30 WordPress SEO Tekniğiyle Arama Motoru Sıralamasını Artırma

30 WordPress SEO Tekniğiyle Arama Motoru Sıralamasını Artırma

Eğer arama motorlarında iyi bir derece elde etmek istiyorsanız, o halde SEO konusunu ciddiye almalısınız. Neyse ki SEO açısından hali hazırda oldukça iyi bir konumda olan WP hosting kullanarak ilk avantajı elde etmiş oluyorsunuz. WordPress’in çoğu kişi tarafından tercih edilmesinin sebeplerinden biriside budur.

Yine de, WordPress SEO teknikleri sayesinde oyununuzu bir seviye yukarı taşıyabilirsiniz. İşinizi biraz daha kolaylaştırmak için sizlere bu rehberi hazırladık. Aşağıda sitenizin trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz 30 farklı ipucu bulunuyor.

1. WordPress SEO Eklentileri Yükleyin

WordPress’de bazı güçlü dahili SEO özellikler bulunuyor. Ancak bir WordPress SEO eklentileri kullanarak optimizasyonu bir üst seviyeye çıkarabilirsiniz. Şu an piyasadaki en iyi SEO eklentisi Yoast SEO eklentisidir, hatta biz bile Hostinger’da bu eklentiyi kullanıyoruz.

Bu eklenti sayesinde belirli anahtar kelimeniz için her bir sayfa ve yazıyı kusursuz şekilde optimize edebilirsiniz. Eklenti ayrıca en son algoritma güncellemelerine dayalı dahili analizler içeriyor. Hatta bir XML sitemap oluşturarak sitenize schema markup eklemeniz bile mümkün.

Yoast yüklemek için WordPress panelinizi açın ve Eklentiler > Yeni Ekle bölümüne ulaşın. Arama çubuğuna ‘Yoast SEO‘^yazarak aratın ve aşağıdaki eklentiyi bulduğunuzda ‘Hemen Yükle’ butonuna tıklayın.

WordPress SEO Tekniği - Yoast SEO Eklentisi Kurulumu

Son olarak ‘Etkinleştir’ butonuna tıklayın. Eklenti artık çalışır durumda olacaktır ve sol menüdeki SEO ikonuna tıklayarak eklentiye erişebilirsiniz. Dilerseniz maksimum fayda sağlamak için Yoast SEO eklentisi kullanımı rehberimize göz atabilirsiniz.

2. Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Anahtar kelime araştırması, WordPress SEO teknikleri açısından oldukça önemlidir. Anahtar kelime araştırması sayesinde:

  • Ziyaretçilerinizin arama yaptığı konular hakkında içerik oluşturabilirsiniz.
  • İlgi alanınız hakkında daha iyi fikir sahibi olabilirsiniz.
  • Yazdığınız her şeyi detaylı şekilde analiz edebilirsiniz.
  • Siteniz için kaliteli trafik oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması konusunda size yardımcı olacak çeşitli araçlar mevcuttur. Bu araçlardan bazıları KWFinder, SEMRush ve hatta Google Keyword Planner‘dır.

Sadece anahtar kelime araştırması konusu hakkında yazılabilecek çok sayıda rehber olsa da, bilinmesi gereken temel şeyler şu şekildedir:

  1. Konunuz ile ilgili hedef anahtar kelimelerin listesini oluşturun.
  2. Bu kelimeleri bir anahtar kelime araştırma aracına girin ve yeterli miktarda trafik alan, düşük rekabete sahip anahtar kelimeleri öğrenin.
  3. Benzer siteleri anahtar kelime araştırma araçlarına girerek rakiplerinize en çok trafiği hangi anahtar kelimelerin getirdiğine bakın.
  4. Bu anahtar kelimelerden hangilerinin rekabet edebileceğiniz düzeyde düşük olduğuna bakın.

Anahtar kelime araştırması konusunda daha fazla bilgi için aşağıdaki yazılara göz atmanızı tavsiye ediyoruz:

Anahtar kelime listenizi oluşturduğunuza göre şimdi listemizdeki diğer ipuçlarına devam edebiliriz!

3. Arama Motoru Görünürlüğünü Açın

WordPress SEO teknikleri açısından önemli bir diğer konu ise dahili arama motorlarından gizleme özelliğini kapatmak.

Bu özellik sitenizi ilk oluşturduğunuz zamanlarda kullanışlı olabilir ancak derecelendirmeyi imkansız kılar. Eğer bu listedeki ipuçlarından faydalanıyor ancak dereceniz yükselmiyorsa sorunun kaynağı bu özellik olabilir.

Bu ayarın açık olup olmadığını görmek için WordPress panelinizden Ayarlar > Okuma bölümünü açın. Sayfanın aşağısına inin ve Arama motoru görünürlüğü bölümünü bulun.

WordPress SEO Tekniği - arama motoru görünürlüğü

İlgili kutunun işaretsiz olduğuna emin olun ve ardından ‘Değişiklikleri Kaydet’ butonuna tıklayın.

WordPress’i ilk yüklediğinizde, sitenizin sayfa ve yazıları garip bir URL yapısına sahiptir. Bu varsayılan yapı SEO açısından iyi birşey değildir.

