WordPress “500 Internal Server Error” Çözümü
Giriş
WordPress sitenizde 500 Internal Server Error
sorunu mu var? Yalnız değilsiniz! Bu hata, WordPress web yöneticilerinin karşılaştığı en yaygın hatalardan biridir. 404 hatalarında genellikle kalıcı bağlantı ayarları bozulmuş oluyor. Ancak 404 hatasından farklı olarak, 500 hatasında sorunun kaynağını yakalamak kolay değildir.
500 Internal Server Error sorunun arkasındaki en yaygın ve popüler nedenler bozuk .htaccess dosyaları, hatalı dosya izinleri, komut dosyası zaman aşımları, uyumsuz PHP sürümü veya WordPress güncellemeleridir. Bununla birlikte, bu sorunun arkasında başka birçok sebep de olabilir. Bu nedenle, gerçek nedeni araştırmak için biraz daha derine inmeniz gerekecek. WordPress500 Internal Server Error sorunlarını gidermek için yapmanız gereken en iyi şeylerden biri, yaptığınız işlemleri geri izlemektir. WordPress sitenizin işlevini durdurmasına neden olan belirli olayları hatırlamayı deneyin (örneğin, bir eklenti / tema yüklemesi veya güncellemesi sonrasında). Hatanın tam olarak sebebini bulduktan sonra çözmesi çok daha kolay olacaktır.
İşte 9 farklı yöntemi kullanarak WordPress iç sunucu hatasını gidermekle ilgili hızlı bir rehber. Bu rehberde mümkün olan tüm çözümleri ele alacaksınız ve hatayı çözeceksiniz. Daha fazla zaman harcamaksızın, bu WordPress rehberine başlayalım.
Güvenlik her zaman önce gelir! Dolayısıyla herhangi bir işlem yapmadan önce sitenizin yedeklerini indirdiğinizden emin olun.
Seçenek 1 – WordPress tema ve eklentilerinden kaynaklanan “500 Internal Server Error”
Birçok durumda, eklentileri veya temaları yükledikten veya güncelleştirdikten sonra WordPress 500 Dahili Sunucu Hatası oluşur. Hangi WordPress eklentisinin veya temanın soruna neden olduğuna dair bir fikriniz varsa, çözüm yolunda zaten yarıya vardınız demektir.
Seçenek 1.1 – Eklenti yüklemesinden veya güncellemesinden kaynaklanan hata
Sayfanız yeni bir eklenti yüklemesi veya güncellemesi yapıldıktan sonra bozulduysa, eklentiyi devre dışı bırakarak veya kaldırarak düzeltebilirsiniz. Duruma bağlı olarak, bunu yapmanın iki yolu vardır.
WordPress yönetici panelinden eklentileri devre dışı bırakma
WordPress Kontrol Paneliniz hala erişilebilirse, aşağıda verilen adımları uygulayın:
- WordPress yönetici panelinize giriş yapın.
- Soldaki menüden Eklentiler > Yüklü eklentiler kısmına girin.
- Problemli eklentiyi devre dışı bırakın.
- Sorunu düzeltip düzeltmediğini kontrol etmek için web sitesini tarayıcıda yenileyin.
- Değilse, başka bir eklentiyi devre dışı bırakın ve tüm eklentiler devre dışı bırakılana (veya web sitesi çalışmaya başlayana) kadar işlemi tekrarlayın.
- 500 Internal Server Error hatasından sorumlu olan eklentiyi bulduğunuzda, tekrar kaldırmayı ve yüklemeyi deneyin. Aynı işlevi yerine getiren farklı eklentileri arayabilir veya eklentinin neden WordPress ortamınızla uyumlu olmadığını kontrol etmek için eklenti geliştiricileri / topluluğuyla iletişime geçebilirsiniz.
Dosya Yöneticisi veya FTP ile WordPress eklentilerini devre dışı bırakma
Hata nedeniyle yönetici paneliniz çalışmıyor olabilir. Bu gibi durumlarda, hosting kontrol panelinizde bulunan Dosya Yöneticisi veya FileZilla gibi FTP istemcisi yardımıyla eklentileri devre dışı bırakabilir veya kaldırabilirsiniz.
