access_time
hourglass_empty
person_outline

Harika Tasarımları ile Dikkat Çeken E-Ticaret Sitesi Örnekleri

E-Ticaret sitesi örnekleri kendi e-Ticaret web sitesi hazırlarken göz ardı etmemeniz gereken bir unsur. Mükemmel site tasarımı için başka kaynaklardan yararlanarak ideal siteyi kurmak ancak site örnekleri üzerinden mümkündür.

İlgi çekici bir sanal mağaza veya web sitesi tasarlamak zor görünebilir. Ancak bunu kolaylaştırmak mümkündür.

Bu konuda size yardımcı olması ve ilham vermesi için en iyi e-Ticaret sitesi örneklerini topladık. 22 siteden oluşan listemize hemen geçelim.

E-ticaret işletmenizi açın, yönetin ve büyütün. Bugün %90’a varan İNDİRİM ile başlayın!

Hemen Site Kur

1. Amazon

Amazon, bir e-ticaret sitesi örneği

E-ticaret sitesi örnekleri denildiğinde akla ilk gelen sitelerden birisi Amazon’dur, zira e-ticaret sitesi tasarımın nasıl görünmesi gerektiğine dair en iyi fikirleri sunar. Kullanıcı dostu site tasarımı müşterilerin aradıklarını bulmasını son derece kolaylaştırır.

Alışveriş tecrübesini hızlandırmak ve ziyaretçilerin kolaylıkla aradıklarını bulabilmesi için, web sitesine gömülü bir arama motoru yerleştirilmiştir. Çoklu filtre seçeneği ayrıca en ilgili ürünü göstermeye yardımcı olur.

Amazon, sisteminde milyonlarca ürün bulunmasına rağmen, arayüzünü basitleştirme konusunda harika bir iş çıkarmıştır. Örneğin bütün ürün kategorileri kenardaki hamburger menüde gizli durur.

Böylece kullanıcılar seçenek çokluğuyla şaşkına dönmeden sitede kolayca dönüşebiliyor.

2. Nova Smart Home

Nova Smart Home, e-ticaret sitesi örneği

Nova Smart Home bir İzlanda telekomünikasyon şirketidir ve akıllı ev cihazlarına adanmış benzersiz bir mikro siteye sahiptir. Animasyon 3D ev modeli kullanılan bu e-ticaret web sitesi, Nova’nın ürünlerini interaktif bir biçimde sergiler.

Üstteki navigasyon barından bir ürün kategorisi seçtiğinizde sayfada, ürünün evin hangi alanlarında kullanıldığını görebiliyorsunuz. Tıkladığınızda e-ticaret sitesi o kategoriden seçebileceğiniz geniş bir akıllı ev ürün listesi çıkarıyor.

Bu e-ticaret sitesini iyi masaüstü ekranlarda görüntüleseniz de tasarım mobil cihazlarla da uyumlu. Üstteki navigasyon, kullanışlı hamburger menüye ve butonlara dönüşüyor.

3. Welly

Welly - minimal e ticaret sitesi örnekleri

Minimal bir sanal mağaza oluşturmak istiyorsanız Welly’yi ilham olarak kullanabilirsiniz. Web sitesi modern tasarımıyla öne çıkıyor. ABD’de kurulmuş bu ilk yardım markası, ayrıca tasarımında merkeze yerleştirilmiş görseller kullanıyor.

Arayüz basit hazırlanmış ve bir sürü beyaz alanı bulunmakta. Tipografik hiyerarşi kullanımı web sitesinin okunabilirliğini artırmakla kalmayıp müşterilerin işletmenin neyle ilgili olduğunu anlamasını kolaylaştırıyor.

Diğer bir göze çarpan özelliği ise renk paleti: Web sitesi çoğunlukla arka planda beyaz ve metin için yeşil kullanıyor, turuncuyu ise vurgu için tercih ediyor.

Bu renk kombinasyonu, kullanıcıların gözlerini eylem çağrısı butonları gibi en önemli ögelere çekiyor. Dönüşüm oranlarınızı artırmak istiyorsanız bu aklınızda tutmanız gereken iyi bir ipucudur. Bu sebeple de Welly e-Ticaret sitesi örnekleri arasında yer alıyor.

4. Bite Toothpaste

Bite Toothpaste e ticaret sitesi örnekleri

Bir dış macunu markası olan Bite’ın online mağazası, en iyi e-Ticaret siteleri arasında. Güzel biçimde tasarlanmış ana sayfa sadece dikkat çekmekle kalmıyor, üstüne tam doğal diş macunlarının neden yatırıma değer olduğunu aktarıyor.

Örneğin, belirgin kayan afiş dikkat çekici yayınlardaki yorumlarla doldurulmuş. Sayfanın aşağısına indikçe müşteri yorumlarından oluşan bir koleksiyon göze çarpıyor.

