Blog Nasıl Açılır? Geniş Kapsamlı Güncel Rehber

Blog Nasıl Açılır? Geniş Kapsamlı Güncel Rehber

Blog nasıl açılır sorusu şüphesiz bugünlerde herkesin aklında olan bir soru. Bu rehberimizde blog açılma yolundan başlayan ve birçok konuya değinen epey eğitici bir rehber yazısı bulacaksınız.

Aslında bugünlerde bir blog açmak yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri. Blog açmak için birçok sebebiniz olabilir. Küçük bir işletme sahibi olmak, online mağaza açmak veya uzmanlaştığınız bir konuda benzer konuyla ilgilenen insanlarla konuşmak blogun birçok faydası olacaktır.

Bu faydaları da şöyle listeleyebiliriz:

  • Kişisel gelişim. Birçok kişi blogger olmayı, fikirlerini özgürce belirtmek ve yeni bilgiler kazanmak için tercih eder. İyi tanınmış bir blog ile iş ararken yeteneklerinizi ve uzmanlığınızı sergileyebilirsiniz.
  • Marka farkındalığı. Küçük veya büyük bir işletme sahibiyseniz marka tanınırlığınızı artırmak yolculuğunuzun önemli bir parçası olabilir. Doğru başlangıçla blogunuz işletmenizi fazlasıyla ilerletebilir.
  • Satış yapan bir platform olabilme potansiyeli. Konu yeni kullanıcı çekmek olunca örneğin GoogleAds gibi birçok premium kanala fazlasıyla yatırım yapmanız gerekir. Bir blogu büyütmek zaman alsa da trafiğiniz stabil olduktan sonra satış yapabilen sağlam bir platforma sahip olacaksınız.
  • Arama motorlarında daha iyi keşfedilebilirlik. Blog yazmak organik aramalardan yararlanmanın en iyi yollarından biridir. Unutmayın ki stabil bir trafik akışı bütün online projeler için önemlidir.

Bu rehberde blog nasıl açılır ve başarıyla sürdürülür gibi bilmeniz için gereken her ayrıntıyı paylaşacağız. Üstelik blog sitenizin hem trafik çekmesi hem de bir ad sahibi olması için her şeye dokunacağız.

Ayrıca geleceğe yönelik bir plan oluşturmak için size rehberlik edecek.

  • Hangi blog platformu yeni bir blog için en iyisi?
  • Doğru web hosting’i nasıl seçebilirim?
  • Başarılı bir blog nasıl kurabilirim?

Hadi en baştan bir blog açmanın nasıl olacağını görelim.

Blog Nasıl Açılır?

Bir blog açma süreci aşağıdaki adımlarla tanımlanabilir:

Her birini teker teker anlatacak ve blogunuzu diğerlerinden farklı kılacak öneriler sunacağız.

1. Blog nişinizi seçin

Eğer bir işletme veya proje sahibiyseniz hizmetler, ürünler ve şirket hedefleri hakkında bloglamak iyi bir tercih olabilir. Böylelikle blogunuzun ne hakkında olduğuyla ilgili olan insanları çekebileceksiniz. Hem siz kazanırsınız hem de müşterileriniz kazanır.

Eğer kişisel bir blog açmak istiyorsanız niş seçenekleriniz daha fazla olacaktır. Seçenekleriniz neredeyse sonsuzdur. Seyahat, teknoloji ve haberlerden yemeğe müziğe, kitaplara, modaya ve ayakkabılara, blog konunuz olarak seçebileceğiniz birçok seçenek ve blog türü bulunmaktadır.

Bu adım en önemli adımlardan biri olduğundan acele bir karar vermekten sakının. Seçeneklerinizi araştırmak için zaman harcarsanız blog nişinizi bulmak daha kolay olacaktır.

Sonuç olarak yapabileceğiniz en iyi şey ilgilendiğiniz bir konuyla ilgili bir blog açmak olacaktır. Sevdiğiniz bir şeyi yaptığınızda sonuçlar her zaman daha iyi olacaktır. Sonuçlar bu kadar iyi olunca da kitleniz de bunu fark edecektir.

Eğer henüz hangi konuda blog açacağınızdan emin değilseniz telaşlanmayın. En başarılı bloglar bile hedeflerine ulaşmadan önce birçok farklı konu ve yaklaşım denediler.

Sizin için en iyi tavsiyemiz derin bir araştırma yapmanız ve asla geriye bakmamanız olacaktır.

Niş nedir?

İnternet’teki birçok arama sorun çözümü üzerine yapılmaktadır ve işte bu noktada niş devreye girmektedir. Nişler popülerdir çünkü birçok konu hakkında olabilirler. Eğer moda trendlerinde güncel kalmak istiyorsanız bir moda blogunu takip edin. Eğer yeni müzikler arıyorsanız yeni sanatçılar hakkındaki blogları takip edersiniz. Peki bir niş nasıl seçilir?

Niş, içeriğinizin odaklanacağı bir konu veya alandır. Örneğin, bir müzisyenseniz blogunuzun nişi daha çok müzik üzerine olacaktır.

Ancak spesifik olmanız önerilir. İlginize bağlı olarak hip-hop şarkı incelemelerine veya pop müzik üretimine odaklanabilirsiniz.

Niş nasıl seçilir?

Kendiniz için doğru nişi seçmek zaman alabilir ancak kesinlikle zor değildir.

İşte atmanız gereken adımlar:

  1. Ne hakkında tutkulu ve ilgili olduğunuzu bulun. İşiniz, hobiniz veya günlük hayatınızın bir parçası olan bir şey olabilir.
  2. Rakiplerinizi araştırın. Bir konuyla alakalı bloglar arayın. Potansiyel bir pazar ve geliştirilebilecek alanlar var mı öğrenin. Sözlükler, rehberler veya projeler gibi ürettikleri içerik üzerine not alın.
  3. Spesifik olun. Bahçıvanlık çok geniş bir konudur. Bu alan üzerine halihazırda kendini tanıtmış birçok blog olabilir. Acemiler için sebze yetiştirme veya çocuklar için bahçıvanlık gibi daha spesifik konuları tercih edebilirsiniz.
  4. Nişinizden gelir elde edebileceğinizden emin olun. Nişinizle alakalı ürünlerde AdWords var mı ve rakipleriniz reklam alanına veya banner’lara sahip mi görün.
  5. Bildiğiniz ve sevdiğiniz bir şeyi seçin. Okuyucular, okudukları blogdaki tutkuyu ve heyecanı görmek isterler. Eğer nişinizle gerçekten ilgili değilseniz ve yeterince zaman ve efor harcamayacaksanız belki de bu iş size göre değil.
  6. Pazarda bir boşluk arayın. Okuduğunuz bloglar hakkında düşünün ve onlarda neyin eksik olduğunu görün. Eğer ilgilendiğiniz bir şeyse bu konuda bloglayabilirsiniz.

