devam etmenin en iyi yollarından bazıları:

Bir Form Oluşturun

Web sitenizde bir form oluşturmak kampanyanıza eposta adresi toplamanın en kolay yollarından biridir.

Form fark edilebilir ve ikna edici olmalıdır. Kullanıcıların neden size eposta adreslerini vermelerini gerektiğini vurgulayın. Bu durumdan ne kazanacaklar? Onlara nasıl bir faydası olacak?

Ancak, üye olma formunda onların iznini alabileceğiniz bir onay kutusu içerdiğinizden emin olun.

İşte Hostinger‘daki eposta abonelik formu örneği:

Hostinger'daki eposta abonelik formu

Özel Eylem Çağrıları Kullanın

Eylem çağrıları kitlenizi belirli bir sayfaya veya içeriğe yönlendirecek ve onları potansiyel müşteri haline getirecektir.

Farklı sayfalarda eylem çağrılarına sahip olma yeni aboneler çekmek için iyi bir yoldur. Eylem çağrılarınızı içeriğinizle alakalı şeylere göre kişiselleştirebilirsiniz.

“Abone Ol”, “Buraya tıklayın!”, “Ücretsiz deneyin!” veya “Başlayın” gibi sade eylem çağrıları yerine daha akıllıca ve müşterilerinizi gerçekten harekete geçirebilecek çağrılar daha iyi olacaktır. Örneğin, Humboldt Country web sitesi ana sayfasında “Follow the Magic (Büyüyü Takip Et)” gibi bir eylem çağrısı kullanmaktadır.

Humbolt Country eylem çağrısı

Unutmayın ki kitlenizi web sitenizin herhangi bir sayfasına kitlenizi mail listenize abone olmaları için kolayca fark edilebilir eylem çağrıları koyabilirsiniz.

Bir Popup Oluşturun

Popup kutusu açık olan bir sayfada birden beliren içeriktir. Eposta aboneliğinden satışlara kadar verimli biçimde dönüşüm sağlar. Popup kutusu bir reklam, kayıt formu veya içerik önerisi olabilir.

İşte Hostinger’ın popup reklam örneği:

Hostinger'ın popup reklamı

Açık sayfanın üzerinde olduğundan ve kullanıcılarınızın sinirini bozabileceğinden popup’ın agresif ve çok büyük olmadığından emin olun. Popup’ı site düzeninizin merkezine koymak yerine farklı  bir yerde konumlandırabilir ve hatta ne zaman belireceğini bile ayarlayabilirsiniz.

Örneğin Hostinger Rehberler‘de, alt köşede kaydırmalı popup kullanmaktayız. Küçük olmasına rağmen fark edilebilirdir ve sinir bozucu değildir.

Hostinger Rehberler kısmındaki popup içerik önerisi

Konu eposta abonelik formlarına gelince popup form dikkat çekmek için iyi bir seçenek olabilir. Örnek olarak UPROTEIN‘in popup abonelik formuna göz atın!

UPROTEIN'ın mail listesi popup kayıt formu

Bir Reklam Kampanyası Düzenleyin

Sosyal medyayı (Facebook, Instagram, LinkedInPinterest, veya Twitter) bir şekilde kullanıyorsunuzdur. Sosyal medya web sitenize yeni kullanıcılar çekmek ve daha sonra onları mail listenize abone olmalarına ikna etmek için harika bir yer olabilir.

İşte Hostinger’ın Instagram hikayelerindeki reklam kampanyası:

Hostinger Instagram reklamı

“Get Offer” tuşu tıklandığında kullanıcılar Hostinger’ın web sitesine yönlendirilecektir.

İşte Hostinger’ın Facebook’da yayınladığı teklifin bir örneği:

Hostinger'ın Facebook'da sunduğu özel indirim yazısı

Hediye Verme

Kullanıcıların abone listenize üye olmalarını sağlamak için bir başka yöntemse indirim kodları, ücretsiz PDF’ler vb. gibi değerli şeyler vermektir.

Kitlenize ihtiyacı olan şeyleri ücretsiz olarak sunduğunda size kesinlikle epostalarını vereceklerdir.

Örneğin Kate Spade‘in web sitesi kullanıcıların mail listesine üye olduklarında onlara yollanacak bir indirim kodu sunmaktadır.

Kate Spade'in sitesinde popup abone kayıt formu

Bunun sıkça bulunan bir başka örneği ise tıpkı Sitepoint‘in yaptığı gibi ücretsiz ekitaplar vermektir. Kullanıcıların ekitabı alabilmesi yapmaları gereken tek şey isimlerini ve epostalarını girmektir.

Sitepoint eposta aboneliği karşılığında ücretsiz ekitap

Daima Hazırlıklı Olun

Mail listenizi geliştirmeye devam etmek ve eposta pazarlama stratejinizden maksimum verim almak için altyapınızı hazır tutmanız çok önemlidir.

Basitçe, eposta pazarlamaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken bazı şeyler vardır. Bunlardan bazıları eposta pazarlama hizmeti seçmek, mail listenizi büyütmek için abonelik formları oluşturmak, kaliteli içerik yaratmak ve eposta pazarlama otomasyon planını uygulamaktır.

Sonuç

Gördüğünüz gibi eposta pazarlama işletmenizi büyütmek için etkili bir yöntemdir. Eposta kullanıcılarının sayısı arttıkça hedef kitlenize ulaşmak için iyi bir mail listesi oluşturmak önemlidir.

İşte iyi bir mail listesi oluşturmanın bazı harika yolları:

  • Bir form oluşturun – web site sayfanıza bir abone formu koyun
  • Özel eylem çağrıları kullanın – kitlenizi harekete geçirmek için kişiselleştirilmiş bir eylem çağrısı butonu kullanın
  • Bir Popup Oluşturun – kitlenizi çekmek için bir eposta abonelik form popup’ı kullanın
  • Sosyal Medya’yı Kullanın – ürünlerinizin veya tekliflerinizin sosyal medya’da reklamını yapın
  • Eşantiyon verin – ücretsiz kaynak veya indirim vererek müşterilerinizin güvenini kazanın
  • Daima hazırlıklı olun – eposta pazarlama stratejinize başlamak için planınızı ve platformunuzu hazırlayın

E ne bekliyorsunuz? Harekete geçin ve harika bir mail listesi oluşturmaya başlayın!

Yazar hakkında

Gökhan O.

Gökhan Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışmakta. WordPress hakkındaki tecrübe ve bilgisini bu blogda paylaşıyor. Çeviri yapmak, içerik yönetmek ve de SEO optimizasyonu yapmaktan büyük keyif alır. Hobileri arasında oyun oynamak ve futbol maçları izlemek vardır.

Yorum Ekle

Yorum göndermek için buraya tıklayın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dünya çapında binlerce aboneye katılın

ve mükemmel fırsatlarla en yeni rehberler e-posta adresinize gelsin

Please wait...

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Şimdi kazanmaya başlayın!

Hepsi bir arada web hosting & alan adı yalnızca

9
39 TL
/ay