Bunun üstüne ana sayfa, ürünler hakkındaki bütün önemli sorulara yanıt veriyor. Faydalar ve etkili biçimde nasıl kullanılır gibi. Ayrıca sergilemek için birkaç adet kahraman çekim (hero shots) da mevcuttur.

Tüm bu unsurlar birleşerek müşterinin yolculuk sırasında karşısına çıkan engelleri ortadan kaldırıyor ve işlem yaparken ziyaretçiler kendilerini daha güvende hissetmesini sağlıyor.

5. Apple

Apple.com.tr e-ticaret siteleri

Apple’ın sanal mağazası yüksek kaliteli ürünlerini vurgulamak üzere tasarlanmıştır. Çoğu e-Ticaret sitesinin aksine, ürün sayfaları âdeta birer açılış sayfası gibidir; eşsiz satış teklifleri, sosyal kanıt, anahtar faydalar sunar.

E-ticaret sitesi örnekleri arasında yer alan bu site minimal tasarımın hem estetik hem de etkili olabileceğini şık biçimde gözler önüne seriyor. Sade fon ve çokça beyaz alan sayesinde müşteriler geniş, yakın ürün fotoğraflarından rahatsız olmuyor.

6. Frans Hals Museum (Frans Hals Müzesi)

Frans Hals Müzesi, e-ticaret sitesi örneği

Rengârenk bir e-ticaret sitesi mı yaratmak istiyorsunuz? Frans Hals Museum’un web sitesine kesinlikle size göre.

Bu e-Ticaret web sitesi örneği, ziyaretçilerin dikkatini önemli noktalardan çalmadan çekici bir web sitesi yaratılabileceğini ustalıkla sergiliyor.

Okunabilirlik içinse site metin rengi siyah kullanmış. Ayrıca renk bolluğunu dengelemek için iyi bir miktarda beyaz alan da bulunmakta.

Web sitesi ayrıca kullanıcı dostu. Örneğin kontrol etmek istediğiniz etkinliği bilmiyorsanız arama özelliği karakterinize göre bir sergi öneriyor.

7. Simply Chocolate

Simply chocolate, e-ticaret sitesi örneği

Simply Chocolate’ın etkileyici bir çikolata sanal mağazası var. Bu, tuhaf gelebilir. Ancak etkileyici tasarımı unsurları bu siteyi çoğu e-Ticaret sitesi örneğinden ayırmakta.

Nasıl mı? Navigasyon menüsü eşsiz bir dönüş için yanlamasına düzen kullanırken sayfa gezinme tecrübesini etkileşimlerle daha dinamik yapıyor. Bu önemsiz bir özellik gibi görünebilir ancak ziyaretçileri sitede daha uzun süre kalmaya teşvik ediyor.

Başka harika bir unsur da tek sayfada ödeme. Bu web sitesinde alışverişçiler fatura, kargo tercih ve ödeme bilgilerini tek bir sayfada doldurarak akıcı bir ödeme süreci geçiriyor.

8. Carrollwood Florist

Show how much you care - e-ticaret sitesi örneği

Güzel biçimde tasarlanmış bu çiçekçi sitesi, basit ancak güzel e-ticaret mağazası yaratmak isteyenler için harika bir örnek.

Tasarım açısından site minimal ancak rengârenk görünmekte. Beyaz arka plan capcanlı ürün görsellerini dengelerken yeşil eyleme çağıran butonlar kolayca dikkat çekiyor.

Ana sayfadaki tam genişlikteki afişte başlık ve bir ürün tanıtım görseli güçlü bir ilk izlenim yaratıyor. Aşağıya indiğinizde takdire şayan bir kayan afiş ve ikna edici bir Neden Bizimle Alışveriş Yapmalısınız? bölümü bulunmakta.

Ürünleri çiçek türlerine göre sınıflandırmaktansa özel günleri belirleyen bu e-ticaret sitesi örneği hiçbir çiçek bilgisi olmayan müşterilere, özel güne uygun veya hediye olarak doğru ürünü seçme fırsatı tanımakta.

9. Protest

Protest, e-ticaret sitesi örneği

Sanal kıyafet mağazaları Protest’in web sitesinden bir iki şey öğrenebilir. Tasarım şık ve modern görünmenin yanı sıra kolay gezinmeye de uygun.

Bu sitesini diğer e-Ticaret sitesi örneklerinden ayıran özellik anasayfadaki tıklanabilir afiş. Butonlardan birine bastığınızda görselde tanıtılan ürünler hemen satın alabiliyorsunuz. Yaratıcı bir e-ticaret yöntemi, değil mi?

