PAZARLAMA

İşletmenizi Büyütmeniz İçin Sosyal Medya Pazarlama Önerileri

İster bir işletme sahibi olun, ister bir blogcu, marka tanınırlığınızı ve trafiğinizi artırmak için iyi bir pazarlama stratejisine sahip olmanız gerekmektedir. Bu yüzden sosyal medyaya ihtiyacınız vardır çünkü sosyal medyanın pazarlamadaki rolü önemlidir. Peki bu işi nasıl yapacaksınız? Merak etmeyin! Bu makalede sosyal medya pazarlama hakkında her şeyi öğreneceksiniz.

Sosyal Medya Pazarlama Nedir?

Basitçe, sosyal medya pazarlama, markanız hakkında bilgi yaymak için çeşitli sosyal medya ağlarını kullanmak anlamına gelir.

Daha geniş bir kitleye ulaşmak için kaliteli metin yazıları ve görsel eğitim araçları (resimler ve videolar) kullanmayı içeren devamlı yapılan bir reklamdır.

Bunlara ek olarak, sosyal medya pazarlamayı her işletme sahibi için bir gereklilik yapan birçok sebep bulunmaktadır:

  • Sosyal medya, potansiyel müşterilerinizle özgürce etkileşimde bulunmanıza, güven artırıp iyi ilişkiler kurmanıza yardımcı olur
  • Sosyal medyanın yardımıyla daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz
  • Broşürler, billboardlar veya televizyon gibi ana akım kanallarında reklam vermekten çok daha uygundur
  • Çoğu sosyal medya ağları kampanyanızın ne kadar iyi olduğuna dair gerçek zamanlı raporlara sahiptir. Bu da pazarlama stratejinizin ne kadar etkili olduğunu görmenizde yardımcı olur

Sosyal Medya Pazarlama Şirketleri Nelerdir?

Günümüzde artık birçok işletme sahibi sosyal medyanın pazarlamadaki rolünün farkındadır. Ancak çoğunun yeterince vakti ya da iyi bir kampanya yapmaya yetecek bilgisi yoktur.

İşte burada sosyal medya pazarlama şirketleri devreye girer.

İçerik oluşturma, takipçi artırma, yazı planlaması yapma vb. içeren hepsi bir arada sosyal medya pazarlama paketleri sunarlar.

Kısaca işleri markanızın görünürlüğünü ve şirketinizle kitleniz arasındaki iletişimi sosyal medya üzerinden sürdürmektir.

Peki en iyi sosyal medya pazarlama şirketlerini nereden bulabilirsiniz? Size yardımcı olmak için en iyi seçenekleri derledik:

1. Thrive Agency

ThriveAgency dijitall pazarlama şirketinin ana sayfası

Sosyal medya pazarlama dışında, Thrive Agency ayrıca eposta listesi kurma, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), sosyal medya pazarlama, PPC (tıklama başına ödeme) reklamları yönetimi ve birçok harika hizmet sunmaktadır.

Bu sosyal medya pazarlama şirketi her markanın kendine has ihtiyaçları olduğunu bilir ve bu ihtiyaçları karşılamakta harikadırlar.

Üstelik Thrive Agency’nin size iyi hesaplanmış aylık raporlar verecek ve ROI (Return of Investment – Yatırım Getirisi) takibi yapacak özel sosyal medya yöneticisi bulunmaktadır.

2. Disruptive Advertising

Disruptive Advertising pazarlama şirketinin ana sayfası

PPC yönetiminde uzman olan bu reklam ajansı AdWords ve Facebook Ads’den maksimum verim almanızı sağlayacaktır.

Mevcut en tecrübeli online pazarlama ajanslarından biridir. Ekipleri 2,500 üzeri AdWords ve Facebook denetimi yapmıştır. Ek olarak ayrıca site deneyimi testi ve analitik raporlama sunarlar.