2. Web hosting sağlayıcısı bulun

Sırada ise bir blog platformu seçmek var. Bu, içeriğinizi yayınlamak için kullanacağınız hizmet veya yazılımdır. Bunu yapmadan önce ise ücretsiz bir blog platformu mu seçeceksiniz yoksa bir hosting planı mı kullanacaksınız karar vermelisiniz. İkisinden de biraz daha bahsedeceğiz.

Ücretsiz blog platformu

Bloglamayı denemek isteyen yeni blogcular için ücretsiz blog platformu fikri fazlasıyla çekicidir. Ancak ücretsiz bir blog platformunda sınırlamalar ve takip etmeniz gereken kurallar olacaktır.

Sadece platformun web sitesinin adını URL’inizde içermekle kalmayacak ayrıca blogunuzda stilinizle veya nişinizle uyumsuz ve üzerinden para kazanamayacağınız reklamlar da göstermeniz gerekecektir. Size tavsiyemiz blogunuzu kendiniz barındırmanızdır.

Kendi barındıracağınız platform

Kendi barındırdığınız platformlar blogunuzda kendi domain adınızı kullanmanıza izin verir. URL’nin sonunda başka bir web sitesi adı olmayacaktır. Ayrıca İçerik Yönetim Sistemi’ni yani CMS‘i de seçebileceksiniz. Bunların en popülerlerinden bazılarıysa WordPressJoomla ve Drupal‘dır. Bu CMS’ler hayalinizdeki blogu kurmanıza yardımcı olur.

Ancak kendi barındırdığınız bir bloga sahip olmak ancak ücretsiz değildir. Kendi domaininizi ve web alanınızı kullandığınızdan bir web hosting şirketine aylık bir ödeme yapmanız gerekecektir. Daha sonra ise tercih ettiğiniz CMS’i kullanabileceksiniz. Bu CMS’ler genellikle açık kaynaklı ve ücretsizdir.

Konu bir blog hosting platformu seçmeye gelince emin olmanız gereken birkaç şey vardır:

  • Ne kadar trafik bekliyorsunuz?
  • Kurulum ne kadar hızlı?
  • Bir destek ekibi var mı?
  • Hangi özellikler blogunuzu öne çıkarabilir?
  • Ücret nedir?

Bunlara ek olarak blog projenizin ölçüsüne göre birçok seçenek de bulunmaktadır. Hadi neler mevcut görelim.

Paylaşımlı Hosting

Paylaşımlı hosting görseli

Blog kurmaya başlamak için en iyi seçeneklerden biriyse paylaşımlı yani web hosting‘dir.

Tek bir fiziksel sunucuda birçok web sitesini barındırır. Sunucudaki RAM, disk alanı ve bant genişliği gibi bütün kaynaklar siteler arasında paylaşılır.

Sunucular özenle optimize edilmiştir ve her web sitesinin düzgün bir biçimde çalışması için sürekli gözetim altındadırlar.

Eğer paylaşımlı hosting ile bir blog açmayı düşünüyorsanız bilmeniz gerekenler:

Artıları:

  • Ucuzdur ve kullanımı kolaydır.
  • Çalışma süresi ve sunucu güncellemeleri hosting sağlayıcısı tarafından halledilir.
  • 7/24 canlı müşteri desteği.
  • Tek tıklamada platform kurma özelliği.

Eksileri:

  • Sunucu kaynaklarınızı başkalarıyla paylaşabilirsiniz.
  • Sınırlı yapılandırma seçenekleri.
  • Root erişim yoktur.

Cloud Hosting – Bulut Sunucu

Cloud hosting görseli

İşletme ve daha büyük proje sahiplerine yönelik cloud hosting paylaşımlı web hosting kolaylığında sanal sunucu gücünü sunmayı hedefler.

Bir blog açmak için güçlü ve güvenilir bir platformdur. Bunun sebebiyse istediğiniz kadar trafiğin üstesinden gelebilmek için yeterince kaynaklara sahip olacak olmanızdır.

Bune ek olarak bütün kaynaklar blogunuzdan başka hiçbir şey adanmadığı için büyümek için fazlasıyla imkanınız olacak!

Artıları:

  • Özel kaynaklar ve IP adresi.
  • 7/24 canlı müşteri desteği.
  • Kaynaklar tamamıyla size özeldir.
  • Tek tıklamada platform kurma özelliği
  • Paylaşımlı hosting’den kolay geçiş

Eksileri:

  • Diğer çözümlere kıyasla daha yüksek aylık ücret.
  • Sınırlı yapılandırma seçenekleri.
  • Root erişimi olmaması.

VPS Hosting

VPS Hosting görseli

Kısaca sanal özel sunucu olan VPS daha fazla özgürlük ve kontrol sağlayan eşsiz bir çözümdür.

Ancak eğer sunucu yönetimiyle pek aşinalığınız yoksa bu çözüm biraz karmaşık gözükebilir.

Eğer hedefiniz sadece bir blog açmaksa başka bir çözümü seçmek daha iyi olacaktır.

Hedefiniz blogunuz dışında birden fazla farklı projeler oluşturmaksa sanal sunucuyla kusursuz bir ortama sahip olursunuz.

Artıları:

  • Root erişimi sağlar.
  • Size özel IP ve kaynaklar.
  • Bütün çözümler arasından en fazla esnekliği sunması.
  • En fazla kontrole sahip olabilmek.
  • Sunucu taraflı ayarları değiştirebilme.

Eksileri:

  • Teknik bilgi gerektirir.
  • Sunucu yönetimi becerilerine ihtiyaç duyarsınız.
  • Yönetimsizdir.
  • Öğrenme eğrisi daha yüksektir.

3. Bir domain adı kaydedin

Blog nasıl açılır - adım 3 - bir domain adı kaydetme

Her web sitesinin domain olarak da bilinen bir URL adresi vardır. Gözden geçirmeniz gereken birçok faktör bulunduğundan doğru alan adını seçmek biraz uzun sürebilir.

Sizin için kusursuz domain adını bulduktan sonra kullanılabilir olup olmadığını görmek için bir domain sorgulama aracında kontrol edin. Daha sonra ise beğendiğiniz uzantıyı seçin ve işte bu kadar!

Domain uzantısı konusunda kararsızlık yaşıyorsanız bu domain nedir rehberimize göz atmanızı tavsiye ederiz. Ayrıca domain nasıl alınır adlı yazımıza bakarak daha çok bilgi alabilirsiniz.

Aşağıdaki Domain Sorgulama ile blog sitesi adı fırsatlarını kontrol edebilirsiniz.

Domain Sorgulama

Domain kullanılabilirliğini anında kontrol edin.

4. Blog platformu kurma

Blog nasıl açılır - adım 4 - blog platformunu kurma

Sıradaki adımsa blog platformunuzu seçmektir. Bloglar genellikle içeriklerden oluştuğundan ilk blogunuz için bir İçerik Yönetim Sistemi (CMS) tercih etmelisiniz.