En temiz ve arama motoru dostu URL yapısı “yazı adı” ayarıyla mümkündür. Bu ayarı kullanarak yazı ile sayfa başlığını ve hatta anahtar kelimeyi URL içine ekleyebilirsiniz. Bu ayarı kullanmak için Ayarlar > Kalıcı Bağlantılar bölümünü açın.

WordPress SEO Tekniği - Kalıcı bağlantıları değiştirme

Genel Ayarlar‘ bölümünün altındaki ‘Yazı İsmi‘ seçeneğini işaretleyin.

Eğer bu değişikliği yapmakta biraz geç kaldıysanız, eski URL’leri yönlendirmeniz gerekebilir. Bunu yapabilmek için Change Permalink Helper gibi bir eklenti kullanabilirsiniz. Tüm yapmanız gereken eski URL’leri girmek ve eklenti sizin için güncel URL’lere yönlendirmeyi sağlayacaktır.

5. Sitenizi Google Search Konsoluna Ekleyin

Google Search Konsolu kullanarak sitenizin arama motorlarındaki durumunu kontrol edebilir ve sitenizde hata oluşması durumunda uyarı alabilirsiniz.

Sitenizi Google Search Konsoluna eklemek için öncelikle bu sayfayı açın ve Google hesabınızla giriş yapın. Ardından ‘Add A Property‘ butonuna tıklayın ve web sitenizin URL’sini girin.

Google search konsolu property ekleme

Ekle‘ butonuna tıkladıktan sonra sitenin sahibi olduğunuzu doğrulamanız gereken bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Sitenizi doğrulamak için kullanabileceğiniz çeşitli yöntemler var ancak en kolay Alternate methods seçerek HTML tag kullanmaktır.

Google search konsolu doğrulaması

Bu kodu kopyalayın ve WordPress admin panelini açın. Bu kodu header bölümüne eklemek için bir eklentiden yardım alacağız. Şimdi Eklentiler > Yeni Ekle bölümünü açın ve ‘Insert Headers and Footers‘ eklentisini yükleyin.

WordPress insert headers and footers eklentisi

Eklentiyi yükleyip etkinleştirdikten sonra Ayarlar > Insert Headers and Footers bölümünü açın.

WordPress Insert Headers and Footers Eklentisi Kullanarak kod ekleme

Şimdi kodu Header adlı kutuya ekleyin ve ‘Save’ butonuna tıklayın. Son olarak Google Webmaster Tools sayfasına geri dönün ve Verify butonuna tıklayın.

6. Google Analytics Entegrasyonu

Kullanmak isteyeceğiniz bir diğer güçlü Google aracı ise Google Analytics’dir. Bu araç sayesinde SEO stratejinizin durumunu kontrol ederek sitenizin trafiğini derinlemesine inceleyebilirsiniz.

Hesap açmak için Google Analytics homepage sayfasını açın ve yeni bir hesap oluşturun. Ardından takip kodunuzu bulmanız gerekiyor. Bu kod genellikle Tracking Info > Tracking Code bölümünde bulunur. Aşağıda göründüğü şekilde kodu kopyalayın:

WordPress SEO Tekniği - Google analytics web site takip kodu ekleme

Temanıza bağlı olarak Google Analytics takip kodunu doğrudan ekleme seçeneğiniz olabilir. Eğer bu mümkün değilse, yine Insert Headers and Footers eklentisini kullanabilirsiniz.

Eklentiyi açın ve header bölümüne giderek buraya takip kodunu yapıştırın. Hepsi bu kadar! Artık sitenizin istatistiklerini görebilirsiniz. Detaylı anlatıma sahip WordPress Google Analytics ekleme rehberine göz atabilirsiniz.

7. Google’a Sitemap Gönderme

Sitemap’ler arama motorlarının web sitenizi daha iyi taraması için kullanılan öğelerdir. Siteniz, sitemap olmadan da taranabilir ancak bir tane oluşturmanız durumunda arama motorlarına istediğiniz veriyi verme şansı yakalarsınız.

Derecenize katkısı olmayan sayfaların taranmamasını sağlayabilir ve ayrıca daha değerli sayfalarınıza öncelik tanınmasını sağlayabilirsiniz. Eğer Yoast SEO eklentisi kullanıyorsanız, kolaylıkla bir sitemap oluşturarak gönderebilirsiniz.

SEO > Genel > Features bölümünü açın ve en aşağıya inerek ‘XML Sitemaps‘ seçeneğini etkinleştirin.

WordPress SEO Tekniği - xml sitemaps etkinleştirme

See XML sitemap‘ bağlantısına tıklayarak sitemap’in oluşturulduğuna emin olabilirsiniz.

Şimdi bu sitemap’i Google’a göndereceğiz. Bunun için Google Search Konsolunu açın ve ‘Sitemaps’ bölümüne tıklayın.