3. Social Media 55

Social Media 55 pazarlama şirketi ana sayfası

Sosyal medyadaki varlığınızı büyütmek zordur ancak Social Media 55 bu yükü omuzlarınızdan almaya son derece hazırdır!

Hedeflerinizi belirttikten sonra tecrübeli ekipleri size belirli bir gelire ve sosyal etkileşim hedeflerinize ulaşmak için strateji geliştirecektir.

Üstelik Instagram etkileşim kampanyaları, eposta pazarlama, SEO, PPC yönetimi ve daha da fazlası gibi tonlarca hizmet sunmaktadırlar.

Bir Plan Oluşturmak

Eğer şirketinizin görevleri için sosyal medyayı kullanmak istiyorsanız bu o kadar kolay olmayacaktır.

İyi bir sosyal medya pazarlama stratejisine sahip olmalısınız ki harcadığınız kaynaklar hedefinize ulaşmanıza yeterli olsun. İşte dikkate almanız gereken şeyler:

  • Hedeflerinizi iyi belirleyin
  • Hangi ölçüleri takip edeceğinizi öğrenin
  • Hedef kitlenizi belirleyin
  • Hangi mesajı ulaştırmak istediğinize karar verin

Eğer daha fazla açıklamaya ihtiyacınız varsa merak etmeyin! Stratejinizi hemen belirlemeniz için bütün noktaların üzerinden teker teker geçeceğiz!

1. Hedeflerinizi İyi Belirleyin

İlk olarak hangi hedeflere ulaşmayı denediğinizi bilmek bütün sosyal medya pazarlama kampanyaları için önemlidir.

İyi bir plan yaratmak için gözden geçirmeniz birçok kriter vardır. S.M.A.R.T tekniği gibi hedef belirleme stratejilerini kullanmak size yardımcı olacaktır. İşte nasıl yapacağınız:

  • Specific (Spesifik) – “daha popüler” olmak iyi bir hedef değildir. Teknik olarak popülerliğiniz her yeni takipçiyle az da olsa artmaktadır.
    Başarmak için “ocak ayında 2000 takipçi kazan” veya “haftada en az 3 video yayınla” vb. gibi spesifik hedefler belirleyin.
  • Measurable (Ölçülebilir) – belirli bir hedefe sahip olduktan sonra ölçmek daha kolay olacaktır. Gözlerinizle takip edebileceğiniz şeyler olacaktır: raporlar, takipçi sayısı vb.
  • Attainable (Ulaşılabilir) – sahip olduğunuz insan kaynaklarının kalitesi ve sayısı gibi bütün baktörleri göz önüne alın. Her ay yüzlerce yüksek kaliteli görsel araçlar yayınlamak 5 kişilik bir ekiple mümkün mü? Bu hedefinize ulaşmak için gerekli kaynaklara sahip olduğunuza emin olun.
  • Relevant (Alakalı) – kendinize “neden” diye sorun. Eğer daha fazla takipçi kazanarak daha fazla satış yapmak istiyorsanız, bu büyük ihtimalle işe yaramayacaktır. Bunun yerine daha fazla referans almayı düşünün çünkü referansların satıştaki etkisi daha çoktur.
  • Timely (Zamanında) – son teslim tarihleri hedeflerde önemli bir rol oynar. Aşamanızı takip etmenize ve verimliliğinizi değerlendirmenizde yardımcı olur.

İyi hedefler belirlemek kadar onları ölçmek de önemlidir. Sonuçlarınızı değerlendirmek için yanlış ölçüleri kullanmaktan kaçının.

2. Hangi Ölçüleri Takip Edeceğinizi Öğrenin

InstagramTwitter ve Facebook gibi en popüler sosyal medya ağlarının kendi entegre edilmiş analitik raporlama araçları mevcuttur.

Ancak bunlar sadece araçtır. Hangi ölçülerin aklınızdaki belirli hedeflere ulaşmanızda önemli olduğuna siz karar verirsiniz.