Filtreleme seçenekleri ise son derece geniş. Örneğin, ürünleri özelliklerine göre görüntüleyebilirsiniz: Nefes alma, su dayanıklılığı, sıcaklık vb. Bu, özel bir ürün arayan müşterilere epey vakit kazandıran bir özellik.

10. Smokehaus

Smokehaus, e-ticaret sitesi örneği

Smokehause’un web sitesi hatırda kalan bir kullanıcı deneyimi yaratmak için geleneksel mağaza hissi yaratmaya odaklanıyor.

Ürünleri sergilemek için ızgara sistemi kullanmak yerine, web sitesi bir kasabı andıran sürüklenebilir bir kayan afiş tercih etmiş. Açıklayıcı olmak adına da bir hoş geldiniz mesajı ziyaretçilere mağazada nasıl dolaşacakları hakkında mesaj vermekte.

Alışveriş sepetine her ürün eklediğinizde kısa bir “İyi seçim!” veya “Enfes! Buna bayıldık!” gibi bildirim beliriyor. Ufak bir ayrıntı gibi görünebilir ancak bu alışveriş tecrübesine kişisel bir unsur ekliyor.

11. Sarah’s Snacks

Sarah's Snacks, e-ticaret sitesi örneği
Sarah’s Snacks ABD’de kurulmuş bir sağlıklı gıda markasıdır. Ürünlerini satmak için, sanal mağazası tekliflerini vurgulamakla kalmıyor; ayrıca önemli yeme alışkanlıkları sunuyor.

Web sitesi parlak renk paletiyle dikkatleri üzerine çekiyor. Anasayfa ayrıca şirketin tekliflerini etkileyici bir yöntemle aktarıyor.

Kullanılabilirliğe gelirsek, ürün sayfası basit ancak işlevsel. Müşteriler ürünleri kategorilere göre filtreleyebilir ve tercihlerine göre sıralayabilir. Alışveriş sırasında toplam fiyatı hızlı bir şekilde önizlemek için ürün listesinin yanında alışveriş sepetinizi de görüntüleyebilirsiniz.

12. Vegan Essentials

Vegan essentials web sitesi
Vegan Essentials web sitesi geniş ürün çeşidi bulunan işletmelerin örnek alması gereken en iyi e-ticaret sitelerinden. Net sınıflandırma ve etiket sistemi müşterilerin istedikleri ürünü kolayca bulmasını sağlıyor.

Bahsedilmesi gereken bir başka özellik de filtreleme seçeneği. Online mağaza, özel diyetleri olan insanlara hitap ettiği için, filtreleme sistemleri malzemelere göre ayarlanmış bir sınıflandırma yapıyor.

Tasarım konusundaysa Vegan Essentials web sitesi kesinlikle hedefi on ikiden vurmuş. Yeşil renkli temasının yanında şık ve bitkisel unsurlar kullanmakta. Dikkat dağınıklığını önlemek içinse sayfanın altına konuşmuşlar.

13. Skullcandy
Skullcandy web sitesi

Skullcandy’nin ürün sayfaları son derece dikkat çekici. Harika görseller sayesinde müşteriler gözlerini ses cihazlarından ayırmakta zorlanıyor.

Günlük hayattan çekimler, müşterilerin bu ürünleri nasıl kullanabileceklerini gösteriyor. Bazı durumlarda ünlü kişiler bu fotoğraflarda modellik yaparak markanın itibarını artırmakta.

Ayrıca bu sayfalarda, alt tarafta yapışkan bir sepete ekle butonu kullanılmış. Sonuç olarak müşteriler yukarı çıkmadan ânında satın alım yapabiliyor.

Başka bir harika özellik de her ürünün bir akılda kalıcı sloganının olması. Bu, markanızın unutulmazlığını artırmak ve sattığınız ürünler hakkında olumlu hisler taşıyan müşteriler bırakmanın efsane bir yolu.

14. Bacca

Bacca web sitesi

 

Bacca’nın sanal mağazası ürünlerini nasıl vurgulamanız gerektiğini güzelce göstermekte. Görsellerin zemini olmadığı için renkli fonda kolayca öne çıkıyorlar.

Bundan başka, ürün sayfalarındaki tam genişlik modu alışverişçilerin büyütmeden ürünleri net biçimde görmesini kolaylaştırıyor.

Ek olarak yapışkan navigasyon çubuğu e-Ticaret sitesini mobil cihazlar için harika bir duruma getiriyor zira aşağı yukarı kaydırırken bölümler arasında atlayabiliyorsunuz.

15. Port of Mokha

Port of Mokha, e-ticaret sitesi örneği

Port of Mokha’nın web sitesinin tüm odağı etkileyici marka anlatısını soyutlaştırmak.