Google'a sitemap gönderimi

Sağ köşede Add/Test Sitemap seçeneğini göreceksiniz. Bu seçeneğe tıklayın ve sitemap URL’sini ekledikten sonra ‘Submit’ butonuna basın. Artık Google düzenli olarak sitemap taraması yapacak ve bu sayede daha hızlı indexlemeye yardımcı olacaktır.

8. Sitenizi Mobil Cihazlar İçin Optimize Edin

Google yakın zamanda mobil index testi yapacağını duyurdu. Bunun anlamı, derecenizin belirlenmesinde artık mobil sayfaların performansı ve işlevselliği de önemli rol oynayacaktır. Eğer unresponsive tema kullanmıyorsanız, bunu düzeltmenin artık zamanı gelmiş demektir.

Ancak responsive bir tema seçmenin ötesinde, sitenizin mobil cihazlar üzerindeki performans durumunu kontrol edebilirsiniz. Bunu yapabilmek için Google mobil uyumluluk testini açarak sitenizin URL’sini girin.

WordPress SEO Tekniği - Google mobil uyumululuk testi yapın

Bu sayede sitenizin mobil versiyonu nasıl durumda detaylı şekilde görüntüleyerek, iyileştirmek için neler yapabileceğiniz hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

9. Web Sitenizi Hızlandırın

Web site hızı her zaman önemli olmuştur. Yavaş yüklenen bir web sitesi, derecenizi ve kullanıcı tecrübesine zarar verir. Sayfa hızı derecelendirme faktörü olma yolunda ilerlemektedir.

Neyse ki, yavaş yüklenen siteleri düzeltmek çok zor bir işlem değildir. Aşağıdaki adımlar başlamanız için yeterlidir:

Baseline Numarası Alın

Öncelikle sitenizin nasıl bir durumda olduğunu kontrol etmelisiniz. GTMetrix gibi bir aracı açarak sitenizi bu araca girin. Bu sayede mevcut performansı rakamlarla görüntüleyebilir ve hangi bölümleri iyileştirmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Host Yükseltmesi Yapın

Bazı durumlarda sunucu taraflı yanlış yapılandırma sonucu yavaşlık yaşanabilir. Bu sebeple doğru web hosting ortamını seçmek oldukça önemlidir. WordPress site performansı için bizim tavsiyemiz, sitenizin kurulumuna özel yapılandırılmış WordPress’e özel hosting paketi kullanmanızdır.

CDN Kullanın

CDN kullanarak sitenizi tüm dünyadan sunucular üzerinde depolayarak hızını arttırabilirsiniz. Bu sayede, bir ziyaretçi sitenize girdiğinde fiziksel konumlarına en yakın sürüme ulaşma şansı yakalar. Ücretsiz ve güvenilir bir çözüm için Cloudflare gibi bir CDN kullanabilirsiniz.

Önbellek Eklentisi Kullanın

Bir önbellek eklentisi sayesinde, WordPress’in çalışması için normalde gerekli olan PHP dosyaları yerine statik HTML dosyaları oluşturulmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede sunucu ile kullanıcının tarayıcısı arasında yapılan talepler minimuma indirilerek yüklenme hızı arttırılır.

En yaygın WordPress önbellek eklentilerinden bazıları W3 Total Cache ve WP Super Cache eklentileridir.

Medya Optimizasyonu

Eğer sitenize resimler yüklüyorsanız, bu görsellerin düzgün şekilde optimize edilmesi gerekiyor.

Görselleri optimize etmek için aşağıdaki adımları uygulayın:

  1. TinyPNG gibi bir araç kullanarak dosya boyutunu küçültün.
  2. Yüklemeden önce görsellerin boyutunu ayarlayın.
  3. WP Smush benzeri bir görsel optimizasyon eklentisi yükleyin.

10. Kırık Linkleri Düzeltin

Fazla sayıda bozuk bağlantı olması, kullanıcılarınız ve derecelendirmeniz açısından iyi bir şey değildir. Ayrıca Google botlarının sitenizi taramasını zorlaştırır.

Sitenizdeki kırık linkleri kontrol etmenin en kolay yolu Google Search Konsolunu açarak ‘Crawl Errors’ bölümünü kullanmaktır.

kırık linkler için tarama yapın

Kullandıktan sonra her bir hatayı açarak kırık linklerin nerede olduğunu görebilir ve düzeltebilirsiniz.

11. Her Bir Yazı İçin Anahtar Kelime Belirleyin

Anahtar kelimeleri optimize etme şeklimiz değişmiş olsa da, SEO açısından anahtar kelimeler hala büyük bir rol oynamakta. Sitenizde bir yazı yazarken her zaman ilgili yazı için bir anahtar kelime belirleyin.

Seçili anahtar kelime optimizasyonu için aşağıdaki noktalara dikkat etin:

  • Yazınızı anahtar kelime ile doldurmayın, sadece doğal şekilde dahil edin.
  • Anahtar kelimenizi eğer mümkünse yazınızın ilk paragrafına ekleyin.
  • Hedef anahtar kelimeyi başlıkta ve alt başlıklarda kullanın.
  • Hedef anahtar kelimenizi URL ve meta açıklamaya ekleyin.