- WordPress root dizininizde wp-content/plugins dizinine girin.
- Problemli eklentiyi bulun ve devre dışı bırakmak için klasörünün adını değiştirin. Örneğin, sonuna .pasif yazabilirsiniz. Eğer tamamen kaldırmak istiyorsanız, eklenti klasörünü silin.
- Bundan sonra, web sitenizi yenileyin. Sorun devam ederse, tüm eklentiler devre dışı bırakılana (veya site çalışmaya başlayana) kadar devam edin.
- Hataya neden olan eklentiyi bulduktan sonra yeniden yüklemeyi deneyebilir, başka bir eklenti arayıp eklenti geliştiricileriyle iletişim kurarak WordPress web sitenize nasıl uygulayacağınızı öğrenebilirsiniz.
Seçenek 1.2 – Tema yüklemesinden veya güncellemesinden kaynaklanan hata
Eğer siteniz yeni bir tema yükledikten sonra veya mevcut temanızı güncelledikten sonra bozulduysa, problemi temanızı değiştirerek giderebilirsiniz. Duruma göre temanızı iki şekilde değiştirebilirsiniz.
WordPress yönetici paneli ile temayı değiştirmek
Eğer yönetici panelinize giriş yapabiliyorsanız, yapmanız gereken:
- Görünüm > Temalar kısmına girin.
- Herhangi başka bir tema seçin ve Etkinleştir butonuna basın.
- Her şey tamamlandığında, problemin giderilmiş olup olmadığını kontrol etmek için sitenizi ziyaret edin.
phpMyAdmin ile temayı değiştirme
Alternatif olarak hosting kontrol panelinizde yer alan phpMyAdmin ile MySQL veritabanınızı düzenleyerek temanızı değiştirebilirsiniz. Eğer WordPress yönetici panelinize giriş yapamıyorsanız, bu seçenek yararlı olacaktır. İşte yapmanız gerekenler:
- WordPress’in kurulu olduğu veritabanını phpMyAdmin ile açın.
- wp_options tablosunu bulun ve içerisine girin.
Kurulum seçeneklerinize bağlı olarak tablo ön ekiniz wp_ olmayabilir.
- Sayfa 2‘ye devam edin.
- template ve stylesheet satırlarını bulun.
- Dosya Yöneticisi ile wp-content/themes dizinine girip başka hangi temalara sahip olduğunuzu öğrenmelisiniz.
- Kullanmak istediğiniz temanın klasör adını kopyalayın. Sonra veritabanındaki template ve stylesheet değerlerini kopyaladığınız klasör adı ile değiştirin. Bu örnekte twentyfifteen’den twentysixteen’e değiştireceğiz.
Şimdi sitenizi tarayıcınızda tekrar açabilir ve yeni temanın açılıp açılmayacağını kontrol edebilirsiniz. Eğer 500 Internal Server Error sorunu temadan kaynaklanıyorduysa, artık sorun giderilmiş olmalıdır. Şimdi eski temanızı tekrar kurmayı deneyebilir veya tema geliştiricisi/topluluğu ile görüşebilirsiniz.
Seçenek 2 – .htaccess dosyasını kontrol etmek
500 Internal Server Error sorununu gidermenin başka bir yolu da .htaccess dosyanızı kontrol etmektir. Mevcut .htaccess dosyanızın bozulmuş olma olasılığı yüksektir. Bunun birkaç sebebi olabilir: Genellikle yeni bir eklenti kurulumu veya sitenizde yapılan diğer bir değişiklik.
.htaccess dosyanızın bozulmuş olup olmadığını kontrol etmenin en iyi yolu yeni bir tane oluşturmaktır.
- Hosting kontrol panelinize giriş yapın ve Dosya Yöneticisi‘ni açın. Alternatif olarak FileZilla kullanarak FTP bağlantısı da kurabilirsiniz.
- WordPress sitenizin root dizinine girin.
