WORDPRESS

WordPress Eposta Pazarlama Nasıl Yapılır – Başlangıç Rehberi

WordPress Eposta Pazarlama

Eposta pazarlama, hedef kitlenizle etkileşimde kalmak, ürünlerinizi tanıtmak ve sitenize trafik kazanmak için emrinizdeki en iyi araçlardan birisidir. Eposta pazarlamaya giriş yapmak biraz zaman alabiliyor ancak buna gerçekten değer. Daha da önemlisi, ne kadar erken başlarsanız eposta listenizden o kadar fazla fayda sağlayabilirsiniz.

Bu rehberde işletmeniz için eposta pazarlama nasıl yapılabilir bunu öğreneceksiniz. Hepsi sadece dört adımdan oluşuyor:

  1. Eposta pazarlama hizmeti seçimi.
  2. Bir opt-in formu oluşturarak WordPress sitelerine ekleme.
  3. Hoşgeldin epostası hazırlama.
  4. Kampanyanın kalan kısmını otomatiğe alma.

Eğer nasıl yararlanacağınızı biliyorsanız, eposta güçlü bir araçtır. Şimdi bunun sebeplerini açıklayalım!

Niçin WordPress Eposta Pazarlama Çözümüne İhtiyacınız Var

Ziyaret ettiğiniz çoğu websitesinin sizlere bir noktada eposta adresinizi sorduğunu farketmişsinizdir. Eğer adresinizi verirseniz, genellikle bir eposta listesine eklenir ve periyodik olarak size ulaşılmak için kullanılır. Bazı websiteleri indirim teklifleri gönderirken, diğerleri ilginizi çekebilecek güncellemeler veya yeni ürünler hakkında bilgi verir. Peki email marketing nedir? Eposta adresi toplama ve conversion arttırmak ya da site trafiği için bu adreslerin kullanımına eposta pazarlama veya email pazarlama denir.

Ancak WordPress’de eposta pazarlama yapmak basit bir iş değildir. WordPress, insanların sitenize kayıt olmasına izin veriyor ve platform bu kullanıcılara otomatik eposta gönderimine müsait. Ancak bu epostalar genellikle kullanıcı hesaplarıyla ilgilidir. Örneğin, yeni bir websitesine kayıt olduğunuzda genellikle doğrulama epostası alırsınız. Bu tür mesajlara ‘hareket’ epostası (transactional) denir.

WordPress hareket epostaları gönderebiliyor fakat varsayılan olarak email pazarlama desteğine sahip değil. Bunun anlamı, eğer pazarlama amaçlı olarak eposta adresi toplamak istiyorsanız, üçüncü parti bir çözüme ihtiyacınız var. Biraz emek gerektirse de, uzun vadede kesinlikle buna değecektir.

Bunu gösterebilmek için, websitenize fayda sağlayabilecek WordPress eposta pazarlama yöntemlerinden bazıları şöyle:

  • Abonelerden oluşan bir liste hazırlayabilirsiniz. Çoğu durumda insanlar eposta listenize kayıt olduysa, genellikle içeriğinizin ilgilerini çektiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla eğer etkileşimde kalırsanız, onları dönüştürmeniz o kadar olasıdır.
  • Pazarlama epostaları sitenize trafik kazandırabilir. Ara sıra sadece bir eposta göndererek abonelerinize websitenizi hatırlatabilirsiniz, böylelikle tekrar bakmak için geri geleceklerdir.
  • Daha fazla dönüşüm kazanabilirsiniz. Sadece hızlı bir eposta göndermek, ekstra birkaç satış yapmanız için yeterli olabilir, özellikle de bir ürün veya hizmet tanıtıyorsanız.

Açık konuşmak gerekirse, WordPress’de eposta pazarlama oldukça emek gerektiriyor. Yeni kampanya fikirleri üretmeli, bu fikirleri test etmeli ve abonelerinizle verimli şekilde etkileşim sağladığına emin olmalısınız. Ancak çoğu modern eposta pazarlama platformu bu sürecin çoğu kısmını otomatiğe alabiliyor.

Bu günlerde otomasyon sayesinde epostaları önceden hazırlayarak daha sonra gönderilmelerini sağlayabilirsiniz. Hatta belirli epostalar için spesifik tetikler oluşturabilirsiniz. Örneğin birisi eposta listenize katıldığında otomatik olarak gönderilecek bir ‘hoşgeldin’ mesajı hazırlayabilirsin. GEnel olarak, WordPress’de eposta pazarlama yaparak büyük fayda sağlayabilirsiniz.