Yoast SEO yukarıdaki ipuçlarının uygulanmasını oldukça kolay bir hale getirmektedir.

Ne zaman bir yazı yazsanız, hedef anahtar kelimeyi araca ekleyin. Bu sayede yazınızın seçili anahtar kelime açısından nasıl optimize olduğunu görebilirsiniz.

WordPress SEO Tekniği - Anahtar kelime optimizasyonu

Anahtar kelime optimizasyonu için ipuçları elde edebilir ve arama motorlarındaki derecenizi arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

12. Kaliteli İçerik Üretin

Google yüksek kaliteli içeriğe bayılıyor. Herhangi bir anahtar kelimenin ilk 10 sonucuna baktığınızda bu sonuçların ortak iki noktası bulunuyor:

  1. İçerik genel olarak daha uzun ve daha yüksek standartlara sahip.
  2. İçerik arama sonucuyla uyumlu.

Uzun, iyi yazılmış içerik harikadır. Ancak aranma amacını bilmiyor olabilirsiniz. Nihayetinde arama amacı, anahtar kelimenin amacıdır.

Herhangi bir türde içerik üretirken mevcut sonuçlara mutlaka göz atın ve niçin sonuçlarda olduğunu anlamaya çalışın. Bazen içerik sadece domain adı yüzünden gösteriliyor bile olabilir. Ancak her sitenin benzer miktarda yetkisi bulunuyor, fark yaratan şey ise içeriğin kendisidir.

Anahtar kelime konusunda daha iyi fikir sahibi olmak ve arayan kişilerin ne aradığı hakkında fikir sahibi olmak için kendinize şu soruları sorun:

  • Ziyaretçi bilgi mi arıyor yoksa ürün bilgisi mi?
  • Detaylı birşey mi arıyorlar yoksa kısa bilgi mi?
  • Mevcut sayfalar niçin arama sonuçlarında gösteriliyor?
  • Anahtar kelimeye karşılık en iyi içerik türü nedir?

Anahtar kelime, iyi dereceye sahip sayfalar ve ziyaretçinin istekleri konusunda daha iyi bilgi sahibi olmak, harika içerik üretmenizde anahtar rol oynamaktadır.

13. Daha Uzun İçerik Üretin

Uzun içerikler arama motorlarında genellikle daha iyi derece elde ederler. Buzzsumo ve Moz araştırmalarına göre, uzun içerikler sosyal alanda daha fazla paylaşılıyor ve backlink elde ediyor, dolayısıyla daha yüksek derece elde ediyorlar.

Bir başka araştırmaya göre, Google’ın ilk sayfasında beliren içerikler çoğunlukla 2000 kelimenin üzerinde uzunluğa sahip. Bu, sitenizdeki bütün yazıların aynı uzunluğa sahip olması gerektiği anlamına gelmiyor ancak yine de hedefiniz bu yönde olmalıdır.

Ayrıca bu sebeple içeriğinizi gereksiz kelimelerle doldurarak hedef uzunluğa ulaşmaya çalışmayın.

Bunun yerine, anahtar kelimenin amacına uygun şekilde odaklanın. Yani, kullanıcının bu anahtar kelimeyi aratmasındaki sebebi düşünün. Ardından cevap verebilmek için en verimli şekilde içerik üretin, bunun anlamı daha az kelime olsa da.

14. Evergreen İçerik (Ölmeyen İçerik) Üretin

Ölmeyen içerik trafik açısından oldukça güçlü bir öğedir. Bu tarzda üretilen içerikler her zaman kullanışlıdır çünkü zamanla değişime uğramazlar.

Onsite SEO Detaylı Anlatım‘ ile ‘Google’ın Son Güncellemesi Hakkında Bilmeniz Gerekenler‘ gibi iki farklı yazı türü düşünün.

İlkli uzun bir süre için geçerli olacaktır ancak ikincisi tamamen zamana dayalı bir bilgidir. Bu demek değildir ki bir kez ölümsüz içerik üretin ve ardından arkanıza yaslanın. Bunun yerine, düzenli olarak içeriğinizi güncelleyerek, konunuzun ve ilgi alanınızın en son ve ilgili açılarını güncel tutun.

Evergreen içerik önemini asla kaybetmeyen, değerli bir içerik türüdür. Bunun anlamı, sürekli olarak paylaşılabilir, kullanılabilir ve backlink olarak alınabilirdir. Bu tarzdaki içerik arama sonuçlarında en üst sıralardaki yerini yıllarca korur.

Ölümsüz içerik oluşturması daha fazla zaman ve efor istese de sonuçlar yıllar boyunca karşılığını verecektir.

Yüksek kalite kaynaklara link vermeniz, SEO’nuza zarar vermez, aksine yardımı dokunabilir. Yüksek kalitede yetkili mercilere link vererek Google’a içeriğinizin benzer olduğu hakkında bilgi vermiş olursunuz. Artı olarak kullanıcı tecrübesini arttırarak ziyaretçilerinize konu hakkında daha fazla bilgi sağlanır.