Temel olarak bunu kopyasınıın üzerinden yapmakta. Örneğin çarpıcı başlık ziyaretçileri kahvelerinin sahne arkasındaki yolculuğunu keşfetmeye çağırıyor. “Kahve hayatınızı tehlikeye atmaya değer” gibi sözler kullanıcıları ayrıca hikâyeye dâhil ediyor.

Metin yazılarının doğru biçimde vurgulandığından emin olmak ve ziyaretçilerin dikkatini çekmek için e-Ticaret sitesinde tipografik hiyerarşi kullanılmakta.

Buna ek olarak marka namını popüler yayınların yorumlarını gösterme ve kendisine has kaydırıcı gibi birçok sosyal kanıtla artırıyor. Ürün sayfaları ayrıca müşteri oylamalarını ve görüşlerini de içermekte.

16. The Scott Resort & Spa

The Scott Resort & Spa, e-ticaret sitesi örneği

Konaklama işletmeniz için bir site kurmak istiyorsanız Scott Resort & Spa’nın web sitesini referans alabilirsiniz. Temiz ve minimal görünümü ziyaretçilerin içini rahatlatıp tatil mekânında hızlıca yer ayırtma isteği oluşturuyor.

Bu yönüyle diğer eTicaret sitesi örneklerinden ayrılan site ayrıca etkileyici görseller kullanarak (tam genişlikteki galeriler ve tekrarlı videolar) tekliflerini pazarlamakta. Dahası kullanıcı tecrübesini artırmak için gezinirken ortaya çıkan animasyonlar kullanıyor.

Sayfanın sonuna doğru indiğinizdeyse tatil mekânının Instagram akışını görebiliyorsunuz. Bu hem pazarlama hem de sosyal kanıt olarak iş görüyor.

Başka bir özgün özellikse tam ekran kaplamalı navigasyon. Son derece modern olan bu özellik size daha fazla bilgi ekleme alanı da yaratıyor.

17. Obachan

obachan, e-ticaret sitesi örneği

Obavhan tamamen Zen yaşam tarzına adanmış. Temiz bir düzeni ve çokça beyaz alanı bulunan bu Japon ürünleri şirketi kalitesini e-Ticaret sitesinin tasarımına yansıtmış.

Basit olmasına rağmen bazı ögeleri web sitesinde gezinmeyi dinamik tecrübe haline getirmekte. Gezinti sırasında beliren animasyonlardan fare efektlerine ve özel fare işaretine kadar ziyaretçiler e-Ticaret sitesini keşfederken keyifli vakit geçiriyor.

Öbür yandan sabit yan menü, yüzen arama çubuğu ve sepete ekle entegrasyonu gibi tasarım özellikleri kişisel bir dokunuş vermekte. Bu ufak ayrıntılar Obachan’i diğer e-Ticaret sitelerinden ayırmakta.

18. Microbrasserie À la Fût

Microbrasserie À la Fût, e-ticaret sitesi örneği

Temelde bir restoran sitesi olsa da e-Ticaret kısmı, müşterilere eşya ve evde özel bira ürünleri satın alma fırsatı sunmakta.

Sanal mağazalarında öne çıkan özellikse ödeme süreci. Sepet düğmesine tıkladığınızda ânında ödeme sayfasına geçiyor, yüklenme süresini es geçiyorsunuz.

Her aşama sekmelerle ayrılmış durumda ve müşteriler ödeme adıma giden süreci görebiliyor. Tüm ayrıntıları doldurduktan sonra bilgilerinizi kontrol etmek için önceki sekmeye geçebiliyorsunuz.

19. Neuro

Neuro e-ticaret sitesi örnekleri

Bu e-Ticaret site tasarımı güzel bir biçimde ufak bir sanal mağaza nasıl görünmeli örneğini sergilemekte. Site, yüksek kaliteli ürün fotoğrafları, animasyonlar ve parlak tonlardaki paleti ile web tasarımını mümkün olduğu kadar çekici yapmaya odaklanmış. Bu da onu e-Ticaret sitesi örnekleri arasına sokuyor.

Şirketin mevcut sadece iki ürünü olduğu için, ürün sayfaları ürün başlıklarına tıklayarak kalemler arasında ileri geri gitmenize olanak vermekte. Satış oranlarını artırmak için kullanılan ve farklı ürün çeşitlerini çapraz satan Sıklıkla Alınanlar kısmı siteyi öne çıkarmakta.

20. DDNA

DDNA, e-ticaret sitesi örneği

Eğer mücevher veya başka takı ürünleri satıyorsanız mağaza sayfanızı portföy galerisi haline getirmek ürünlerinizi sergilemenin etkileyici bir yolu olabilir.

