WORDPRESS

WordPress Schema Markup Nedir ve Nasıl Faydalanılır

WordPress Schema Markup

SEO söz konusu olduğunda, doğru olarak yapmanız gereken pek çok şey bulunuyor. Öncelikle üzerinde düşünmeniz gereken offsite ve onsite SEO. Ancak arama motoru görünümünüzü etkileyen ve arama motoru botlarının sitenizi tarama yetkisini etkileyen bir başka faktör daha bulunuyor, schema markup.

Her ne kadar yeni tanıtılan birşey olsa da, schema markup bütün WordPress web sitelerinde oldukça faydalı olabilme potansiyeline sahiptir. Schema markup sayesinde trafik, CTR ve site taranma kapasitesini arttırabilirsiniz.

Aşağıda, schema markup teriminin ne olduğu, niçin ihtiyacınız olduğu ve WordPress sitenize nasıl schema ekleyebileceğiniz üzerine bilgiler bulabilirsiniz.

Schema Markup ve Rich Snippets Arasında Nasıl Bir İlişki Var?

Schema, Google’a (veya diğer arama motorlarına) siteniz hakkında daha fazla bilgi sağlayan bir arkaplan kodudur. En yaygın schema markup formu, rich snippets olarak bilinir. Arama sonuçlarında bunlarla muhtemelen karşı karşıya gelmiş olabilirsiniz.

Eğer gelmediyseniz, bir örnek aşağıdaki gibidir:

Schema markup örneği

Havalı görünmelerinin yanında, arama sonuçlarında rich snippets listelenmesi arama motoru trafiğinizi arttırmaktadır. Bu durum, arama sonuçlarındaki pozisyonunuz değişmese bile geçerlidir. Google, schema markup içeren sitenizi taradığında, daha çekici ve kullanışlı arama sonuçları göstermek üzere bu veriyi kullanacaktır.

Schema markup uyguladığınızda, Google botlarına siteniz hakkında doğru ve kullanışlı bilgi vermiş olursunuz. Rich snippet görünümü, sayfanızdaki içerik türüne bağlıdır. İnceleme için, yıldızlı dereceler içerir. Bir ürün sayfasıysa, fiyat bilgisi ve listelenen ürün bilgisi verilebilir.

Sayfanızın içeriğine bağlı olarak kullanabileceğiniz oldukça çeşitli schema markup’lar vardır.

Schema Markup Faydaları Nelerdir?

Geleneksel olarak, Google’a sitemizin ne hakkında olduğunu söylemek için format etiketleri kullandık. Bu etiketlere başlık etiketleri, anahtar kelime ve meta açıklama optimizasyonu dahildir.

Ancak bunlarla bile, sayfalarımızın içeriği oldukça belirsiz kalabilmektedir özellikle de kelimeler veya söylemler birden fazla anlama sahipse.

Sayfalarımıza ve yazılarımıza ekstra içerik vermek için sitelerimize schema ekleriz. Bu sayede arama motorlarında daha isabetli şekilde derecelendirilirler. Artı olarak, arama motoru görünümünü iyileştirerek bu sayede CTR ve diğer hayati istatistiklerimizi geliştirebiliriz.

Schema uygulandığında, daha ilgili arama sonuçlarında belirirsiniz, bu da web siteniz için yüksek kalite trafik demektir.

Farklı Schema Türleri

Kullanabileceğiniz düzinelerce farklı schemalar bulunmaktadır ve Google şu an için 50’nin üzerinde schema desteğine sahiptir.

Listeye göz atarak biraz zaman geçirerek, sitenize ekleyebileceğiniz schema hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. En yaygın schema formlarından bazıları şu şekildedir:

  • Yerel işletme verisi
  • Etkinlikler
  • Yemek tarifleri
  • Film listeleri
  • İncelemeler
  • Rezervasyonlar
  • Makaleler

Schema Görünümü Neye Benzer?

Şimdi schema’nın ne olduğunu bildiğinize göre, çeşitli örneklere göz atalım. Öncelikle “The Revenant” filmini aratarak başlıyoruz:

The Revenant Filmi Schema Markup Örneği

IMDB’den ilk sonuçta schema markup uygulanmış. Yıldızlı inceleme bölümüne dikkat edin. Schema sayesinde yıldızlı derecelendirme görünümü eklenmiş, yani bu sayede filmin izlenmeye değer olup olmadığına karar verebiliyorsunuz.

Aynı yıldızlı derecelendirme bütün inceleme türlerinde görülebilmektedir, ister bir restoran olsun, isterse film, kitap ve hatta yemek tarifi. “Apple pie recipe” yani elmalı turta tarifi arattığımızdaki sonuçlara bakalım:

Apple Pie Schema Markup Örneği

Yıldızlı inceleme bölümü tekrar ortaya çıkıyor. Ayrıca tarif hakkında artık daha fazla bilgi var ve bunlara görsel ve hazırlanma süresi de dahil.

Bir başka örnek için “Obama” kelimesini aratalım:

Obama Schema Örneği

Yukarıdaki yıldızlı inceleme yerine bu sefer farklı türde bir schema görüyorsunuz.

Dolayısıyla, schema ile Google’a neyin öne çıkarmaya değer olduğu bilgisi verebilir ve bu bilginin arama sonuçlarında görünmesini sağlayabilirsiniz.

Mevcut Schema Markup Testi Nasıl Yapılır

Google Yapısal Veri Test Aracı kullanarak sitenizde yüklü schema olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bazen WordPress temaları dahili schema markup öğesine sahiptir.

Sitenizin kodunu yapıştırabilir veya web sitenizin URL’sini kullanabilirsiniz.

Schema markup testi

Sitenizi yapısal veri test aracına girdikten sonra hangi schema’nın aktif olduğunu ve herhangi bir schema hatasının olup olmadığını görebilirsiniz.