Bir CMS‘i blog platformunuz olarak size bu konularda yardım edebilir:

  • Kodlama deneyimi olmadan bir blog oluşturabilme.
  • Kolaylıkla yeni içerik oluşturup yayınlayabilme.
  • Teknik konulardansa yazmaya odaklanabilirsiniz.
  • Eklentiler ve modüllerin yardımıyla yeni özellikler ekleyebilme.
  • Ücretsiz tema kütüphanelerinden güzel web sitesi tasarımları bulabilme.

Önerdiğimiz en iyi üç blog platformları ise:

  • WordPress
  • Joomla
  • Drupal

Hostinger’da bütün bu platformları tek bir tıklamayla kurabilirsiniz.

Hadi sırayla her bir blog platformun inceleyerek sizin için hangisinin doğru olduğunu bulalım.

WordPress

WordPress CMS sloganı

Dünyanın en popüler CMS’i olarak da bilinen WordPress bloglamaya başlamak için güçlü bir platformdur. Kurması ve kullanması kolaydır ve kodlama bilgisi gerektirmez.

Hostinger olarak blog ve rehberler kısımlarında WordPress’i kullanmaktayız.

Artıları:

  • Acemi dostudur.
  • Devasa bir ücretsiz eklenti ve tema kütüphanesi mevcuttur.
  • Kolay SEO seçenekleri bulunmaktadır ve yönetimi basittir.

Eksileri:

  • Sıklıkla güncelleme gelir.
  • Ara sıra bakım gerektirir.

Joomla

Joomla birçok bloga güç veren bir başka açık kaynaklı platformdur. WordPress‘in en büyük rakiplerinden biridir.

Bu CMS‘i kurmak kolaydır ve kodlama bilgisi olmadan bunu yapabilirsiniz. Bazıları Joomla ile içerik yayınlamanın diğer platformlara göre daha pratik olduğunu düşünmektedir. Platformu kendiniz deneyerek bunun doğru olup olmadığını görebilirsiniz.

Geniş yelpazeli ücretsiz uzantı ve eklenti kütüphanesiyle Joomla bloglamaya başlamak için ideal bir platformdur.

Artıları:

  • Yeni başlayanlar için idealdir.
  • İçgüdüsel bir yönetici kontrol paneline sahiptir.
  • Çok dillidir. (70+).

Eksileri:

  • WordPress ve Drupal’a kıyasla esnekliği daha düşüktür.
  • Geçmişte bazı güvenlik açıkları olmuştur.

Drupal

Daha gelişmiş içerik yönetim sistemlerinden biri olan Drupal bütün web geliştiricilerin kalbinde özel bir yere sahiptir.

Karmaşık özellikleri ekleme konusunda piyasadaki en iyi özelleştirme seçeneklerine sahip CMS’lerden biridir. Ancak bunun için gerekli bilgiye ihtiyacınız vardır.

Eğer kodlamayı seviyor ve fazlasıyla esnek bir blog istiyorsanız Drupal bir blog açmak için kusursuz bir seçenektir.

Artıları:

  • Geliştirici odaklıdır.
  • Karmaşık özellikler ekleyebilirsiniz.
  • Esnek ve güvenlidir.

Eksileri:

  • Öğrenme eğrisi yüksektir.
  • Teknik deneyim gerektirir.
  • Daha küçük bir blog topluluğuna sahiptir.

Web hosting ve domain adınız hazır olduktan sonra blog açma hedefinizden sadece birkaç adım uzaktasınız.

Blogunuz açmanız için üç adet platform gösterdik. Sırada bunların nasıl kurulacağı var. Eğer bu kısma ihtiyacınız yoksa bir sonraki adıma atlayabilirsiniz.

Blog Nasıl Açılır: WordPress Nasıl Kurulur?

WordPress kurulumu özellikle de Hostinger’ı kullanıyorsanız oldukça kolaydır. Tek yapmanız gereken kontrol panelinden Auto Installer (Otomatik Yükleyici) kısmına gitmektir.

hPanel otomatik yükleyicide WordPress'i bulma

WordPress‘i seçin ve kurulum sihirbazını takip ederek WordPress’i kurun.

WordPress kurulum ayarları

Yönetici Bölgesi

Blog yönetimini kolaylaştırmak için WordPress içgüdüsel bir kontrol paneli sunmaktadır.

Bu panele tarayıcınızdan domainadiniz.com/wp-admin adresine girerek erişebilirsiniz.

WordPress kontrol panel'

Temalar

Görünüm kısmından birçok ücretsiz WordPress teması bulabilir ve kolaylıkla beğendiğiniz bir görünüşe sahip olabilirsiniz.

WordPress tema örneği

Eğer yeni bir tema seçmek konusunda kararsızlık yaşıyorsanız en iyi ücretsiz WordPress temaları koleksiyonumuza göz atın!

Eklentiler

Eklentiler kısmında geniş bir ücretsiz eklenti kütüphanesi bulacaksınız. Eklentileri blogunuzun fonksiyonelliğini artıracak uzantılar olarak görebilirsiniz.

WordPress eklenti dizini

İşte her blogun sahip olması gereken üç temel eklenti:

  1. Yoast SEO – bu eklenti yazılarınızı en güncel SEO yöntemleriyle optimize etmenize yardımcı olacak.
  2. Akismet Anti-Spam – bu eklentiyle yorumlar kısmınızı temiz ve istenmeyen yorumlardan uzak tutabileceksiniz.
  3. Jetpack – güvenlik, performans, istatistikler vb. gibi konulara dair birçok özellik sunar.

Blog yazıları ve sayfaları oluşturmak

Sayfalar kısmı blogunuzda daha fazla sayfa (Hakkımda, İletişim vb. gibi) oluşturmanıza izin verir. Tek bir tıklamayla kolaylıkla yeni sayfalar ekleyebilirsiniz.

WordPress sayfalar kısmında sayfa oluşturabilirsiniz

Gönderiler kısmı ise bütün yazılarınızın burada oluşturulacağından en sık ziyaret edeceğiniz kısım olacaktır. Tek yapmanız gereken Yeni ekle‘ye tıklamak ve açılan sayfada yeni gönderinizi düzenlemektir.

WordPress yazılar sayfasında gönderilerinizi oluşturabilirsiniz

Joomla ile Blog Nasıl Kurulur?

Hostinger’da Joomla’yı kurmak adeta bir çocuk oyuncağıdır. Tek yapmanız gereken Auto Installer (Otomatik Yükleyici) kısmında bulunan kurulum sihirbazını takip etmektir.

Otomatik yükleyiciden Joomla'yı yükleme

Yönetici Bölgesi

Kurulum bittikten sonra domainadiniz.com/administratorURL bağlantısına giderek Joomla yönetici paneline erişin.

Joomla yönetici paneli

Şablonlar

Eğer Templates (Şablonlar) kısmına giderseniz sayfalarınızın görünüşünü ve tasarımını düzenleyebilir ve yeni bir tema seçebilirsiniz.