Bu yöntemin DDNA’nin web sitesinde işe yaradığını görebilirsiniz. Mağaza sayfası mini fotoğraf ızgaralarından ziyade bir kayan afiş kullanmayı tercih etmiş ve her ürünü önle merkeze yerleştirmiş. Buna ek olarak üst köşede kullanışlı filtre sistemi siteyi harika bir e-Ticaret örneği haline getirmiş.

21. Lou Board

Lou Board, e-ticaret sitesi örneği

Lou Board, üst seviye tasarımıyla en iyi e-Ticaret sitelerinden birisi. Elektrikli kaykay şirketi, sadece ürünlerini satın aldığınızda elde edebileceğiniz bir yaşam tarzı sunuyor. Bunu, video ve seyir defteri sayfasından da görebilirsiniz.

E-Ticaret sitesinin tasarımı cesur renk paletiyle harika bir iş çıkarmakta. Dahası menü çubuğundaki yazı tipi, geniş boşluklar ve kalınlık direkt bakışları kendisine çekmekte.

Büyük ve kenarsız görselleri paralaks kaydırmayla birleştiren e-Ticaret tasarımı üç boyutlu bir izlenim yaratmakta. Lou Board’un hareketli görselleri, ziyaretçileri bunaltmamak için stratejik olarak belirli aralıklarla yerleştirilmiş. e-Ticaret siteleri için harika bir örnek!

22. Nixon

Nixon, e-ticaret sitesi örneği

Nixon’un güçlü bir benzersiz satış noktası (USP) bulunmakta. Site bu mesajı ziyaretçilerine iki güçlü cümle ile aktarmakta.

Kolayca ayırt edilen ve dikkat dağıtmayan yazı tipi seçimi olan beyaz sans-serif font anasayfada kolaylıkla seçiliyor.

Yazı tipi seçimi gibi, Nixon’un eyleme çağrı butonu da okunaklı. Buton, büyük boşluklarla tasarlandığı için kolayca dikkat çekmekte.

Ayrıca internet sitesi bolca ürününü sınıflandırmada oldukça başarılı. Bölümler arasında çokça beyaz alan kullanarak gezinmeyi kolaylaştırmış ve niteliğini artırmış.

Dahası ödeme sayfası, satın alımı teşvik etmek için bir ürün öneri listesi barındırıyor.

E-Ticaret Siteleri Tasarımını Ne Harika Yapar?

Konu e-Ticaret siteleri tasarlamaya geldiğinde göz önünde bulundurmanız gereken birkaç unsur bulunmakta.

İyi web sitesi tasarımı sadece estetikle alakalı değildir, ayrıca kullanıcı tecrübesine de odaklanmalıdır. Eğer e-Ticaret tasarımınız estetik ve kolayca gezinmeyi teşvik ediyorsa online işletmeniz başarı yolunda ilerlemektedir.

Sanal mağazanız için iyi tasarlanmış bir web site kurmak istiyorsanız, aşağıdaki unsurlara dikkat edin:

Ziyaretçilerin Nereye Tıklayacaklarını Görünür Kılın

Kullanıcılar sanal alışveriş sitenizi ilk ziyaret ettiğinde sonraki hareketlerinin ne olacağını ve oraya nasıl gideceklerini vakit kaybetmeden anlamaları önemlidir.

Bunun için de web tasarımınız ziyaretçilerin sanal mağazanızı ayrıntılı talimatlara gerek kalmadan gezebilmesini sağlamalıdır. Hatta e-ticaret sitelerinizin tasarımının onları ödeme kısmına yönlendirmesi daha iyi olur.

Web sitenizin kullanıcı deneyimini artırmak için kullanabileceğiniz birkaç ipucu şöyle:

  • Tıklanabilir unsurları öne çıkarın. Örneklemek gerekirse, bağlantılar ve metinler için aynı renkteki ve tarzdaki fontları kullanmaktan kaçının. Ancak farklı göründüğünde hedef kitleniz bağlantı linkine tıklayacaktır.
  • Eyleme çağrı butonlarını belirginleştirin. Üç boyutlu tasarımın yanı sıra kırmızı veya yeşil gibi parlak renkler seçin. Ayrıca “şimdi” veya “fırsatı kaçırmayın” gibi zaman hassasiyeti olan sözcükler kullanarak yazınıza bir telaş eklemeyi deneyin.
  • Görsel hiyerarşi kullanın. Bir başka deyişle içeriklerinizi öncelik sıralamasına göre düzenleyin. Bu kullanıcı gözlerini mağazanızdaki en önemli unsurlara çeker.

Mobil Uyumlu Tasarıma Öncelik Verin.

İnternet trafiği mobil tarayıcıların egemenliği altına girmeye devam ettiği için Google, mobil uyumlu web sitelerin sayfalarında görünmesine öncelik verdi.