WordPress Schema Ekleme

Artık WordPress sitenize schema eklemenin faydasını anlamış olmalısınız. Şimdi sitenize schema ekleyebilmek için uygulayabileceğiniz iki farklı yönteme göz atalım:

1. WordPress Schema Eklentisi ile Schema Ekleme

Sitenize Schema eklemenin en kolay yolu bir Schema eklentisi kullanmaktır. Bu eklenti varolan herhangi schemayla çalışır ve ayrıca Yoast SEO eklentisi ile uyumludur.

Bu eklentiyi yüklemek için WordPress admin panelinden Eklentiler > Yeni Ekle bölümünü açın ve “Schema” kelimesini aratın.

Schema Eklentisi

Eklentiyi indirin ve etkinleştirin ardından Schema > Settings bölümünü açarak ayarları yapmaya başlayın.

Schema eklenti ayarları

About Page (Hakkında Sayfası), Contact Page (İletişim Sayfası) gibi basit bilgileri girdikten sonra web sitenizin logosunu yükleyin.

Ek bölümleri, içeriği, bilgi grafiğini ve arama sonuçlarını doldurarak sitenizi bu bölümlere yönelik optimize edebilirsiniz.

Ardından, Schema > Types bölümünü açın ve özel bir yazı türüne veya kategorisine belirli bir schema ekleyin.

Schema eklenti türleri

Eğer yukarıdaki eklenti ihtiyaçlarınızı karşılamazsa, diğer seçenekleri deneyebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz alternatif WordPress schema eklentileri şu şekildedir:

2. Sitenize Manuel Olarak Schema Ekleme

Sitenize ayrıca manuel olarak da schema eklemeniz mümkün. Bunun için biraz daha kod yazmanız gerekecek ancak bireysel yazı ve sayfalara özel schema eklemeniz mümkün olacaktır.

Custom schema ile sayfa başına birden fazla farklı schema ekleyebilirsiniz. Yani, bir etkinlik sayfanız var ancak aynı zamanda inceleme schema’sı eklemek istiyorsunuz, bu sayede bunu kolaylıkla yapabilirsiniz.

Sitenize manuel olarak schema eklemenin en etkili yolu JSON.LD kullanmaktır. Bu yöntem aynı zamanda Google tarafından da tavsiye edilir.

JSON-LD yöntemi JavaScript temellidir. Sitenize schema’yı script olarak ekliyorsunuz böylece okuması ve hata çözümlemesi çok daha kolay oluyor.

Eğer nasıl markup yazacağınızı bilmiyorsanız, Google Yapısal Veri İşaretleme Yardımcısı veya JSON-LD Generator kullanarak kod oluşturabilirsiniz.

Bu yöntemi uygulamak için, schema markup eklemek istediğiniz sayfa veya yazıyı açın. Sağ üst bölümde bulunan Ekran Tercihleri menüsüne tıklayın ve ardından ‘Özel Alanlar‘ kutusunu işaretleyin.

WordPress Özel Alanlar

Şimdi, sayfayı aşağı indirerek ‘Özel Alan‘ yazan yeri bulun ve ‘Yeni Ekle’ bölümünü kullanarak yeni bir özel alan ekleyin. Adına ‘schema‘ koyun ve aşağıdaki kodu ekleyin (örnek yerel işletmeler içindir):

<script type="application/ld+json">
{
 "@context": "http://schema.org",
 "@type": "Organization",
 "address": {
   "@type": "PostalAddress",
   "addressRegion": "Neverland",
   "streetAddress": "667 Acme Road"
 },
 "description": "The Acme Organization has been run by the Acme family for generations.",
 "name": "Acme Organization",
 "telephone": "(0)12 34 56 789"
}
</script>

Şimdi ‘özel alan ekle’ yazısına tıklayın ve sayfanızı güncelleyin.

Ardından, header.php dosyasını düzenlemeniz gerekiyor. Dosyayı açın ve aşağıdaki kodu </head> etiketinin kapanışının önüne ekleyin:

<?php
$schemamarkup = get_post_meta(get_the_ID(), 'schemamarkup', true);
if(!empty($schemamarkup)) {
  echo $schemamarkup;
}
?>

Bu sayede schema kodu post metadata bilgisiyle birlikte yüklenecektir. Yukarıdaki yöntem ile WordPress sitenize her türde özel schema markup ekleyebilirsiniz.

Sayfanızı çalıştırmayı veya Google Yapısal Veri Test Aracını kullanarak herhangi markup hatası olup olmadığını kontrol etmeyi unutmayın.

Son Söz

Sitenize schema eklemek çok zaman alan bir iş değildir ve arama motorlarında görünümünüzle birlikte web site trafiğinizi arttırmaya yardımcıdır.

İşlem biraz teknik ve yıldırıcı gözüküyor ancak manuel ekleme yöntemi bile bir kez kavradığınız da oldukça kolay bir işlemdir. Artı olarak eklentiler sayesinde schema ekleme işlemi çok daha kolay bir hal alıyor.

Ne tür bir site sahibi olursanız olun mutlaka sitenize uygun bir schema markup çeşidi vardır.

Sitenize schema eklemenin faydalarını gördünüz mü? Lütfen schema markup ile ilgili tecrübelerinizi yorumlar bölümünden bizimle paylaşmayı unutmayın.

Yorum Ekle

Yorum göndermek için buraya tıklayın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Dünya çapında binlerce aboneye katılın

ve mükemmel fırsatlarla en yeni rehberler e-posta adresinize gelsin

Please wait...

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Şimdi kazanmaya başlayın!

Hepsi bir arada web hosting & alan adı yalnızca

6
25 TL
/ay