- Burada .htaccess dosyanızı bulun ve devre dışı bırakın. Dosyayı yeniden adlandırarak devre dışı bırakabilirsiniz. Örneğin, .htaccess1
- Daha sonra yeni bir .htacccess dosyası oluşturun ve varsayılan WordPress .htaccess kodunu ekleyin.
# BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress
- Dosyayı kaydettiğinizden emin olun.
Şimdi sitenizdeki problemin giderilmiş olup olmadığını kontrol etmek için sitenizi tekrar tarayıcınızda açın. Eğer sorun hala devam ediyorsa, sonraki adıma devam edin.
Seçenek 3 – PHP limitlerini artırmak
Eğer yukarıdaki seçenekler sizin için işe yaramadıysa, memory yetersizliği veya düşük php limitleri soruna sebep oluyor olabilir. WordPress gibi yazılımlar, düzgün çalışmaları için belirli bir memory gerektirirler. Siteniz ziyaret edildiğinde tarayıcı içeriği, kodları ve eklentileri yüklemek için çok sayıda istek yapar. Tüm bu istekler için yeterli miktarda memory bulunmaz ise, eklentiler ve kodlar yüklenemez. Dolayısıyla PHP de 500 Internal Server Error sorununu yaşar. Bu nedenle web sitenizin php ve memory limitlerini artırmak önemlidir. Bunları .htaccess dosyası yardımıyla yükseltebilirsiniz. Eklemenizi önerdiğimiz satırlar aşağıdaki gibidir:
php_value upload_max_filesize 128M php_value post_max_size 128M php_value max_execution_time 300 php_value max_input_time 300 php_value memory_limit 256M
Değişiklikleri uyguladıktan sonra dosyayı kaydetmeyi unutmayın. Tamamladığınızda, sitenizi tekrar ziyaret edin. Eğer sorun yetersiz PHP değerlerinden ötürüyse, problem artık kalkmış olmalıdır.
Seçenek 4 – PHP sürümünü değiştirmek
Bazı WordPress kodları ve eklentileri belirli PHP sürümü gerektirirler. Eğer gereksinimler karşılanmazsa, 500 Internal Server Error sorunu görülebilir. Sorunun PHP sürümünüzle ilgili olup olmadığını tespit etmek için php sürümünüzü değiştirerek test edebilirsiniz. Hostinger kontrol panelinizin PHP Yapılandırması kısmında PHP sürümünüzü kolaylıkla değiştirebilirsiniz.
Eğer gerekli olan PHP sürümünü bilmiyorsanız, hepsini deneyin. Her denemeden sonra değişiklikleri kaydetmeyi ve sitenizi yenilemeyerek kontrol etmeyi unutmayın. Eğer değiştirdiğiniz PHP sürümlerinden herhangi biri sorunu gidermezse, en başta ayarlı olan PHP sürümünü tekrar ayarlayın ve sonraki adıma devam edin.
Seçenek 5 – Hataların gösterimini aktifleştirme
500 Internal Server Error hatasının en zor kısmı hatanın sebebini bulmaktır. Eğer yukarıdaki seçeneklerden herhangi biri size yardımcı olmadıysa, hataları kontrol ederek daha detaylı inceleme yapmanız gerekebilir. Hataları kontrol etmenin birkaç yolu bulunur:
Hata gösterimini etkinleştirme
Hataların gösterimini aktifleştirerek kodunuzda probleme sebep olan belirli kısmı bulabilirsiniz. Bu işlem Hostinger kontrol panelinizin PHP Yapılandırması kısmından yapılabilir. Hataları Göster değerini Etkin olarak değiştirin ve kaydedin.
Şimdi web sitenizi yenilemelisiniz. Aşağıda görüldüğü gibi koddaki hatalar ekranda görüntülenecektir.
Alternatif olarak, .htaccess yardımıyla farklı bir hata kaydı dosyası oluşturup hataları buraya kaydedebilirsiniz. Bu konu üzerine detaylı bir rehber burada bulunabilir.