Bu yüzden de e-Ticaret sitelerinin ufak ekranlara uyum sağlayabilmesi mağazanızın kullanıcı deneyimini ve sitenin arama motoru optimizasyonunu geliştirecektir.

Mobil uyumlu site kurmak istiyorsanız şu ipuçlarından faydalanabilirsiniz:

  • Duyarlı bir tasarım kullanın. Bu, sanal mağazanızın her cihaza kolaylıkla uyum sağlamasına yardım eder.
  • Web sitenizi kaydırmaya optimize edin. Örneğin web sayfası tasarıma yapışık bir navigasyon çubuğu ekleyerek kullanıcıların farklı bir sayfaya gitmek doğrudan girmesini sağlayın.
  • Büyük öğeleri sıkıştırın. Eğer web site içeriğiniz sadece masaüstü cihazlarla uyumluysa mobil tarayıcıların sanal mağazanızı yükleme süresi uzar. Compressor.io gibi araçlar kullanarak görsellerinizi optimize etmekle işe başlayabilirsiniz.

Sanal Mağazanızı Markalaştırın ve Tutarlı Olun

İşletmenizin güçlü bir sanal varlık sahibi olması için şirket markanızın hedef kitlenizin dikkatini çekmesi gerekir.

Bunu yapmanın bir yolu da marka tutarlılığını önemseyip marka rehberi hazırlamaktır. Web sitenizin unutulmaz olması için, bunlar tekrar tekrar kullanın.

Sonuç olarak markanız rakiplerinizden ayrılacak ve daha ayırt edici bir hale gelecektir.

Marka tutarlılığı yaratmanın bir başka yolu da marka tutarlılığı rehberi tasarlamaktır. Bu, sosyal medya ve marka siteleriniz gibi platformlar arasında tasarım unsurları için kullanmak üzere bir kılavuz görevi görür. Ayrıca ürün tanıtımlarınızı tasarlarken bu kılavuza başvurabilirsiniz.

Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız marka logonuzu tasarlayarak işe başlayabilirsiniz. Bu, sizi işletmenizin diğer marka unsurlarının önüne geçen görsel tanıtımının nasıl olmasını istediğinizi düşünmeye itecektir.

Net ve Okunabilir E-Ticaret Siteleri

Konu e-Ticaret web siteleri tasarlamak olduğunda basitlik anahtar noktadır. Gereksiz süs unsurları eklememeniz gereklidir çünkü bu sayfalarınızı doldurarak kötü bir görsel tecrübe yaratır.

Aynı durum metniniz için de geçerlidir. Günümüzde çoğu kullanıcı yavaş okur ve bu da onları bilgiyi hızlıca bulmak için içeriği taramaya eğilimli yapar. Bu yüzden de web sitenizde uzun yazılar kullanmayın.

Aklınızda bu önerileri tutarak web sitenizi temiz ve okunabilir yapmak için şu ipuçlarını kullanabilirsiniz:

  • Biraz beyaz alan bırakın. Ziyaretçiler böylece rahatlıkla içeriği okur ve sanal mağazanızdaki asıl önemli unsurlara odaklanır.
  • Uzun paragrafları bölün. Böylece bilgiyi inceleyip anlamak daha kolay olacaktır.
  • İçeriğinizin okunabilirliğini sınayın. Readable gibi araçlar cümlelerinizin uzunluğunu ve üslubunuzu kontrol edebilir.

E-Ticaret Web Sitesi Nasıl Kurulur?

Artık bir e-Ticaret sitesi tasarımını neyin harika yaptığını bildiğinize ve e-Ticaret sitesi örnekleri gördüğünüze göre, sıra kendi sitenizi kurmaya geliyor.

Aşağıdaki adımları takip ederek bir e-Ticaret web sitesi tasarlayabilirsiniz:

1. Ne Satacağınıza Karar Verin Ve Bir İşletme Modeli Seçin

Bir e-Ticaret işletmesi oluşturmanın ilk adımı ne satacağınıza karar vermekten geçer.

Bir fikir bulmanın çeşitli yolları vardır: Trendleri kâra çevirebilir, niş ve hobilerle alakalı ürünleri pazarlayabilir, sorun çözen ürünler sunabilirsiniz. Bunlar örneklerden birkaçıdır.

Hedef kitleniz ne olursa olsun ilk önce fikriniz konusunda beyin fırtınası yapıp en dikkat çekeni seçtiğinizden emin olun.

Ürünlerinizi belirledikten sonra sıra onları elde etmeye gelir.

Size ilham vermesi için en yaygın işletme modellerini bir araya topladık:

  • Toptan satış. Bu model ürünleri büyük miktarlarda satmayı içerir.
  • Stoksuz satış. Bir tedarikçiyle işbirliği yaparak sizin adınıza üretimi ve nakliyatı halletmelerini sağlayın.
  • Üretim. Ürünlerinizi baştan sona kendiniz üretin. Bu iş modeli size bütün üretim süreci üzerinde kalite kontrolü yapma özgürlüğü verir.
  • Beyaz etiketleme. Son ürünleri diğer üreticilerden alıp kendi ürününüz gibi piyasaya sürün.