Sitenizin internette çıkmaz bir sokak haline gelmesine izin vermeyin, link paylaşmak iyi birşeydir. Kullanışlı kaynaklara link vermeyi alışkanlık haline getirerek güvenilirliğinizi arttırabilirsiniz. Diğer kaynaklara link vermek aynı zamanda diyalog kurmak açısından faydalıdır.

Link vermenin önemli olduğunu biliyorsunuz ancak bunu doğru şekilde yapmalısınız. Okuyucularınızı sitenizin dışına gönderirken, harici bağlantıların her zaman yeni pencerede açıldığına emin olun. Bunu yapabilmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

Hyperlink oluşturmak için bir miktar metin seçin ve hyperlink butonuna tıklayın:

hyperlink ekleme örneği

Ardından ikona tıklayarak link seçeneklerini açın.

Açılacak olan kutuda ‘Bağlantıyı Yeni Pencerede Aç‘ kutusunu seçin.

Bağlantıyı yeni pencerede açma ayarı

Artık bir kullanıcı ne zaman bağlantıya tıklasa, doğrudan siteye yönlendirilmeyecek bunun yerine bağlantı yeni bir pencerede açılacak.

16. İçeriği Birbirine Bağlayın

Her fırsatta mutlaka daha önce yayınladığınız eski içerik linklerini yeni oluşturduğunuz içeriğe eklemelisiniz. Düzenli internal linking yapmanın bazı faydaları şu şekildedir:

  • Google botlarının web sitenizi taraması ve daha derin sayfa ile yazılara erişmesi kolaylaşır.
  • Kendi başlarına ziyaretçi çekmeyen blog yazıları ve sayfalarına linkler sayesinde hayat verebilirsiniz.
  • İlgili hyperlink metinleri kullanarak Google’a sayfa içeriğinizi anlamasında yardımcı olabilirsiniz.
  • Daha fazla sayfa ziyaret etmelerini sağlayarak ziyaretçilerinizin sitenizde daha uzun kalmasını sağlayabilir bu sayede bounce oranını arttırabilirsiniz.

WordPress içerik interlink işlemini oldukça kolay bir hale getirmektedir.

Ne zaman bir yazı yazsanız, tüm yapmanız gereken metnin bir kısmını seçerek hyperlink butonuna tıklamaktır. Ardından ikona tıklayarak link seçeneklerini açabilirsiniz.

hyperlink seçenekleri görünümü

Açılan pencerede daha önce yazdığınız yazıları görebilirsiniz. Buradan en ilgili içerik parçasını seçin.

WordPress SEO Tekniği - ilgili içerik için link verme

17. Yazı ve Sayfa Başlıklarını Optimize Edin

Başlık etiketi en önemli heading etiketidir. Bu, Google’a sayfanızın ne hakkında olduğunu söyler ve ziyaretçilerinizi sitenize tıklama kararını etkiler. Eğer hangi etiketin başlık etiketi olduğuna emin değilseniz, yazı veya sayfanızın ismine bakın.

Başlık etiketini optimize etmek için aşağıdaki ipuçlarına dikkat edin:

  • Anahtar kelimeyi başlıkta olabildiğince başa ekleyin.
  • 60 ile 70 karakter arasında bir başlık etiketi oluşturun.
  • İnsanların tıklamak isteyecekleri çekici bir başlık belirleyin.

Başlık etiketini, tıklanabilir ve optimize bir şeyle değiştirmek oldukça kolaydır. Özellikle de Yoast SEO eklentisi kullanıyorsanız.

Başlık etiketini değiştirmek için öncelikle yazılarınızdan birini açın ve en aşağıya inin. ‘Snippet editor‘ adında bir bölüm göreceksiniz.

WordPress SEO Tekniği - Yoast optimizasyon snippet kullanımı

Buradan, SEO başlığını düzenleyebilir ve derecelendirme için optimize edebilirsiniz.

18. Header Etiketlerini Optimize Edin

Header etiketleriniz tarayıcı botlara içeriğinizin konusu hakkında bilgi verir. Bu etiketleri içeriğiniz boyunca kullanarak daha okunaklı ve arama motorları açısından daha optimize hale getirebilirsiniz.

Genel olarak yazı başına bir adet H1 etiketiniz olmalı ve H2, H3, H4, vs… şeklinde bir hiyerarşi kullanmalısınız.

H1 etiketiniz aynı zamanda yazınızın başlığı olacaktır, dolayısıyla kesinlikle hedef anahtar kelimenizi içermelidir. Header etiketlerinin geri kalanı anahtar kelimenizin farklı versiyonları olabilir. Ancak heading etiketlerini yazınızla alakası olmayan anahtar kelimelerle doldurmamaya özen gösterin.

WordPress editörü içinde, header etiketlerini açılır menü aracılığıyla kolaylıkla düzenleyebilirsiniz.

WordPress SEO Tekniği - doğru header etiketi düzenleme

19. Kısa URL’ler Kullanın

Söz konusu URL’ler olduğunda, daha kısası makbul. URL’lerinizi kısaltmak için elinizden geleni yapın ki birden fazla kategori veya dizinde gösterilmesin. Sadece hedef anahtar kelimenizi eklemeye çalışın ve geri kalan her şeyden kurtulun.