Hatayı tespit ettiğinizde, hatada bahsedilen dosyayı ve satırı açıp, kontrol edebilirsiniz. Hata hakkında yardım almak için web geliştiricinizle görüşebilir veya Google, Stackoverflow, WordPress Forum‘larını kullanabilirsiniz.
Seçenek 6 – WordPress hata ayıklama modunu kullanmak
WordPress kendi hata ayıklama sistemine sahiptir. Dolayısıyla bu sistemi kodunuzdaki hataları ayıklama için kullanabilirsiniz. 500 Internal Server Error sorunun çözümüne de yardımcı olabilir. Bu sistemi aktifleştirmek için öncelikle wp-config.php dosyanızı düzenlemelisiniz.
- wp-config.php dosyanızda aşağıdaki satırı bulun.
define('WP_DEBUG', false);
- Burada false yerine true yazın.
// Enable WP_DEBUG mode define( 'WP_DEBUG', true ); // Enable Debug logging to the /wp-content/debug.log file define( 'WP_DEBUG_LOG', true ); // Disable display of errors and warnings define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false ); @ini_set( 'display_errors', 0 ); // Use dev versions of core JS and CSS files (only needed if you are modifying these core files) define( 'SCRIPT_DEBUG', true );
- Sitenizi tarayıcınızda yenileyin ve hosting kontrol panelinizden Dosya Yöneticisi‘ni açın. wp-content dizinine girin ve debug.log dosyasını açın.
- Artık WordPress sitenizde hataya sebep olan problemleri biliyorsunuz. Problem hakkında yardım almak için web geliştiricinizle görüşebilir veya Google, Stackoverflow, WordPress Forum‘larını kullanabilirsiniz. WordPress hata ayıklaması hakkında daha fazla bilgi burada da bulunabilir.
Seçenek 7 – Yedeği Geri Yüklemek
Eğer siteniz çalışır durumdayken yedeklediyseniz, bu yedeği geri yüklemek de bir çözümdür. Öncelikle tüm WordPress site dosyalarınızı kaldırın. Ardından yedeği geri yükleyin ve sitenizin çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Eğer elle yedek yüklemeyi sevmiyorsanız, bu eklenti alternatifini kullanabilirsiniz. Maalesef bu seçenek eğer siteniz şu anda çalışmıyorsa faydalı olmayacaktır ancak gelecekte yararlanmak adına öğrenmek için inceleyebilirsiniz.
- All-in-One WP Migration eklentisini kurun ve etkinleştirin.
- WordPress yönetici panelinizde eklentiyi bulun ve Export seçeneğini kullanın.
- Oluşturulan yedeği direkt bilgisayarınıza indirmek istiyorsanız, File seçeneğine tıklayın.
- Oluşturulan yedeği indirin ve bilgisayarınızda saklayın. Bu yedek hem dosyalarınızı hem de veritabanını içerecektir.
- Eğer 500 Internal Server Error sorununa (veya başka bir hataya) rastlarsanız ve çözemezsiniz, basitçe daha önceden oluşturduğunuz yedeği geri yükleyebilirsiniz.
- All-in-One eklentisi ile oluşturulan yedeği geri yüklemek için, mevcut sitenizi tamamen kaldırmalı ve tekrar WordPress yüklemelisiniz. WordPress’i yükledikten sonra da All-in-One eklentisini kurup etkinleştirmelisiniz. Ardından Import özelliğini kullanarak daha önceden oluşturduğunuz yedeği geri yükleyebilirsiniz.
Seçenek 8 – Temel WordPress dosyalarını geri yüklemek
Hiçbir şey doğru gözükmüyorsa, hatayı düzeltmek için daha köklü bir çare var. Tek yapmanız gereken:
- WordPress’in son sürümünü indirin.
- Bilgisayarınıza kaydedin ve sıkıştırılmış dosyayı açın. Windows için rehberi burada bulabilirsiniz.
- Önemli içeriğin üzerine yazılarak silinmelerini önlemek için wp-config-sample.php dosyasını ve wp-content klasörünü silin.