Joomla kontrol panelinde şablonlar kısmı

Modüller

Eğer fonksiyonları ve özellikleri yönetmek istiyorsanız Modules (Modüller) kısmına gitmelisiniz.

Joomla kontrol panelinde modüller menüsü

İşte Joomla blogları için önerilen en iyi üç eklenti:

  1. K2 – makale yönetimini geliştirmek için ekstra özellik ve iyileştirmeler sunan bir eklenti.
  2. EasyBlog – varsayılan makale sistemini daha verimlisiyle değiştiren bir başka uzantı.
  3. Komento – yorumları daha etkili biçimde yönetmenize yardımcı olur.

Blog yazıları oluşturma

Her taze blog için en önemli kısımsa yeni yazılar eklemektir. Articles (Makaleler) kısmından yeni bir gönderi oluşturabilirsiniz.

Joomla CMS'de blog gönderileri oluşturma

Drupal ile Blog Nasıl Kurulur?

Hostinger’da kontrol panelinizden Auto Installer (Otomatik Yükleyici) aracını kullanarak Drupal‘ı kolaylıkla kurabilirsiniz.

Otomatik yükleyici aracıyla Drupal kurulumu

Yönetici Bölgesi

Drupal yönetici kontrol paneline erişmek ve sitenizi yönetmeye başlamak için domainadiniz.com/user/login adresine gidin.

Drupal yönetici paneli demosu

Temalar

Blogunuzun tasarımını ve görünüşünü değiştirmeniz için Appearance (Görünüm) kısmına gidin.

Drupal kontrol paneli görünüm kısmından temaları düzenleme

Modüller

Extend sekmesinden modüller ile yeni özellikler ve fonksiyonellikler ekleyebilirsiniz.

Drupal modüller menüsünden yeni özellikler ekleyebilirsiniz

Bütün Drupal blogları için bu uzantıları öneriyoruz:

  1. Admin Toolbar – mevcut araç çubuğunu daha esneğiyle değiştirir.
  2. ShareThis – sosyal medya platformlarında kolayca yazı paylaşmanıza izin verir.
  3. Image Effects – blog yazılarınızda görsellerinize göz alıcı efektler eklemenize izin verir.

Blog yazıları oluşturma

Son olarak İçerik sekmesinden yeni blog gönderileri, sayfalar ve içerikle alakalı diğer her şeyi oluşturabilirsiniz.

İlk blog gönderinizden daha sonraki her birine kadar her şeyi buradan yönetebilirsiniz.

Drupal'da yeni blog gönderileri oluşturma

5. İçerik yayınlayın ve blogunuzu büyütün

Artık en iyi CMS platformlarından üçüyle blog nasıl açılır biliyorsunuz. Hadi sıradaki adıma, yani içeriğinize geçelim.

İçeriğiniz ne olmalı?

Hedef kitlenizi belirledikten sonra içeriğiniz onlara değerli olacak bilgiler sunmalı. İçeriğiniz anlaşılır olmalı ve yazarken konuyu önemsemediğiniz izlemini asla vermemelidir.

İçeriğiniz kolaylıkla erişebilir kılın ki okuyucular blogunuzda kalsın. okurlarınıza sunduğunuz içeriklerden etkilenmeli ve geri gelmeyi istemeliler. Eğer stiliniz uyarsa fotoğraflar ve diğer görselleri ekleyin.

Ayrıca ziyaretçilerinizin sizinle ve diğer okurlarla yorumlar kısmı üzerinden etkileşmesini teşvik edin. Blog yazılarınız hakkındaki düşüncelerini veya ilerideki yazılarınızın hangi konular üzerine olmasını istediklerini belirtmelerini isteyin.

İçerik yönetim sistemleriyle fazla efor harcamadan gönderi oluşturabildiğinizden temel odak noktanız mümkün olduğu sayıda kaliteli içerik oluşturmak olmalı.

Unutmayın ki yeni yazılarınızla arama motorlarında gözle görülür sonuçlar elde etmek zaman alır. Ne kadar erken başlarsanız sizin için o kadar iyi olacaktır.

İdeal olarak zaman içinde blogunuzdan trafik üretebilmeli ve büyütebilmelisiniz. Bu hedeflere ulaşmak içinse sıradışı fikirlere sahip olmalı ve sıkı çalışmalısınız.

İçerik üretmeden önce ne yapılmalı?

Blog nasıl açılır yazımızın bir önemli maddesi de içerik üretmek. Blogunuzda gönderiler yayınlamadan önce statik sayfalarınızın hazır olduğundan emin olun. Bu sayfalar asla değişmez ve okuyucularınız daima onlara erişebilirler. Şu sayfalar kesinlikle blogunuzda olmalı:

  • Hakkında– Burada hikayenizi, kim olduğunuzu ve bu bloga neden sahip olduğunuzu anlatabilirsiniz. Blogunuza göre bu sayfa kişisel, eğlence veya işletme odaklı olabilir.
  • İletişim – Bu sayfa okuyucularınızın sizinle iletişim halinde kalmasını sağlar. E-postanız, sosyal medya hesaplarınız, mail listesi üye formu veya diğer iletişim yöntemlerinizi içerebilir.
  • Kenar Çubuğu/Menü – Bu kısımsa bir sütun veya üst kısımda bir çubuk olabilir. Burada blog kategorilerinizi, reklamları ve diğer statik sayfalar gibi şeyleri içerebilirsiniz.

İçerik üretimi sonrası

  • Blog gönderisi – Bu, trafiğinizin ana kaynağı olacaktır. Bunlara metin, fotoğraflar, videolar veya bir karışımdan oluşan içeriğinizi ekleyeceksiniz.
  • Hiç eskimeyen içerik – Bu içerik yayınlama tarihi geçtikten sonra bile okuyucularınıza hitap etmeye devam edecektir. Bunları güncel tutmalı ve içerdiğiniz bilgilerin doğru olduğundan emin olmalısınız.

Blog içeriği stratejisi nedir?

Bir içerik stratejisi blogunuzu uzun vadede nasıl yöneteceğinize dair bir plandır.

Bu strateji olmadan sıklıkla gönderi yayınlamak ve okuyucu çekmek zor olabilir. Günlük 4.4 milyon blog yazısı yayınlandığından diğer blogcuların önüne geçmek de zor olacaktır.

Etkili bir içerik stratejisi aşağıdaki soruları cevaplamalıdır:

  • Neden blogluyor ve içerik oluşturuyorsunuz?
  • Ne tür içerikler oluşturmalısınız?
  • İçeriğinizle hedeflerinize nasıl ulaşabilirsiniz?

Strateji nasıl belirlenir?