WordPress Eposta Pazarlamaya Giriş (4 Adımda)

Bu noktada muhtemelen WordPress’de eposta pazarlamaya nasıl giriş yapılır merak ediyorsunuz. O halde herşeyi nasıl kuracağımızdan bahsederek başlayalım. İlk WordPress eposta pazarlama kampanyanızı başlatmadan önce hangi platformu kullanacağınızı belirlemelisiniz.

Adım 1: Eposta Pazarlama Servisi Seçme

Günümüzde konu eposta pazarlama platformu olduğunda çok fazla seçeneğiniz bulunuyor. Bu servisler eposta listeleri hazırlama, abonelerinizi yönetme, kampanyalar oluşturma ve mesajlar gönderme gibi konularda size yardımcı araçlar sunuyorlar. Bunlar sadece temel özellikler. A/B testi, kullanıcı segmentasyonu gibi daha gelişmiş özelliklere sahip eposta pazarlama servisleri de mevcut.

Tahmin edeceğiniz üzere bu servisler genellikle ücretlidir. Neyse ki bütçenizi bozguna uğratmayacak oldukça uygun seçenekler de mevcut ve bu durum küçük bir websitesine sahip olsanız da geçerli. Örneğin MailChimp kullanımı. En popüler eposta pazarlama servislerinden birisi ve 2,000’e kadar üye ve aylık 12,000 eposta gönderme desteğine sahip ücretsiz bir planı bulunuyor:

mailchimp anasayfası

Dahası, ücretsiz plan bile olsa MailChimp kullanarak ayrıca kampanyalarınızı otomatiğe alabilirsiniz. Hatta kullanıcılarınızın belirli bir segmentini özel mesajlarla hedef alabilirsiniz. Eğer bütçeye uygun bir eposta pazarlama hizmeti arıyorsanız, oldukça iyi bir seçimdir.

Eğer biraz daha güçlü birşey arıyorsanız, Constant Contact, MailChimp’in sunduğu bütün özelliklere ve daha fazlasına sahip. Örneğin platformun gelişmiş takip ve raporlama işlevi bulunuyor. Bu sayede binlerce üçüncü parti uygulamayı (WordPress dahil) entegre ediyor ve anketler yapabilmenizi sağlıyor ve bunun yanında eposta üzerinden bağış alabiliyorsunuz:

constant contact anasayfası

Kötü yanı ise bütün bu özellikler maliyeti beraberinde getiriyor. Bu işleve sahip olmak için Constant Contact’ın temel Email Plus planına aylık 45$ ödemeniz gerekiyor ve bu plan 500 kişiye kadar destek veriyor. Fiyatı sebebiyle bu platformu sadece üzerinden para kazandığınız bir siteniz veya esnek bütçeniz varsa tavsiye ediyoruz.

Son olarak, ayrıca MailChimp’e bir diğer uygun fiyatlı alternatif olan SendinBlue’dan bahsetmek istiyoruz. Bu özel platform günlük 300’e kadar ücretsiz eposta göndermenizi sağlıyor ve abone sayısına herhangi bir sınır uygulamıyor, basit planı kullansanız bile:

sendinblue ansayfası

Kötü yanı ise, gelişmiş birçok takip ve rapor özelliğine sahip olamıyorsunuz. Ancak platform basit mesajlar göndermek için harika ve kullanımı kolay bir kampanya oluşturma aracına sahip.

Nihayetinde, eğer bütçenize uygun birşey arıyorsanız hem SendinBlue hem MailChimp kullanmanızı ve hangisi daha rahat geliyorsa yola onunla devam etmenizi tavsiye ediyoruz. Bu rehberde örnek olarak MailChimp kullanacağız.

Sıradaki bölümlerde MailChimp kullanarak WordPress’de nasıl eposta pazarlama yapabileceğinizi göstereceğiz. Ancak hangi çözümü seçerseniz seçin, benzer basit bir süreçle karşılaşacaksınız.