Aşağıdaki bir hedefi seçin ve aşamanızı ölçmek için ölçüleri kullanın.

  • Marka tanınırlığını artırma – ne kadar kitleye ulaşırsanız ürününüzü o kadar fazla kişi bilecektir. Takipçi sayınızı, paylaşımlarınızı ve retweet’lerinizi takip edin.
  • Etkileşim artırma – takipçileriniz ürünleriniz hakkında soru sormaya başlamaları ilgi gösterdikleri anlamına gelmektedir. Ne kadar yorum aldığınızı sayın.
  • Takipçileri alıcılara çevirme – takipçiler her zaman alıcı anlamına gelmez. Kitlenizi ürünlerinizin ödeyecekleri ücrete değeceğine ikna edin. Bu yüzden dönüşüm oranınızı yüksek tuttuğunuzdan emin olun.
  • Müşterilerin memnuniyetini kazanma – müşterilerinizden direkt olarak cevap almaktan daha iyi bir çözüm yoktur. Ne kadar inceleme ve referans verirlerse ürünlerinizi o kadar iyi değerlendirebilirsiniz.

3. Hedef Kitlenizi Belirleyin

Hedef kitlenizi bilmek başarılı bir sosyal medya pazarlama kampanyası yapmakta çok önemlidir.

Hedef kitlenizi belirlemeye çalışırken milliyet, yaş, cinsiyet vb. gibi birçok faktör bulunmaktadır.

Bunun üstüne doğru kitleyi belirlemek için ürününüzü de iyi tanımanız gerekir.

Ürünleriniz hangi sorunu çözer? Örneğin, ürününüz insanların daha fazla enerjik olmasını sağlayan bir enerji içeceğiyse orta 20’lerindeki işçilere odaklanmalısınız.

Bir başka örnekse eğer bir kış montu satıyorsanız tropikal ülkelerden pek de müşteri edinemezsiniz.

Peki doğru kitleyi bulmak için başka ne yapabilirsiniz?

  • Mevcut müşterilerinizi araştırın. Eğer çoğunun cinsiyeti bayan ise marka kimliğinizi bayanlara yönelik kurmanız iyi bir fikir olabilir.
  • Rakiplerinizin hangi kitleyi hedeflediğini öğrenin. Biraz referansla daha geniş bir resim elde etmeniz mümkündür. Onlarla aynı kitleyi veya alakalı olan başka bir pazarı hedefleyebilirsiniz.
  • Anket yapın. Eğer daha direkt bir cevap arıyorsanız takipçilerinizden sitenizi ziyaret etmelerini ve kataloğunuzdaki hangi ürünlerin onların en çok ilgisini çektiğini belirtmelerini isteyin.

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yapılacak şey içeriğinizin kitlenizin nitelikleriyle uyumlu olduğundan emin olmaktır. Müşterilerinizle daha yakın olmanızı ve onlarla ilişkinizi geliştirmenizi sağlayacaktır.

4. Tonunuzun Kitlenizle Uyumlu Yapın

Farklı gruptan insanlar farklı şekilde davranırlar. Bu yüzden nasıl düşündüklerini, neyi beğendiklerini ve nasıl iletişime geçtiklerini incelemeniz gerekir.

Ne türden bir mesaj vermek istediğinizi belirlemek önemlidir. İki türden ton bulunmaktadır. Resmi ve resmi olmayan. Yanlış olanı seçmek kitlenizi uzaklaştıracaktır.

Peki hangi tonun kitlenize uyacağını nasıl bileceksiniz?

Diyelim ki saksafon ve keman gibi çalgılar satıyorsunuz. Hedef kitleniz klasik veya caz müziği seven insanlar olabilir. Bu insanlar ise yaşlılar veya sofistike zevkleri olan gençler olabilir. Bu noktada hangi tonu kullanacağınıza karar vermiş olmanız gerekir. Cevap resmi olacaktır.