  1. Hedefinizi belirleyin. Blogunuzla ne elde etmek istiyorsunuz? Hedefiniz somut olsun. Örneğin ayın sonuna kadar 3000 ziyaretçi elde etmek veya iki hafta içinde iki gönderinizin arama motorlarının ilk sayfasında çıkmasını sağlamak iyi bir başlangıç hedefi olabilir.
  2. Kitle araştırması yapın. Hedef okuyucularınız kimler? Ne türden içerikleri beğendiklerini, yaşadıkları sorunları ve hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarını öğrenin.
  3. Konular ve anahtar kelimeler üzerine beyin fırtınası yapın. Hangi anahtar kelimeler için sıralamalara gireceğinize karar verin. Google Keyword PlannerAhrefs Keyword Explorer ve SEMrush Keyword Research gibi araçları kullanarak süreci kolaylaştırın. Nişiniz üzerine odaklanmayı unutmayın.
  4. Yayın takvimi oluşturun. Yazacağınız, blog gönderilerinizi yayınlayacağınız günler ve son tarihler için bir zaman çizelgesi oluşturun. Böylelikle üretken ve tutarlı olabilirsiniz.

Yayınlayın, tanıtın ve ölçün. Yazılarınızı sosyal medya, mail listeleri üzerinden yayınlayın ve backlink’lerden faydalanın. Bunlara ek olarak blogunuzun performansını Google Analytics üzerinden inceleyin.

6. Blog tanıtma

Okurlarınızın bayılacağı harika içeriğe sahipsiniz ancak sırada ne var? Eğer kitleniz blogunuzdan haberdar değilse onlara nasıl ulaşacaksınız? Ağızdan ağıza yayılma insanlar blogunuzu okuduğunda gerçekleşecektir ancak blogunuzu tanıtmanızın diğer yolları da bulunmaktadır.

  • Arkadaşlarınız ve aileniz – hayatınızda bulunan herkese yeni blogunuzu anlatın. Sosyal medya hesaplarında bağlantınızı paylaşmalarını isteyin, diğerlerinin de harika içeriğinizden haberdar olmasını sağlayın ve onların e-posta adreslerini mail listenize ekleyin.
  • Blogunuzu arama motorlarına gönderin – bunun sayesinde blogunuzun arama motorlarında gözükecek yani sitenizi site listelerine ekleyeceklerdir. Google hesabınıza girin ve Webmaster Araçlarından Submit URL (URL Gönder) seçeneğine tıklayın. Blogunuzu Bing ve diğer arama motorlarına da gönderebilirsiniz.
  • Nişinizde aktif olun – alakalı blogları, sosyal sayfaları ve forumları kontrol edin. Blog toplulukları kitlenizi büyütmek ve diğer blogcularla tanışmak için harika yerlerdir.
  • Sosyal ağlarda aktif olun – bu, kendinizi tanıtmak için popüler ve sıkça kullanılan bir yöntem haline geldi. Nişinize uyan sayfaları takip edin, diğer gönderilere yorum yapın ve bağlantı kurun.
  • Misafir yazarlık – başkasının web sitesinde bir misafir yazısı oluşturmayı teklif edin. Sitenin iyi bir itibara sahip olduğundan ve de sizinle aynı nişte bulunduğundan emin olun.
  • Mail listesi – okuyucularınıza yeni makaleler ve teklifler hakkında e-postalar gönderin. İnsanlar içeriğinize ne kadar meraklı olursa tanıtımlarınıza da o kadar fazla tepki vereceklerdir.
  • Reklamlar veya ücretli trafik – blogunuzu tanıtmak için daima reklamları kullanabilirsiniz. Google AdWords veya Facebook üzerinde bu mümkündür. Ancak fazla para harcamak istemiyorsanız ücretli reklamları şimdilik atlamanız yararınıza olacaktır.

7. Blogdan Para Kazanma

Blogunuz harika içerik ve kitleyle çalışır haldeyken hobi ve tutkunuzu bir gelir kaynağına dönüştürebilirsiniz. Blogdan para kazanmak kulağa hoş geliyorsa aşağıdaki önerilerimize göz atın:

  • Blogda reklam yayınlama– Kitlenize özel veya içeriğinizle alakalı reklamları tercih edebilirsiniz.  Google Adsense iyi bir başlangıç noktası olacaktır.
  • Ortaklık programları – bu yöntemde ürün ve reklam hizmeti yapmak için perakende satıcılarla iş birliği yaparsınız. Komisyonlar üzerinden para kazanırsınız. Bunun için yüksek sayıda ziyaretçiye sahip olmalı, güvenilir olmalı ve sayfanızda ortaklık bağlantıları kullandığınızı belirten bir bağlantıya sahip olmalısınız.
  • Ürün ve hizmet satışı – eğer kendi ürünlerinize ve hizmetlerinize sahipseniz blogunuz üzerinden satış yapabilirsiniz. WooCommerce gibi bir e-ticaret eklentisiyle kitlenizin ürünlerinizi gezmesine, onları sepetlerine ekleyip güvenle ödeme yapmalarına izin verin.
  • Sponsorlu içerikler – blogunuzun trafiği arttığında insanlar sizden blogunuza reklamlarını eklemenizi isteyebilir. Bu reklamları görüntülemeniz için ödeme alabilirsiniz.

Blogda Reklam Nasıl Yayınlanır?

Blogunuzda reklam yapmanın iki yöntemi vardır: Google Adsense ve direkt reklam alanı satışı.

Google AdSense ile blogunuzdan para kazanmak için:

  1. Üye olarak işe başlayın.
  2. AdSense’i blogunuza bağlayın ve bir onaylama e-postası bekleyin.
  3. Bir reklam ünitesi oluşturun ve kodunu blogunuzda bir bileşen üzerine yerleştirin.

WordPress blogunuza AdSense nasıl eklenir öğrenmek için bu makalemize göz atın.

İşletmelere direkt reklam alanı nasıl satılır:

  1. Blogunuzun istatistiklerini ve anahtar bilgilerini görüntüleyen çekici bir medya kiti oluşturun.
  2. Bu kiti potansiyel reklam verecek kişilere yollayın. Reklam alanı sattığınızı ve ortaklık sunduğunuzu belirtin.
  3. Reklamlarınızı Google Ad Manager ile yönetin.
  4. Ortaklarınıza reklam performansı raporları veya indirimler sunarak onları mutlu edin.

Ortaklık Programı

Online satış yapmak için kendi ürünlerinize sahip olmanıza gerek yok. Bir blog sahibi olarak nişinizle alakalı ürünler veya hizmetler satın tüccarlardan komisyon kazanabilirsiniz. Bunu yapmak için bir ortaklık programına katılmalısınız.

Kayıt olduktan sonra ortaklık banner’ları ve bağlantılar gibi çeşitli pazarlama materyallerine erişiminiz olur. Onları blogunuzda veya yazılarınızda istediğiniz gibi görüntüleyebilirsiniz. Ziyaretçiler reklamlara her tıkladığında veya bir alım yaptıklarında ödeme alırsınız.

Eğer nişiniz web geliştirme hakkındaysa ve web hosting üzerine yazılar yazıyorsanız Hostinger’ın ortaklık programına üye olabilirsiniz.