Adım 2: Opt-In Form Oluşturma ve WordPress’e Ekleme

Bir MailChimp hesabı oluşturduktan sonra ilk yapmanız gereken şey bir eposta listesi oluşturmak. Bunu yapmak için MailChimp panelinin en üstündeki Lists sekmesine gidin ve Create List butonuna tıklayın:

Yeni eposta listesi oluşturma

Ardından listeniz için bir başlık belirlemeli ve gönderici bilgisi olarak göstermek üzere hangi eposta ve isim gösterileceğini seçmelisiniz. Default From email adress ve Default From name ayarları için WordPress admin epostasını ve gerçek ya da kurumsal isminizi girin:

Eposta ayarlarını düzenleme

Hemen altında opt-in doğrulama ve GDPR-uyumluluğu alanlarını göreceğiniz Form Settings bölümünü bulacaksınız. Opt-in doğrulama, yeni abonelerin mesaj almaya başlamadan önce eposta listenize girmek isteyip istemediklerini onaylama anlamına gelmektedir:

opt-in doğrulamayı etkinleştirme

Son olarak, eğer Notifications bölümüne inerseniz, yeni bir abone kazandığınızda veya birisi listenizden ayrıldığında bildirim gelmesini ayarlayabilirsiniz:

Abonelik bildirimlerini etkinleştirme

Eposta listeniz oluşturulduğuna göre artık MailChimp şu an için boş olan kişilerin bulunacağı listeyi gösterecektir:

eposta alıcıları yönetimi

Şimdi Signup forms sekmesine gidin. Burada WordPress’e yeni kayıt formu eklemek üzere farklı yöntemlerin bulunduğu bir liste göreceksiniz:

kullanılacak kayıt form türlerini belirleme

WordPress’e en hızlı form yükleme yöntemi, Embedded forms seçeneğidir. MailChimp ardından sizlere bir HTML kodu verecek ve bu kodu WordPress’e ekleyebileceksiniz:

kayıt formu embed kodunuz

Bu ekrandan ayrıca abonelik formunun nasıl göründüğünü kontrol edebilirsiniz:

kayıt formunu önizleme

HTML embed kodunuzu aldıktan sonra bunu WordPress sitenize eklemenin iki yolu bulunuyor. İlki, sayfalar için WordPress editörünü açarak HTML desteğine sahip olan Metin sekmesine tıklamak:

WordPress editörü ile HTML ekleme

Bu yaklaşım biraz karmaşık olabilir ve bu yüzden çoğu kişi eposta kayıt formlarını widget kullanarak ekliyor. Bunu yapabilmek için Görünüm > Bileşenler sekmesine gidin ve Özel HTML seçeneğini arayın:

Özel HTML bileşeni

Bu bileşeni sidebar veya tercihinize göre footer kısmına sürükleyin ve HTML embed kodu içerisine yapıştırın:

Özel HTML bileşeni iş üstünde

Hepsi bu kadar! Eğer websitenize tekrar bakarsanız, eposta kayıt formu artık görünüyor olmalıdır:

yeni kayıt formunu önizleme

Artık WordPress’de eposta pazarlama yapmaya başlayabilirsiniz. Bunun için ilk mesajımızı hazırlamalıyız.

Adım 3: Hoşgeldin Epostası Oluşturma

Opt-in formunuz hazır olduktan sonra tekrar MailChimp paneline dönün ve Campaigns sekmesine ve oradan da Create Campaign butonuna tıklayın. MailChimp şimdi size ne tür bir kampanya oluşturmak istediğinizi soracak, Create an Email seçeneğini seçin:

hoşgeldin epostası oluşturma

Sıradaki ekranda en üstte bulunan Automated sekmesine tıklayın ve Welcome to new subscribers seçin:

hoşgeldin epostası oluşturma

Ardından kampanya adını verin ve hedeflemek istediğiniz eposta listesini seçin (az önce oluşturduğunuz liste olmalıdır):

hedeflenecek eposta listesini belirleme

Sıradaki ekranda hoşgeldin epostasının önizlemesini göreceksiniz. Varsayılan olarak abonelere kayıtlarının ilk gününde gönderilir. Ancak bunu Edit Trigger bağlantısına tıklayarak değiştirebilirsiniz:

Eposta tetikleri düzenleme

Delay bölümüne gözatın ve mevcut ayarı immediately olarak değiştirin. Bu sayede hoşgeldin epostanız birisi kayıt olduğu an gönderilir:

Hoşgeldin epostasını otomatik şekilde gönderme ayarları

Ardından eposta gövdesini Design Email butonuna tıklayarak kişiselleştirebilirsiniz:

Eposta tasarlama butonu

Sıradaki ekranda epostanızın konusunu belirleyin. Ayrıca önizleme metni ekleyerek abonenizin kutusunda eposta açılmadan önce konu hakkında kısa bilgi verebilirsiniz:

epostanızın önizleme metnini düzenleme

Hazır olduğunuzda Next Step’e tıklayın ve hoşgeldin epostası için bir taslak seçin:

Eposta taslağı belirleme

Taslak hazır olduğunda sürükle bırak işlevini kullanarak düzenleyebilirsiniz. MailChimp taslağınıza ekleyebileceğiniz çok sayıda öğeye sahip:

Epostanızı düzenleme

Tasarımınıza bir öğe eklediğinizde üzerine tıklayarak düzenleyebilirsiniz:

Bir öğe seçme ve düzenleme

Herhangi bir öğeye tıkladığınızda kopyalabilir veya silebilirsiniz.