Uzun bir URL derecenize zarar vermez. Ancak bağlantınıza spam link görünümü kazandırabilir ve CTR düşürür. Eğer kalıcı bağlantıları değiştirdiyseniz, URL yapısı üzerinde daha fazla kontrol sahibi olursunuz.

SEO uyumlu URL oluşturma konusunda aşağıdaki hususlara dikkat edin:

  • Her fırsatta daha kısa URL kullanın, gereksiz kelimelerden kurtulun.
  • Hedef anahtar kelimenizi URL içine ekleyin.
  • Başlıklarınızla URL’nizi uygun şekilde eşleştirin.
  • İnsanların okuyabileceği şekilde düzenleyin.
  • Birden fazla kategori ve klasörden mümkün olduğunca kaçının.

Yukarıdakileri aklınızdan çıkarmadan, WordPress içerisinden kolaylıkla URL’lerinizi düzenleyebilirsiniz. Sayfa veya yazı oluşturma ekranında ‘Kalıcı Bağlantı‘ bölümünü açın:

WordPress SEO Tekniği - Yazıların kalıcı bağlantısını değiştirin

20.  Meta Açıklamaları Optimize Edin

Meta açıklamanız, arama sonuçlarında başlığın hemen altında bulunan ufak metin parçasıdır. Bu sayede ziyaretçiler sayfanın ne hakkında olduğu konusunda fikir sahibi olur.

meta açıklama örneği

Meta açıklamanız doğrudan bi derecelendirme faktörü değildir ancak arama motoru CTR arttırımına yardımcı olur. İyi yazılmış ve çekici bir meta açıklama, ziyaretçileri sitenize tıklamaya yöneltir.

Veri korelasyon bazlıdır ancak yüksek CTR sahibiyseniz, Google sayfanızı daha ilgili olduğuna kanaat getirir ve bu sayede dereceniz yükselebilir.

Meta açılamanızı optimize etmek için aşağıdaki ipuçlarına dikkat edin:

  • Anahtar kelimenizi açıklamanızda bulundurun. Google bu anahtar kelimeyi kalın harflerle öne çıkaracaktır, yani çok daha göz önünde olacaktır.
  • Meta açıklamanızı reklam metni gibi düşünün. Kullanıcıyı diğerleri yerine sizin sitenize tıklamaya ikna etmeye çalışıyorsunuz gibi.

21. Schema Markup Kullanın

“Schema markup” terimini duymuşsunuzdur. Bu öğe, özünde arama motorlarının, kullanıcılarına daha iyi veri sağlamasına yardımcı olur. Schema markup kullanarak, arama motoru görünümünü çok daha çekici hale getirebilirsiniz. Bu sayede daha iyi bir CTR ve siteniz için daha fazla trafik kazanabilirsiniz.

WordPress temanız halihazırda bir schema markup öğesine sahip olabilir. Bunu kontrol etmek için, bu bağlantıdaki aracı kullanabilirsiniz. Eğer schema markup kurulu değilse, Schema plugin kullanabilirsiniz. Ayarlaması oldukça kolaydır ve sitenize otomatik olarak schema markup ekler.

22. Google SERP Optimizasyonu

Google arama sonuçlarında görünen kutuları muhtemelen görmüşsünüzdür. Eğer görmediyseniz, aşağıdaki bir örneği bulunuyor.

Google bilgi grafiği örneği

Bu alan sıfırıncı pozisyon için ayrılmıştır, yani çok daha fazla trafik ve yüksek tıklama oranı alabilirsiniz. Ancak zaten ilk sayfada yer alıyorsanız, bu alanı elde etmek iki konumda da yer edinmenizi sağlar.

Bu alanı elde etmenin kanıtlanmış bir yöntemi bulunmuyor, ancak aşağıdaki ipuçlarına dikkat etmek elde etme şansınızı arttıracaktır:

  • Sitenize schema markup ekleyin
  • Anahtar kelimenin cevabını yazınızın başlarına ekleyin
  • Cevabınızı düzenli veya düzensiz liste formatında verin

23. Görselleri Arama Motorları İçin Optimize Edin

İçeriğiniz boyunca görseller kullanmak çok daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratır. Bu sayede kullanıcılarınızı sitenizle etkileşim halinde tutabilir ve dolayısıyla pozitif site performans izlenimi oluşturabilirsiniz.

Doğru görsel optimizasyon için önemli ipuçları şu şekildedir:

Görsel Başlık Metni

Görsel başlık metni arama motorları tarafından taranmaz ancak kullanıcı deneyimi açısından faydalıdır. Bir kullanıcı, fare imlecini sitenizdeki bir görsele getirdiğinde, görsel başlık metnini görür.

Görsel başlık metnini değiştirmek için, görseli eklediğiniz yazı editörünü açın.

Görsel üzerine gelin ve kalem ikonuna tıklayarak ilgili pencereyi açın.