Katılması ücretsizdir ve üye olması kolaydır. Pazarlama materyalleri dışında bir ortak kontrol paneli, sizle ilgilenecek bir ortaklık müdürü ve sayılan her satıştan en az %60 komisyon elde edersiniz.

Farklı nişlerdeki blogların yararlanabileceği Amazon Associates de bir başka popüler bir seçenektir. CJ Affiliate ve ShareASale gibi ortaklık ağları da bulunmaktadır. Onların tüccar gruplarına göz atabilir ve blogunuza uyan bir programa sahip bir ortağı tercih edebilirsiniz.

Başarılı Bir Blog İçin Harika Öneriler

En iyi bloglama önerileri

Ne yapıyorsanız yapın iyi düşünülerek oluşturulmuş bir plan önemlidir. Planla hem işiniz kolaylaşır, hem de sonuçlarınız daha iyi olur. Üstelik hedefinize dair de daha açık bir vizyona sahip olursunuz.

Çoğu blog organik trafik aracılığıyla yeni kullanıcılar elde eder. Bunu yapmanın en iyi yoluysa kaliteli gönderiler oluşturmaktır. Bu nedenden dolayı da bu altın kuralı hiç unutmamanız gerekir. İçerik kraldır!

Blog nasıl açılır öğrendiğine göre sırada olumlu sonuçlar doğuracak en iyi bloglama önerilerinden bazıları:

1. Temel SEO

Arama motoru optimizasyonu zor gözükse de bir blog açmadan önce edinebileceğiniz en iyi becerilerden biridir.

Düzgün SEO ile rakiplerinizin fazlasıyla öne geçebilirsiniz ve de içeriğiniz hem alakalı, hem de fark edilebilir hale gelebilir.

İşte SEO öğrenmek için en iyi kaynaklardan bazıları:

2. Anahtar kelime araştırması

İdeal olarak blog gönderileriniz insanların arama motorlarını kullanırken aradıkları anahtar kelime ve cümleleri kullanmalıdır.

Düzgün bir anahtar kelime araştırması olmadan içerik yayınlamak körü körüne bir deneme olacaktır. Aldığınız sonucun istediğiniz sonuç olduğundan emin bile olamazsınız.

Anahtar kelimeleri, arama miktarını ve şu anda sıralamada olan içerikleri anlamak size arama niyeti hakkında iyi bir fikir verebilir. Arama niyetini anladıktan sonra ise iyi bir blog yazısı oluşturmak çok daha kolay hale gelecektir.

Şanslısınız ki size yardımcı olabilecek birçok ücretsiz araç ve kaynak bulunmaktadır. İşte bu araçlardan bazıları:

3. Rakip araştırma

Yeni blogcuların en başta doğru yöne gitmesi biraz zor olabilir. Ancak bir önünüzde iyi bir örnek bulunuyorsa bu fazlasıyla kolay olacaktır.

Nişinizdeki en iyi performansa sahip blogları araştırmak kendi siteniz için yeni fikirler bulmak için harika bir yöntemdir.

İlk olarak nişinizde iyi bir performans gösteren 5-10 blog veya web sitesi bulun. Daha sonra ise SimilarWeb gibi araçları kullanarak bir rapor oluşturun.

SimilarWeb web sitesi rapor örneği

Ücretsiz versiyonu sınırlı istatistikler sunsa da en başta gelen 5 organik ve ücretli anahtar kelimeleri görebilirsiniz. Araştırmayla işiniz bittikten sonra blogunuzun ne türden içeriklere ihtiyaç duyduğunu daha iyi anlarsınız.

4. Bir içerik planı oluşturma

Bir elektronik çizelge açın ve potansiyel makale fikirleri üzerinde beyin fırtınası yapın. Daha geniş konularla başlayın ve daha spesifiklerine geçin. Eğer belirli bir alanda bilgiliyseniz bu alana öncelik verin.

Fark edilebilir sonuçları anında elde etmek mümkün olmayacaktır. Bundan dolayı sabırlı olmalısınız. Makale yayınlamak ve genel olarak aşamanızı takip etmek için son tarihler belirleyin.

Kalite ve miktar arasındaki dengeyi bulmayı deneyin. Daha sonra ise planınıza sadık kalın ve sonuçları inceleyin.

5. Sosyal medya platformlarına üye olma

Online varlığınızı geliştirmek önemlidir ancak biraz korkunç gözükebilir. Sosyal medya platformları bu görevi çok daha kolaylaştırmaktadır.

İlk olarak sosyal medya platformları kullanıcı etkileşimini geliştirecektir.

Sosyal medya platformlarıyla okuyucularınızı da daha iyi tanıyabilirsiniz. Çoğu yeni projenin yaptığı en büyük hata kitlelerini ve ihtiyaçlarını görmezden gelmektir.

Facebook ve Twitter profilleriyle okuyucularınızdan direkt olarak geri dönüş alabilirsiniz. Büyümeye devam ettikçe iş teklifleri veya benzer fırsatlarla karşılaşabilirsiniz.

Blogunuzda sunduğunuz içeriğe bağlı olarak sosyal medya platformları daha fazla okuyucu elde etmenize bile yardımcı olabilir. İnsanlar içeriklerinizi paylaştıkça daha fazla kişi içeriklerinizden haberdar olacaktır.

6. Misafir yazı alma

Blogunuzu yayınladıktan sonra en zor görevlerden biriyse insanların blogunuzu fark etmesi olacaktır. Çok sayıda rakibiniz önünüzde olacak ve Google’da en üst sıralamalara çıkmak zamanınızı alacaktır.

Ancak bu macerayı kolaylaştırmanın yolları bulunmaktadır ve misafir yazıları yazmak bunlardan biridir.

Misafir yazısı temel olarak başka bir web sitede kendi sitenize bir bağlantı içeren bir içerik yayınlamaktır. Bunun size sağlayacağı en büyük faydalarsa:

  • Diğer web sitelerinden link aldığınız için daha iyi SEO.
  • Direkt/organik trafik artması.

Eğer bu denemek istediğiniz bir şeyse Ahrefs’in misafir yazıları üzerine vaka çalışmasını okumanızı tavsiye ederiz.

Misafir Blog Yazısı Nedir ve İlki Nasıl Elde Edilir?

Blog nasıl açılır öğrendikten sonra en önemli konu da kendinizi tanıtmanızdır. Bunun bir yolu da misafir blog yazılarıdır.

Misafir blog yazısı başkasının web sitesi için yazdığınız ve kendi blogunuza birkaç bağlantı içerdiğiniz yazı türüdür. Size kendinizi daha büyük bir kitleye tanıtma fırsatı verir. Ek olarak misafir blog yazıları harici bağlantılama stratejisinin bir parçasıdır.

Peki bir misafir blog yazısı nasıl elde edilir?