- Tüm temel dosyaları sitenize yükleyin ve mevcut olanların üzerine yazın. Yükleme işlemi FileZilla FTP istemcisi ile yapılabilir.
- Son olarak, bir onay ekranı görüntülenir. Ayrıca, aşağıdaki ekran görüntüsünde gösterilen seçenekleri de seçebilirsiniz. Bu şekilde, her dosya için üzerine yazma işlemini tekrar onaylamanıza gerek kalmayacaktır.
Not: Herhangi bir dosya kaybını önlemek için bu seçeneği kullanmaya başlamadan önce geçerli web sitenizin yedeğini aldığınızdan emin olun.
Yükleme işlemi 10-20 dakika sürebilir. Tamamlandıktan sonra web sitenizi yenilemeyi deneyin. WordPress 500 Internal Server Error, temel dosyalardaki bir sorundan kaynaklanmışsa, bu seçenek kesinlikle sorunu gidermenize yardımcı olur.
Seçenek 9 – En baştan başlamak
Yukarıdaki seçeneklerin tümü, hatanızı çözmediyse sitenizi baştan kurmalısınız. Ancak endişelenmeyin, bir WordPress sitesini yalnızca MySQL veritabanının yedeğinini kullanarak geri yüklemek mümkündür.
Sonuç
WordPress kullanan herkes en az bir kez Internal Server Error sorunuyla karşılaşır. İster ileri düzey bir geliştirici veya ister yeni başlayan olun, nereye bakacağınızı biliyorsanız WordPress 500 Internal Server Error sorununu düzeltmek kolaydır. Benzer şekilde, gerçek hayatta olduğu gibi, bir konuyu çözmek için önce sorunun nedenini bulmanız gerekir.
Paylaşmak istediğiniz harika ipuçlarınız mı var? Yorumlarda görmeyi bekliyoruz!
Yorum
Şubat 22 2018
Kesin çözülüyor. ilk yöntemler olmasa bile debug aktif ederek tüm sorunları çözebilirsiniz.
Mart 11 2018
Helal olsun gerçekten benim için çok zor meseleyi dediklerinizi uygulayarak üstesinden geldim teşekkür ediyorumm
Nisan 08 2018
emeğine ağlık kardeşim, Seçenek 6 – WordPress hata ayıklama modunu kullanmak 6. seçenek en doğru ve net çözüm, hatalı dosyanın doğrudan yerini söylüyor, genelde tema yada word press klasik dosyalarından herhangi bir bozulmuş oluyor, yerine yenisini koyunca işlem tamamlanıyor...
Haziran 20 2018
www.hostinger.web.tr/wp-content/themes/tema adınız/ bu linkdeki yolu tarayıcıda açınca sizde de sanırım aynı 500 http sunucu bulunamadı hatası veriyor.. hostinggimle konuştum hata göstergesini açalım dediler açınca aynı yolu izleyince hata raporu olarak fatal eror wp-content/themes/tema/index.php on line 6 gibi yazı cıkıyor ve bu durum google consolde 1 hata wp-content/themes/tema/ https 500 sunucu bulunamadı olarak listeleniyor delirtti vallahi ?? yardım not : bu durum varken sitem çalışıyor sorunsuz...
Eylül 10 2018
Çok teşekkürler
Aralık 13 2018
Tüm aşamaları denedim PHP versiyonunu değiştirince düzeldi. Allah sizden razı olsun benim kendi sunucu firmam bile destek olmadı bana sizin makaleniz sayesinde çözdüm.
Nisan 05 2020
Teşekkür ederim ??
Kasım 11 2020
Çok faydalı oldu plugin klasörünün adını değiştirdim açıldı sonra geri eski haline aldım tüm eklentiler devre dışı oldu tek tek atım tekrar dan düzeldi.
Haziran 07 2022
Başka bir hosting firması ile çalışmaktayım ve 2 gün boyunca çözüm sunamadılar. En son çare 1 ay önceki yedeklemeyi yükleyecektim fakat sizlerin bu yazısını görünce sayenizde çözdüm. Çok teşekkürler.