Birkaç dakikanızı ayırarak bu editörü tanımaya çalışın ve ardından hoşgeldin epostanızı hazırlayın. Hazır olduğunda Save and Continue butonuna tıklayın. Hepsi bu kadar, hoşgeldin epostası gönderilmeye hazır!

Adım 4: Kampanyanın Kalan Bölümünü Otomatiğe Alma

WordPress’de eposta pazarlamanın ilk adımını atmış oldunuz. Şimdi biraz zaman ayırarak birkaç otomatik eposta hazırlama zamanı. Bu sayede hergün geri gelerek yeni mesajlar hazırlamanız gerekmez.

Bunu yapabilmenin en kolay yolu Hoşgeldin Mesajı kampanyasına yeni epostalar eklemektir. Bu sayede hoşgeldin epostanızı bir dizi epostaya dönüştürebilirsiniz. Admin panelinden kampanyayı açın ve ekranın en altında bulunan Add Email butonuna tıklayın:

kampanyanıza yeni eposta ekleme

Şimdi tüm yapmanız gereken önceki adımdaki süreci tekrar etmek. Bir tetik belirlemeli ve eposta içeriğini dilediğiniz şekilde düzenlemlisiniz.

Hoşgeldin serisine dilediğiniz kadar eposta ekleyebilirsiniz. Çoğu websitesi bu fırsatı kullanarak sundukları hakkında abonelerine daha fazla bilgi vererek epostalara abone olmaya devam etmenin niçin iyi bir fikir olduğunu açıklamayı tercih ediyor.

Eğer kapsamlı bir hoşgeldin epostası serisi hazırlamak istemiyorsanız, tamamen yeni bir kampanya da oluşturabilirsiniz. Bunu yapabilmek için Campaign sekmesine geri dönün ve Create an Email butonuna bir kez daha basın.

Bu sefer hoşgeldin eposstası haricinde bir seçenek seçmelisiniz. Örneğin, WordPress blogunuzu ne zaman güncellerseniz eposta göndermek üzere bir kampanya oluşturabilirsiniz:

Otomatik blog güncelleme epostası

Bu süreç hakkında MailChimp’in bilgi bankasından daha fazla bilgi alabilir ve diğer kampanya türleri hakkında daha fazla şey öğrenebilirsiniz. WordPress email pazarlama sayesinde ihtimaller neredeyse sınırsız. Bu yüzden farklı kampanyaları denemekten çekinmeyin!

Sonuç

Pek çok websitesinin sizden eposta listelerine üye olmalarını istemelerinin bir sebebi var. Eposta pazarlama kitlenizi yakın tutmak ve conversion kazanmak için harika bir yöntemdir. Eğer bir WordPress sitesi sahibiyseniz ve bir eposta pazarlama çözümünüz yoksa, potansiyel birçok avantajı kaçırıyorsunuz demektir. Neyse ki MailChimp, Constant Contact ve SendinBlue olmak üzere WordPress ile sorunsuz şekilde entegre olabilen çok fazla platform bulunuyor.

WordPress eposta pazarlama hakkında sorularınız mı var? Aşağıdaki yorumlar bölümünü kullanarak bizimle paylaşabilirsiniz!

Yazar hakkında

Gürkan M.

Gürkan, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı mezunu ve Hostinger’da pazarlama asistanı olarak içerik yönetimi, dijital pazarlama ve çevirilerden sorumlu. Küçük yaşta tanışıp o günden bu yana hayatının büyük bir parçası olan internette web geliştirme ve özel olarak WordPress konularıyla yakından ilgileniyor. Ayrıca, pervasız bir gamer.

Yorum Ekle

Yorum göndermek için buraya tıklayın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dünya çapında binlerce aboneye katılın

ve mükemmel fırsatlarla en yeni rehberler e-posta adresinize gelsin

Please wait...

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Şimdi kazanmaya başlayın!

Hepsi bir arada web hosting & alan adı yalnızca

6
25 TL
/ay