  1. Araştırın. Endüstriniz ve nişinizdeki etkili blogları ve yazarları arayın. Bir listelerini yapın, içeriklerinden not çıkarın. Misafir yazısı koşullarına göz atın. Belirli bir stile, sese veya tona sahip olup olmadıklarını görün.
  2. Bağlantı kurun. Yazılara yorum yapmakla başlayın, içeriklerini paylaşın, bültenlerine abone olun ve blog sahiplerini sosyal medyada takip edin. Topluluğun bir parçası olun ve değer katmayı hedefleyin
  3. Misafir blog yazısı yazma istediğinde bulunun. Ancak eliniz boş gitmeyin. Hedef blogunuzun nişiyle alakalı yazıların tasarılarını gönderin.
  4. Yüksek kaliteli içerik sağlayın. Onay aldıktan sonra makalenizin değerli bilgilere sahip olduğundan emin olun. Bu makaleyi de blogunuzdaki diğer makaleler gibi yapın, kendi blogunuza giden bağlantılar dışında iç bağlantılar ve yorumlar için bir eyleme çağrı ekleyin.
  5. Bağlantınızı kesmeyin. Makaleniz yayınlandıktan sonra iletişimle aranızı açmayın, yorumlara cevap verin veya başka bir misafir yazısı gönderin.

7. Google Analytics’i Kullanma

Trafiğinizi takip etmek başarılı bir blog kurmanın önemli bir kısmıdır.

Kitlenizi tanımak ve sizden ne istediklerini bilmek sizi birkaç adım öteye götürecektir.

Bu iş için en iyi araçsa Google Analytics’dir. Ziyaretçilerinizi, davranışlarını, çeşitli sosyal ölçüleri ve daha da fazlasını takip eder.

Google Analytics örneği

Üstelik bu yazılım ücretsizdir. Bunun anlamıysa her kullanıcının okuyucuları hakkında kolaylıkla bilgi alabilir olmasıdır.

Eğer WordPress bazlı bir blog açmayı düşünüyorsanız Google Analytics blogunuzda nasıl kurulur adlı rehberimizi okuyabilirsiniz.

8. Google’a yeni içerik gönderme

Günde binlerce yeni web sitesi oluşturulmaktadır. Yeni gönderi ve makale sayısı da milyonları bulmaktadır.

Böyle yüksek bir sayıdan dolayı Google ve diğer arama motorlarının yeni içeriğinizi eklemesi zaman alacaktır. Ama bu süreci hızlandırmak için bir kısayol bulunmaktadır.

Sitenizi Google Search Console’a eklemek size bu fırsatları sunacaktır:

  • Blog performansını takip edin.
  • Site kapsamındaki hatalara dair alarmlar.
  • Çeşitli test araçları.
  • Detaylı öğrenme materyallerine erişim.

En önemlisiyse yeni blog gönderilerini gönderebilecek ve Google’dan onları crawl etmesini isteyebileceksiniz.

Google olarak görüntüleme

Eğer Google arama sonuçlarında en üst sıralara ulaşmak istiyorsanız backlink’ler ciddiye almanız gereken bir konu.

Google sitelerin sıralamasını yaparken dikkate aldığı en önemli sıralama faktörlerinden biri de backlink’lerdir.

Bu yüzden yeni bloglar içerik üretmeye ve mevcut sayfaları iyileştirmeye odaklanmalıdır. Belirli bir süre sonra elinizde birçok yüksek kaliteli içerik olacaktır.

Backlink profiliniz üzerinde çalışmazsanız en kaliteli içerikleriniz bile Google arama sonuçlarına giremeyebilir.

Şanslısınız ki backlink’leri elde etmek için birçok kanıtlanmış yol mevcuttur. İşte bazı yararlı kaynaklar:

10. Sabır

Hatırlamanız gereken önemli bir şeyse bir blog açmanın uzun vadeli bir yatırım olmasıdır. Yaptığınız herhangi yeni bir şey gibi sonuç elde etmek için efora ve zaman ihtiyacınız vardır.

En önemlisi Google’ın blogunuzun varlığından haberdar olması zaman alacaktır. Birçok SEO uzmanı içeriğinizden fayda görmeniz için belirli bir süre geçmesi gerektiğinden bahseder (buna Google Sandbox da denmektedir).

Eğer gerçekten başarılı olmak istiyorsanız sabırlı olmak yapabileceğiniz en iyi şeydir. Umutlu olun ancak en kötüsüne de hazırlıklı olun, böylelikle istediğiniz yerlere gelebileceksiniz.

11. CTA ekleme (Eyleme çağrı düğmeleri)

Bu, okuyucularınızın gerçekleştirmesini istediğiniz herhangi bir şey olabilir. Mail listenizdeki bir bültene abone olmak, başka bir gönderi okumak veya bir ürün almak ya da yükseltme yapmak gibi örnekler verebiliriz.

Her blog gönderisinde en az bir CTA olmalıdır. Okuyucularınızın gönderinizde yorum yapmasını istemek kadar basit olsa bile.

12. Blogun yüklenme sürelerini kontrol etme

Blog sayfanızın kabul edilebilir bir sürede yükleneceğinden emin olun. Yüklenme süresi sadece arama sonuçlarında önemli bir faktör değil ayrıca siteniz çok ağır yükleniyorsa veya hiç yüklenmiyorsa potansiyel kitlenizi veya okuyucularınızı kaybetmenin de hızlı bir yoludur.

Pingdom veya GTmetrix gibi hız testi araçlarıyla blogunuzun ne kadar hızlı yüklendiğini görebilirsiniz.

Eğer sitenizi hızlandırmak için optimizasyona ihtiyacınız varsa görsel boyutlarınızı kontrol edin, bir önbellek eklentisi kullanmayı düşünün veya daha hızlı bir web host’u tercih edin.

13. Site bakımı yapma

Sitenizi güncel tutmak başarılı bir blog için çok önemlidir. Hatalı ve çalışmayan eklentilere sahip bir blogda veya kusursuz çalışan bir blogda bir makale okuma seçeneği sunulduğunda herkes ikincisini tercih edecektir.

CMS yazılımınızla birlikte eklenti ve temaları da güncellediğinizden emin olun. Sitenizi yedeklemek için bir takvim oluşturun ve eski gönderilerinizdeki kırık bağlantıları kontrol edin. Veritabanınızı optimize edin ve makalelerinizi doğru bilgilerle güncel tutun.

14. İçerik Denetimleri

Sitenizin bakımına ek olarak içerik denetimleri blogunuza bir ivme sağlamak için harika bir yoldur. Sıklıkla eski blog gönderilerinizi kontrol etmek iyi bir fikirdir. Onları iyileştirmeye devam edin ki okuyucularınız en iyi ve doğru bilgilere her zaman erişebilsin.

Benzer gönderileri sağlamlaştırabilir ve artık istemediğiniz gönderileri de silebilirsiniz. 301 yönlendirmeleri ve diğer sayfa hatalarını da oluşturabilirsiniz. Ölü bağlantıları silmeyi de unutmayın.