Görsel başlık görünümü

Gelişmiş Seçenekler‘ ekranında, görsel başlığını girin.

resim başlığını girme

Alt Metin

Görselinizin alt metni, Google’a sayfanızın ne hakkında olduğu konusunda bilgi verir. Yazınızın ilk görselinde alt metni anahtar kelimenizi içerecek veya açıklayacak şekilde düzenleyin. Diğer görseller için anahtar kelimenizin farklı versiyonları kullanın.

Görsel alt metnini değiştirmek için görsel editörü açın ve girmiş olduğunuz görselin üzerine gelin. Tekrar, kalem ikonuna tıklayarak düzenleme penceresini açın. Açılacak olan kutuda görsel bilgilerini göreceksiniz. ‘Alternatif Metin‘ bölümünü bulun ve anahtar kelimenizi bu kutuya girin.

resim alt metnini değiştirme

Dosya Adı

Resim dosyası adı, Google görsel aramasında derecenizi arttırabilir ve sitenize ekstra trafik sağlayabilir.

Varsayılan resim dosyası adları oldukça uzun ve kafa karıştırıcıdır ayrıca yazının başlığıyla ilgili değildir. WordPress’e bir resim yüklemeden mnce resmin amacını düşünerek, anahtar kelimenizi içermesini sağlayabilirsiniz. Ardından diğer açıklayıcı kelimeleri dosya adına ekleyin.

Ayrıca, eğer dosya adında birden fazla kelime kullanıyorsanız kelimeler arasında tire işareti kullandığınıza emin olun, Google bu tire işaretlerini boşluk olarak algılayacaktır.

24. Affiliate Linkleri No-Follow Olarak Düzenleyin

Çoğu web sitesi affiliate linkler kullanarak gelir elde eder. Bu linkler bir ürün ve hizmet tavsiye ettiğinizde elde edeceğiniz komisyonları takip eder.

Ancak bu linklerden çok sayıda kullanmak Google’ın hoşuna gitmez. Eğer affiliate bağlantı kullanıyorsanız, bu bağlantıları gizlemelisiniz. Pretty Links gibi bir eklenti kullanarak bu bağlantıların no-follow olduğuna emin olun.

Pretty Links, kullandığınız bağlantılara non-affiliate görünümü kazandırmanıza yardımcı oldukça kullanışlı bir eklentidir. Bu eklentinin diğer bir faydası ise, takip özelliğidir. Bu sayede bağlantılarınıza kaç kişinin tıkladığını takip edebilirsiniz.

Bu eklentiyi yüklemek için Eklentiler > Yeni Ekle bölümünü açın ve “Pretty Links” kelimesini aratın.

Pretty Links Kurulumu

Eklentiyi yükledikten sonra etkinleştirin ve Pretty Link > Options bölümünü açın.

Affiliate bağlantıların no-follow olduğuna emin olmak için ‘Add nofollow to link‘ bağlantısına tıklayın.

pretty links nofollow ayarları

Add New Link‘ seçeneğini kullanarak yeni bir bağlantı oluşturabilirsiniz. Tüm yapmanız gereken affiliate URL eklemek ve ardından özel bir URL oluşturmak.

25. Sitenize HTTPS Ekleyin

HTTPS resmi olarak bir derecelendirme faktörüdür, yani yükseltmeyi yapan siteler avantajlı konumdadır. Bu sayede tarayıcınız bağlandığı herhangi bir siteyle güvenli bağlantı oluşturabilir ve iki arasında gönderilen veriyi şifreleyebilir.

WordPRess sitenizi HTTPS ile değiştirmek için aşağıdaki adımları takip edin:

  1. Mevcut hosting sağlayıcınızın HTTPS ve SSL desteği olduğuna emin olun.
  2. Bir SSL sertifikası satın alın veya Let’s Encrypt aracılığıyla edinin.
  3. Host’unuzda SSL sertifikası kurulumu yapın.
  4. SSL’nin çalıştığını doğrulayın.
  5. Tüm HTTP trafiğinizi ve bağlantılarınızı HTTPS’ye yönlendirin.

Tüm süreç burada anlatılamayacak kadar uzun ve teknik olduğundan, bu kaynağa göz atmanızı tavsiye ediyoruz.

Backlinkler hala en önemli derecelendirme faktörlerinden birisidir. Siteniz ne kadar fazla kaliteli linke sahipse, derecesi de o kadar yüksek olacaktır. Matthew Barby tarafından yapılan araştırmaya göre, eğer bir sayfa yüksek sayıda backlinke sahipse, arama sonuçlarında daha yukarıda çıktığı kanıtlanmıştır.

Bu rehber backlink oluşturma rehberi değildir, yani tüm stratejik detayları burada belirtmemiz mümkün değil. Ancak kaliteli backlinkler oluşturabilmenize yardımcı çeşitli ipuçları şu şekildedir:

Eğer backlink oluşturma konusu hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, aşağıdaki kaynaklara gözatın:

27. SEO İncelemesi Yapın

Eğer sitenizin düzgün şekilde optimize olup olmadığına emin değilseniz, SEO incelemesi yapabilirsiniz. Ancak her adımı kendiniz gerçekleştirmek yerine, sitenizi bir SEO inceleme aracında çalıştırabilirsiniz. Bu araçlar sitenizi farklı açılardan kontrol ederek, neyi doğru neyi yanlış yaptığınız konusunda incelemeniz üzere bir rapor hazırlarlar.