Aynı kural diğer ürünler için de geçerlidir. Eğer oyun konsollarını beğenen genç insanları hedef alan bir ürünse onlarla etkileşime geçmek için resmi olmayan ton veya popüler oyun jargonu kullanabilirsiniz.

İhtiyacınız olan bütün teorik bilgileri edindikten sonra sosyal medya pazarlama kampanyanızın başarılı olması için artık bu bilgileri iyi bir planla pratiğe dönüştürmenin vakti.

Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri ve Öneriler

İyi bir sosyal medya pazarlama planı bağlılık ve zaman gerektirir.

Bu yüzden en başarılı sonuçları elde etmeniz için size bazı pratik stratejiler ve öneriler sunacağız.

  • Harika Sosyal İçerik Yazın. Sıklıkla çeşitli içerik yayınlamak daha fazla takipçi çekecek veya daha iyi etkileşim elde edecektir. Videolar, infografikler veya okuması zevkli yazılar yayınlayın.
  • Bir Marka Oluşturun ve Pes Etmeyin. Tonunuzu değiştirmeniz markanızın ismini değiştirmediğiniz sürece gereksizdir. Tek bir kişiliğe bürünün ve kitlenizin kafasını karıştırmayın.
  • Rakiplerinizi Takip Edin. Eğer yeni bir işletme sahibiyseniz bu işin fazlasıyla çekişmeli olduğunu göreceksiniz. Rakiplerinizi takip etmek bir adım önde kalmanıza yardımcı olabilir. Neden bazı şeyleri farklı yaptıklarını veya hangi alanda zayıf olduklarını öğrenin.

Farklı Sosyal Medya Platformları Farklı Sonuçlar Verir

LinkedIn ana sayfası

Kullanabileceğiniz birçok sosyal medya platformu bulunmaktadır ancak hepsini farklı şekilde kullanmanız gerekir.

Her biri istenilen sonucu almak için farklı bir yaklaşım gerektirebilir. Facebook, Twitter ve YouTube gibi farklı platformları inceleyeceğiz.

  • Facebook – en büyük sosyal medya platformlarından biridir. Popülerliği ve geniş kitlesi Facebook’u harika bir pazarlama aracı kılar. Üstelik Facebook her yazınızın nasıl bir performans gösterdiğini anlamanıza yardımcı olan Business Insights aracına sahiptir.
  • Twitter – kitlenizi markanızın neler yaptığını sürekli göstermek için daha iyi bir yol yoktur. Daha az karakter her yazının daha iyi üretileceğini garanti eder. Ayrıca haberler retweet tuşuyla çok daha hızlı yayılır.
  • YouTube – eğer bir resim binlerce kelimeye değerse videonun değerini siz düşünün. Rehberler veya yeni ürünlerin tanıtımları hakkında içerik oluşturabilirsiniz.
  • LinkedIn – LinkedIn’de yapabileceğiniz iki şey vardır. İlk olarak işletmeniz için yeni işçiler bulabilirsiniz. İkinci olarak pazarınızdaki belirli bir nişi hedefleyebilirsiniz. LinkedIn’deki kişilerin oldukça fazla eğitimli olduğu açıktır. Bu size markanız veya ürününüz hakkında daha kapsamlı içerik paylaşma şansı verir.
  • Reddit – forum ve sosyal medyayı karıştırın ve sonuç Reddit olacaktır. Ürününüzle alakalı bütün konuları(subreddit) bulabilirsiniz. Devasa kitlesiyle işletmenize ilgi çekmek için iyi bir platformdur.
  • Instagram – işte hızlıca potansiyel müşterilere ulaşmak için birçok fırsata sahip olan bir başka platform. Instagram en çok mobil cihazlara uygundur. Böylece kampanyanızı her yerden yönetebilirsiniz. Üstelik kitlenizin gördüğü diğer içerikle neredeyse farkı olmayan sponsorlu içeriğe sahiptir. Bu, takipçi kazanmak için harika bir yoldur.