2. Bir e-Ticaret Platformu Seçin

Kendi sanal mağazanızı kurabileceğiniz birçok platform bulunmaktadır. Ancak her platform özel bir ihtiyaca daha uygundur.

Sorunsuz bir kurulum tecrübesi için hosting sunan bir platformu tercih edin. Tek yapmanız gereken aylık bir abonelik ücreti ödemektir. Böylece e-Ticaret web sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz.
En popüler e-Ticaret platformlarından bazıları şunlardır.

  • Zyro. Ucuz kalmayı başarırken terk edinmiş sepet hatırlatma ve envanter yönetimi gibi e-Ticaret mağazaları için olmazsa olmaz özellikler sunar.
  • BigCommerce Kanallar arası E-Ticaret yönetme özellikleri ile pazaryerlerinde, Facebook ve Instagram gibi sosyal ticaret kanallarında satış yapma fırsatı verir.
  • Shopify. Ordoro, eCommHub ve Inventory Source gibi stoksuz satış entegrasyonları sayesinde kolay stoksuz satış işletme kurulumu sunar.

Web siteniz üzerinde daha fazla kontrol elde etmek için hosting hizmetini size bırakan bir platform seçebilirsiniz. Ancak böyle bir platformu kurmanın daha uzun sürdüğünü ve bakımının zaman aldığını unutmayın.

Aşağıda hosting hizmetini size bırakan en iyi e-Ticaret platformlarını bulabilirsiniz.

  • WooCommerce. Bu eklentiyi WordPress sitenize kurarak onu bir sanal mağazaya dönüştürebilirsiniz. İçerdiği bazı entegrasyonlar şunlar: WooCommerce Payments, Stripe ve MailChimp.
  • Magento. E-Ticaretinizi ölçeklendirmek için güçlü bir platformdur. İşletmeden İşletmeye (B2B) e-Ticaret, mobil ticaret ve küresel erişim desteklemektedir.
  • PrestaShop. Ürün vurgulama özelliği sayesinde en iyi gelir artırmaya uygundur. Belirli ürünleri tanıtmanıza ve 195 ücretsiz çeviri modülü sayesinde küresel satış yapmanıza fırsat verir.

3. Bir Şablon Seçip Düzenleyin

Duyarlı ve mobil dostu bir şablon seçtiğinizden emin olun. Sanal mağazanızın başarılı olması için bu çok önemlidir çünkü her geçen gün mobil cihazlardan daha çok alışveriş yapılmaktadır.

E-Ticaret sitenizi hosting hizmeti veren bir platformda kurduğunuzda, genellikle özelleştirmeye müsait, önceden hazırlanmış web sitesi tasarımlar da elde edersiniz.

Marka kimliğinizi, renk paleti ve font seçimi gibi görsel unsurlarla yansıtan bir web tasarımı seçmeyi unutmayın.

Örneğin Zyro’nun Safa şablonuna bir bakalım.

Zyro’nun Safa web site şablonu

Bu modern şablon, şık ve güçlü tasarımı sayesinde işletme kimliğinizi başarıyla temsil edebilir. Siyah-beyaz renk düzeni ve büyük, cesur sans-script yazı tipi iyi bir seçenek.

Ayrıca bu şablon teknolojiyle ilgili ürünler ve diğer modern ürünler satan sanal mağazalar için de uygun.

Hosting hizmeti sağlayan platformlar için ThemeForest, TemplateMonster ve Colorlib gibi şablon pazaryerlerinden şablon edinebilirsiniz.

TemplateMonster web sitesi

 

Bir şablona karar verdikten sonra logonuzu, sayfalarınızı ve kopyanızı ekleyerek düzenlemeye başlayın. Renk paleti ve tipografi gibi tasarım noktalarına da özen göstermenizi öneririz.

4. Sanal mağazanızı kurun

Her şeyi ayarladıktan sonra tek yapmanız gereken sanal mağazanızı kurmaktır.

Biz de Zyro’yu örnek olarak seçtik. Çünkü Site Kur aracıyla kolayca site kurabilir ve özel bir şablonlarından faydalanabilirsiniz.