SEOSiteCheckup ücretsiz bir araçtır ve 50 farklı onsite derecelendirme faktörü kullanarak sitenizin ne durumda olduğunu kontrol eder. Diğer yandan, sitenizi Google’ın talimatlarına uygun şekilde ne durumda olduğunu kontrol eden Varvy SEO aracı da kullanabilirsiniz.

Backlink profilinizi izleyerek, offsite SEO uğraşlarınızın gelişip gelişmediğini kontrol edebilirsiniz. Backlinkler en önemli derecelendirme faktörlerinden biri olduğundan, sıklıkla kontrol etmeniz büyük önem taşır.

Zaman içerisinde size link veren sitelerin arttığını görmek iyi bir şeydir. Ancak unutmayın, backlink konusunda miktar değil, linklerin kalitesi ve ilgili olmaları da önemlidir. Size link veren sitelerin ne kadar büyükse o kadar iyidir.

Backlinkleri izlemenize yardımcı olan birçok site mevcuttur. Bunlardan en sık kullanılanı Ahrefs‘dir. Bu araç sayesinde size link veren sitelerin detaylı analizini görebilir, bu sitelerin ne kadar kaliteli olduğunu ve referans domainlerini izleyebilirsiniz. Premium bir araçtır ancak size sağladığı veriler oldukça değerlidir.

Eğer ücretsiz bir seçenek arıyorsanız, SEOProfiler iyi bir çözümdür. Tüm yapmanız gereken bir hesap oluşturarak, site üzerinde sayfa başına oluşturulan detaylı backlink raporlarına göz atmak.

29. Google’ı Sitenizi Taramaya Zorlayın

Genellikle, siteniz yeni içerik yayınlama sıklığına göre taranır. Ancak içeriğinizin Google tarafından anında taranması için bir yöntem bulunuyor.

Google Search Konsolunu açın, Crawl bölümünde Fetch as Google bağlantısına tıklayın. Yayınladığınız veya güncellediğiniz URL’yi girin ve ‘FETCH‘ butonuna tıklayın.

Güncel içeriği taraması için Google'ı zorlayın

Ardından ‘Request Indexing‘ bağlantısına tıklayarak yeni URL’nin Google tarafından taranmasını sağlayabilirsiniz. Bazen bu işlem anında gerçekleşmez ancak yine de Google’ın sitenizi taramasını beklemekten daha iyidir.

30. Long-Tail Anahtar Kelimeler Hedefleyin

Niche’nize bağlı olarak, anahtar kelimeler için Google’ın en üst sayfasında yer almak oldukça zorlu olabilir. Bu pozisyonların çoğu meşhur siteler tarafından zaman içerisinde kusursuz hale getirilen içerikler tarafından kapılmıştır. Buna ek olarak çok sayıda backlink sahibidirler.

Bu gibi durumlarda, olağan dışı düşünerek daha küçük ancak oldukça spesifik anahtar kelimeleri hedef almalısınız. Bu anahtar kelimeler long-tail keywords olarak adlandırılır. Örneğin, potansiyel ziyaretçinizin bir ürün satın almadan önce ne arayabileceğini düşünün. Ardından KWFinder gibi bir araç kullanarak zorluğu ve arama miktarına gözatın. Yukarıdaki WordPress SEO tekniklerine dikkat ederek en yüksek potansiyeli sağlayacak bir liste hazırlayın ve yazınızı yayınlayın. Bu sayede web sitenize hedefli bir trafik akışı sağlayabilirsiniz.

Farklı Bilgi Kaynakları

WordPress sitenizi tam potansiyeline kavuşturmak için dikkat etmeniz gereken pek çok şey bulunuyor. Aşağıdaki kaynaklara göz atarak gelişim sağlamaya başlayabilirsiniz!

Bitirirken

Gördüğünüz üzere, sitenizi arama motorları için optimize etmek üzere dikkat etmeniz gereken pek çok şey bulunuyor. Umut ediyoruz ki rehberimiz sitenizi optimize etmeye başlamanız açısından yardımcı olmuştur.

Son olarak, SEO’nun uzun vadeli bir süreç olduğunu unutmayın. SEO’ya ne kadar zaman ayırırsanız, sonuçlar o kadar iyi olacaktır ancak bu sonuçlar zaman içerisinde gelecektir.

Artık söz sizde. Atladığımız bir şey var mı? Rehberimizdeki ipuçlarının faydasını gördünüz mü? Lütfen aşağıdaki yorumlar bölümünü kullanarak bizimle paylaşın.

Author
Yazar

Gürkan M.

Gürkan, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı mezunu ve Hostinger’da pazarlama asistanı olarak içerik yönetimi, dijital pazarlama ve çevirilerden sorumlu. Küçük yaşta tanışıp o günden bu yana hayatının büyük bir parçası olan internette web geliştirme ve özel olarak WordPress konularıyla yakından ilgileniyor. Ayrıca, pervasız bir gamer.