Site Analiz Nasıl Yapılır? Web Sitesi Performansı Nasıl Artırılır?

Site Analiz Nasıl Yapılır? Web Sitesi Performansı Nasıl Artırılır?

Bu yazımızda web site analiz nasıl yapılır, site analizi için hangi yöntemler kullanılır işleyeceğiz.

Birçok işletme sosyal medya pazarlamasına, e-posta kampanyalarına ve insanları web sitelerine çekmenin diğer yollarına odaklanır. Ancak web siteniz trafiğinizi satışa dönüştürmeyecekse ziyaretçi çekmenin faydası nedir ki?

Pazarlama kampanyalarına para harcamadan önce, web sitenizin en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak üzere optimize edilip edilmediğini analiz edin. Hızlı yüklendiğinden, sorunsuz çalıştığından ve işinizi profesyonel bir şekilde temsil ettiğinden emin olun.

Hangi alanların iyi olduğunu ve hangilerinin hâlâ iyileştirilmesi gerektiğini belirlemenize yardımcı olmak için, site analizi yapın. Size rehberlik etmesi için web sitenizin performansını etkileyen üç ana unsura aşağıda değindik.

Web site analizi hakkında sorularınız olursa yorum bırakmaktan çekinmeyin.

1. Web Site Analizi: Yükleme Süresi

Web sitenizin yüklenme süresi, dönüşüm oranlarınızı büyük ölçüde etkiler. Bir araştırma, insanların bir e-Ticaret web sitesinden 0 ila 4 saniye arasında yüklendiğinde satın alma oranında artış olduğunu gösteriyor. Web sitenin yüklenmesi bundan daha uzun sürerse, dönüşüm şansı her saniye düşüyor. Tecrübelerimize dayanarak da bunun doğruluğunu onaylamak mümkün.

Web sitenizin yüklenme süresi üzerindeki en büyük etkilerden biri web hosting hizmetinizdir. Veri tabanlarının hızı, mevcut bant genişliği ve CPU gücü, web sitenizin tam işlevselliğe ne kadar hızlı yüklendiğini doğrudan etkiler.

Web sitenizin düzenli olarak aldığı trafik miktarına bağlı olarak, talebi karşılayabilecek bir web hosting hizmeti tercih etmenizde fayda vardır.

En temel VPS hosting planı bile 1 GB RAM ve 1 TB bant genişliği ile geldiğinden, Hostinger’ın tüm VPS hosting planları yüksek miktarda trafiği işleme becerisine sahiptir.

Elbette web siteniz günde binlerce ziyaretçi almıyorsa, paylaşımlı web hosting gereksinimlerinizi karşılamak ve web sitenizi kısa sürede yüklemek için fazlasıyla yeterli olacaktır.

Web sitenizin içeriği ne kadar hızlı yüklediğini analiz etmek için bir hız testi yapmanız gerekir. İşte bunu yapmanıza yardımcı olacak araçlar:

Bu araçlar size yalnızca web sitenizin ne kadar hızlı veya yavaş yüklendiğini göstermekle kalmaz, aynı zamanda iyileştirme alanları öneren raporlar da sağlar. Yukarıdaki araçları kullanmadan web sitenizi hızlandırmak istiyorsanız, web sitenizin yükleme süresini manuel olarak iyileştirmeyle ilgili bu rehbere bakmanızı öneririz. Bu tür site analizi yapan araçlar işinizi çok kolaylaştırır. Google site analizi işini özellikle son zamanlarda çok önemsemektedir.

2. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) – Site SEO Analiz

SEO, web sitesi performansını analiz ederken bakmanız gereken bir diğer önemli husustur. Sitenize gelen organik trafiği doğrudan etkileyen arama motorlarının ilk sayfalarında çıkma olasılığınızı belirler.

İyi SEO uygulamaları, arama motoru algoritmalarını web sitenizin yetkili, alakalı olduğuna ve sağladığınız şeyi arayan kişilere gösterilmesi gerektiğine başarılı bir şekilde ikna eder. Bu, web sitenize istikrarlı ve ücretsiz trafik anlamına gelir ve  gelirinizi otomatik olarak artırır.

SEO açısından web sitenizin performansını artırmak için mükemmel araçlar mevcut. Şunları incelemenizi tavsiye ederiz:

Web sitenizi denetlemek ve performansını ve sıralamasını iyileştirmek için hangi SEO uygulamalarını uygulayabileceğinizi öğrenmek için bu araçları kullanın. Her şeyin nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi için ayrıntılı SEO nedir rehberimizi okuyun.

3. Kullanıcı Deneyimi Analizi

Son olarak, web sitesi performansını ölçmenin bir diğer yönü kullanıcı deneyimidir. Sonuçta, çevrimiçi bir işletmenin dönüşüm oranları üzerinde en büyük etkiye sahiptir.

Ziyaretçilerinizin web sitenizi ziyaret ettiklerinde iyi bir deneyim yaşamalarını sağlamak için davranışlarına bakmanız gerekir. Web sitenizin hangi bölümlerinin en çok dikkat çektiğini gösterebilecek bir ısı haritası kurmayı düşünün. Ardından, CTA’larınızı yerleştirirken ve diğer web tasarımı değişikliklerini yaparken bu bilgileri kullanın.

Ayrıca, oturum kayıtlarını deneyin. Bunlar, ziyaretçilerinizin sitenize girdiklerinde gerçekleştirdikleri tam eylemleri size gösterecektir. Bu da kullanıcı deneyimini geliştirmek için son derece yararlı olabilir.

Web sitenize nasıl göz attıklarını ve en çok hangi sayfalara gittiklerini görün. Ardından, deneyimi daha rahat ve keyifli hale getirmek için sitenizin tasarımını uyarlayın.

Kullanıcı deneyimini analiz etmenize ve iyileştirmenize yardımcı olabilecek favori araçlarımız şunlardır:

Kullanıcı deneyiminin web sitenizin tasarımında ön planda olmasını sağlamak için bu araçları kullanın. Siteniz için en iyi olanı bulana kadar denemekten ve değişiklik yapmaya devam etmekten korkmayın.

Önce web site analizi, ardından optimizasyon

Yalnızca web siteniz hoş bir deneyim sağlamak için tamamen optimize edildiğinde ve arama motorlarında iyi sıralar gördüğünde, potansiyel müşterilere internet sitenizi tanıtmaya ve kalıcı müşteriler çekmeye başlamalısınız.

Aksi takdirde, zaman ve para kaybı yaşamanız ihtimal dahilindedir.

İnsanların beklentileri ve tercihleri sürekli değiştiği için web sitenizin mükemmel olması gerekmez. Ancak hızlı yüklenmesi, sorunsuz çalışması ve arama motorlarında bulunması kolay olması gerekir.

Ayrıca bu makalede bahsedilen araçları denemeyi unutmayın. Hepsi endüstri uzmanları tarafından onaylanmıştır ve web sitenizin performansını iyileştirme sürecini çok daha kolay hale getirir. Bazıları ücretli, bazıları ücretsiz olsa da doğru kullanıldığında hepsi etkilidir.

Author
Yazar

Merve O.

Merve, Hostinger'da Pazarlama Asistanı (SEO) olarak çalışıyor. Birkaç site kurma deneyiminin ardından acemi yolculuğunu profesyonelliğe taşımaktan mutlu.