Adımlar şöyle:

  • Ürün ekleyin. Ürün sayfasına ürün adı, fotoğrafı ve açıklaması yazın.
  • Bölgesel ayarları gözden geçirin. Mağazanızın ülkesini, para birimini ve dilini seçin.
  • Nakliye yöntemini belirleyin. Hiç vakit kaybetmeden yerel nakliyat, elden teslim veya uluslararası nakliyat gibi seçenekler ekleyebilirsiniz. Müzik veya yazılım gibi soyut ürünler satıyorsanız nakliyat seçeneğini devre dışı bırakın.
  • Ödeme yöntemleri ayarlayın. Banka veya kredi kartının yanı sıra, PayPal veya Stripe gibi sanal ödeme geçitleri, nakit ve teslimatta ödeme gibi seçenekler sunun.

E-Ticaret Web Sitenizi Hemen Açın

E-Ticaret siteniz için güzel bir tasarım oluşturmak istiyorsanız yukarıda da bahsettiğimiz şu örnekler size çokça ilham sunacaktır. Her biri kendi yaratıcı tasarımlarını ve ayrıntılarını sunmakta. Size yardımcı olması için bu e-Ticaret sitelerinin en dikkate değer yanlarını sizin için sıraladık.

İşte pazardaki 22 en iyi e-Ticaret sitesi örnekleri:

  • Amazon— Bu e-Ticaret devinin basit bir ara yüzü ve kullanıcı dostu bir sanal mağazası mevcut.
  • Nova Smart Home — Size ürünlerinizi nasıl satmanız gerektiğine dair yaratıcı bir ürün gösterimi sunuyor.
  • Welly — Minimal web tasarımı ve çarpıcı renk paleti kullanıcıların dikkatini en önemli unsurlara çekiyor.
  • Bite Toothpaste — Çokça sosyal kanıtı ve kapsayıcı bir anasayfası olan etkili bir sanal mağaza.
  • Apple — Sade tasarımı sayesinde geniş ve yakın çekim fotoğrafları rahatlıkla vurguluyor.
  • Frans Hals Museum — Renkli ve okunabilir olması sayesinde diğer e-Ticaret sitelerinden ayrılıyor.
  • Simply Chocolate — Eşsiz elementleri sayesinde bu sanal mağaza çoğu web sitenin önüne geçmekte.
  • Carrollwood Florist — Parlak tonları ve dikkat çekici anasayfasıyla, harika bir çiçekçi web sitesi.
  • Protest— Tıklanabilir bir afiş ve geniş bir filtre seçeneği sunuyor.
  • Smokehaus— Geleneksel mağaza hissini yaratan harika bir e-Ticaret web sitesi.
  • Sarah’s Snacks — Sadece ürünlerini satmakla kalmayıp tasarımıyla sağlıklı gıda tüketimi alışkanlığını teşvik eden bir sanal mağaza.
  • Vegan Essentials — Özel diyetleri olan insanlar için muazzam bir filtreleme sistemi sunuyor.
  • Skullcandy — Ürün sayfaları onlarca harika görsel element sunuyor: yapışkan bir sepete ekle butonu ve her ürüne yönelik akılda kalıcı bir slogan.
  • Bacca— Şeffaf zemin ve renkli fon ürün görsellerin dikkat çekmesini sağlıyor.
  • Port of Mokha —Markanın itibarını artıran çok güçlü metinler ve sosyal kanıt sunuyor.
  • The Scott Resort & Spa — Minimal tasarımı ve görselleriyle ziyaretçileri tatile çıkmaya teşvik ediyor.
  • Obachan — Bir Japon ürünleri şirketi tarafından tanıtılan e-Ticaret sitesi Zen yaşam tarzını yakalıyor.
  • Microbrasserie Á la Fût — Hızlı ve kolay ödeme süreci sunuyor.
  • Neuro — Çekici tasarımı olan e-Ticaret sitelerine harika bir örnek.
  • DDNA — Portfoy galerisi kayan afişi ile ürünlerini tanıtmakta.
  • Lou Board — Anasayfadaki geniş ve kenarsız görsellerle ziyaretçilerin dikkatini çekiyor.
  • Nixon — Temiz ve odaklı site potansiyel müşterilere markanın mesajını net biçimde gösteriyor.

Artık bu sanal e-Ticaret siteleri önünüzde olduğuna göre kendi mükemmel e-Ticaret web sitenizi tasarlama sürecine başlayabilirsiniz. Ayrıca ekonomik hosting tercihlerinizi de inceleyerek kendi sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz!

Yazar

Author

Merve O. / @merveozcan

Merve, İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu. Hostinger'da Pazarlama Asistanı olarak çalışıyor. Çevirmenlik yolculuğunun ardından yepyeni ama bir o kadar da tanıdık bu sektöre adım atmaktan çok memnun. Boş zamanlarını kitap okuyarak, oyun oynayarak, film dizi izleyerek ve yeni şeyler öğrenerek geçiriyor.

Bir yanıt bırakın

Yorum*

İsim*

E-posta*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Şimdi Hostinger'ın bir parçası olun!