Ücretli Sosyal Medya Pazarlama

Şu ana kadar harcadığınız eforun karşılığını alamadığınızı mı düşünüyorsanız? O hissi biliyoruz. Organik ulaşma yöntemleri pek sonuç vermeyebilir. Bu yüzden kampanyalarınızın başarılı olması için daha hızlı ve kolay bir yol olan ücretli seçenekleri değerlendirebilirsiniz.

Peki, ücretli sosyal medya reklamları size ne verecektir? Başlangıç olarak marka bilinirliliğinizi saniyeler içinde artırabilirsiniz.

Sosyal medya etkili olduğu kadar çekişmeli de olabilir. Biraz yatırım yaparak içeriğinizi öncelikli yapabilir ve kullanıcıların yayınlarında daha yüksekte gösterebilirsiniz. Üstelik buna sizi takip etmeyenler de dahil.

Üstelik ne kadar harcayacağınız konusunda bir sınır yoktur. Bütçenizi ihtiyaçlarınıza göre özelleştirebilirsiniz. Ne kadar öderseniz kitlenize o kadar hızlı ulaşırsınız.

Ancak ücretli reklamın işe yaraması için birkaç faktörü göz önünden geçirmelisiniz. Reklamlarınızın gösterilmesi için gereken zamanı ve hedef kitlenizin doğasını unutmayın.

Örneğin, markanız için en değerli saatleri araştırın. Hedef kitlenizin en çok aktif olduğu zamanlarda içeriğinizi yayınlayın.

Ayrıca eğer pahalı bir ürün sunuyorsanız 13-16 yaşları arasındakileri hedeflemediğinizden emin olun. Gelirleri olmadığı için onlardan fazla satış elde edemeyebilirsiniz.

Ücretli sosyal medya pazarlama hedeflerinize ulaşmanız için gerekli itişi sağlayabilir.

Bu yola başvurup başvurmamak size bağlıdır. Gerçek şu ki, organik trafik için bir strateji oluşturmanın değeri de küçümsenmemelidir.

Sonuç

İyi bir sosyal medya pazarlama kampanyası için gereken adımları öğrendiğinize göre tek yapmanız gereken bunun için bir plan oluşturmaktır.

Son olarak iyi bir sosyal medya pazarlama kampanyası oluşturmanız için gerekli adımları özetleyeceğiz:

  1. Hedeflerinizi spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamanında yaparak iyi hedefler olduklarından emin olun.
  2. Belirli hedeflerin sonuçlarını ölçmek için hangi ölçüleri kullanmanız gerektiğini anlayın.
  3. Hedef kitlenizi belirleyin.
  4. Tonunuzu kitlenizin davranışları ve beğenilerine uyumlu yapın.
  5. Harika içerik oluşturun ve hedefleriniz için doğru sosyal medya platformunu kullandığınızdan emin olun.
  6. Eğer ihtiyacınız olursa ücretli sosyal medya pazarlamayı kullanın.

İşte bu kadar! Sosyal medya pazarlama planlaması uzun sürse de sonuçları ölçmek o kadar da zor değildir. Yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında bekliyor ve size iyi şanslar diliyoruz!

Yazar hakkında

Gökhan O.

Gökhan Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışmakta. WordPress hakkındaki tecrübe ve bilgisini bu blogda paylaşıyor. Çeviri yapmak, içerik yönetmek ve de SEO optimizasyonu yapmaktan büyük keyif alır. Hobileri arasında oyun oynamak ve futbol maçları izlemek vardır.

Yorum Ekle

Yorum göndermek için buraya tıklayın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dünya çapında binlerce aboneye katılın

ve mükemmel fırsatlarla en yeni rehberler e-posta adresinize gelsin

Please wait...

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Şimdi kazanmaya başlayın!

Hepsi bir arada web hosting & alan adı yalnızca

9
39 TL
/ay