Bloglama Araçları ve Kaynakları

Sıklıkla blog gönderileri yüklemek özellikle de görseller, editörler veya organize yardım arıyorsanız zor bir iş olabilir. Ancak telaş etmeyin! Bu konuda size yardımcı olabilecek birçok bloglama aracı ve kaynağı bulunmaktadır.

Görseller

Görseller blogunuz için oldukça faydalıdır. Okuyucuları çekmek için görsel çekicilik sağlamanın dışında SEO ile de yardımcı olabilir.

Blog açmak için kullandığınız platforma bağlı görsellerinize olarak başlıklar, açıklamalar, etiketler ve alt metinler ekleyebilirsiniz. Arama motorlarının da fark etmesi için alakalı anahtar kelimeler eklemeyi de unutmayın.

Eğer sınırlı bir fotoğraf kütüphaneniz varsa Unsplash, bir milyonun üzerinde indirmesi ve kullanması ücretsiz yüksek kalite görsellere sahiptir. Bütün fotoğraflar kişisel ve ticari kullanım için uygundur. Üyelik ve ücretli planlara yükseltme yapmaya gerek yoktur.

Aynısı Pixabay ve Life of Pix için de geçerlidir. Üç web sitesini de ziyaret edebilir ve blogunuz için alakalı görseller bulabilirsiniz.

Ücretsiz fotoğrafları kullanmanın bir dezavantajıysa başka web sitelerinin de onları kullanabiliyor olmasıdır. Eğer premium ve özgün resimleri tercih ediyorsanız Death to Stock doğru yer olacaktır.

Fotoğraf paketlerini kişisel kullanım için $99, ticari kullanım içinse $299 ödeyerek elde edebilirsiniz. Ya da Brand planına aylık $12 gibi bir miktara tekabül eden yıllık ödeme yapabilirsiniz. Üstelik 14 günlük ücretsiz denemesi de mevcuttur. Her ay farklı paketler ve istediğinizi yapabileceğiniz bir lisans elde edersiniz.

Tasarım kaynakları

Eğer okuyucunuzun dikkatini ilk bakışta çekmek istiyorsanız görsel açıdan çekici bir bloga sahip olmak son derece önemlidir. Neyse ki bugünlerde harika bir blog açmak için tasarım bilgi ve yeteneklerine ihtiyacınız yoktur.

Canva

Kullanımı ücretsiz olan ve önerilen bir tasarım aracı Canva’dır. Başlamadan önce Canva’nın tasarım okulunu ziyaret ederek tasarım ve marka geliştirmenin temelleri üzerine ücretsiz kurslar ve rehberler bulabilirsiniz.

Yönetici kontrol paneli ve editörü kullanıcı dostudur. Posterler, logolar, veri grafikleri, web siteleri, sosyal medya gönderilere üzerine birçok şablonlar sunulmaktadır. İsterseniz sıfırdan da başlayabilirsiniz.

Her element özelleştirilebilirdir ve yaratıcılık konusunda özgürlüğe sahip olduğunuzdan olasılıklar adeta sınırsızdır. Canva’yı mobil uygulaması sayesinde istediğiniz yerde, istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Ancak düzenleme seçenekleri masaüstü sürümü kadar kapsamlı değildir.

Eğer Canva’yı kullanırken yardıma ihtiyacınız olursa ister bilgisayarda, ister mobil cihazınızda olun komple açıklamalara sahip bir destek sayfası bulunmaktadır.

Ücretsiz planı 1 GB depolama alanı ve binlerce şablon, fotoğraf ve grafik elementle gelmektedir. Tasarımlarınızı PDF, PNG ve JPG formatlarında dışarı aktarabilirsiniz. Çalışmanıza başkalarını da davet ederek ekip çalışması yapabilirsiniz.

Visme

Bir başka tasarım aracı alternatifi ise Visme’dir. Visme çok yönlüdür ve dakikalar içinde infografikler, blog banner’ları, sosyal görseller, çizelgeler, videolar ve fazlasını oluşturmanıza izin verir.

Binlerce şablonlar, ikonlar ve milyonlarca stok fotoğrafları sağlanmaktadır. İçgüdüsel bir editöre sahip Visme sürükle ve bırak özelliğini ve granül kontrolünü kullanmaktadır. Harici içeriği de içeri aktarabilir ve tasarımlarınızı animasyon haline getirebilirsiniz.

Ücretsiz planla 5 proje oluşturabilir ve 100 MB depolama alanı elde edebilirsiniz. Şablonlar sınırlıdır ve sadece JPG formatında indirilebilirler. Premium planları ise yıllık ödeme yaptığınız takdirde aylık $14 ile $25 gibi bir miktara denk gelmektedir.

The Noun Project

İkonlar için Noun Project harika bir başlangıç yeridir. İki milyondan da büyük bir ikon havunuza sahiptir. Üye olmanıza gerek yoktur. Tek yapmanız gereken ihtiyacınız olan ikon türünü aramaktır.

Ücretsiz olarak Creative Commons lisanslı siyah beyaz ikonlar indirebilirsiniz. Ya da ikon başına $2.99 ödeyerek telifsiz lisansı satın alabilirsiniz.

Pixlr

Pixlr AI güçlü araçlara sahip online fotoğraf editörüdür. Pixlr ile düzenlemek hızlı ve kolaydır. Buna bir örnek olarak AI Cutout özelliği sayesinde resimlerin arka planlarını ve istenmeyen kısımları tek bir tıklamada silebilir.

Bu platformda iki adet editör bulunmaktadır. Pixlr X, fotoğraf düzenlemeye yeni olanlara ve hızlı düzenlemeye sahip kolay bir arayüzünü tercih edenlere hitap eder.

Daha gelişmiş ve detaylı görsel düzenleyebilmek isteyenlerse Pixlr E‘yi tercih edebilir. İçgüdüsel arayüzüyle son derece şıktır.

Pixlr’ın her yerde kullanabileceğiniz bir mobil versiyonu da mevcuttur. Pixlr’ın sınırlı kaynaklara, temel düzenleme araçlarına sahip ücretsiz versiyonu mevcuttur ancak reklamlar bulunmaktadır. Reklamlardan arınmak ve daha gelişmiş özellikler elde etmek için aylık $3.99 karşılığında Premium planına geçebilirsiniz.

PicMonkey

PicMonkey sadece bir premium fotoğraf editörü değil aynı zamanda bir tasarım aracıdır. Görsellerinize dokunuş yapmanıza, metin eklemenize ve filtreyle efektler uygulamanıza izin verir. Yaptığınız bütün değişiklikler online olarak kaydedilir.

PicMonkey, görseller, yazı tipleri ve desenler gibi binlerce tasarım elementine sahiptir. Bunları kullanarak logolar, reklamlar, anonslar, veri grafikleri ve çok daha fazlasını da oluşturabilirsiniz. Eğer onları en baştan oluşturmak istemiyorsanız özelleştirilebilir ve önceden ayarlı boş kanvaslar da mevcuttur.

PicMonkey hem iOs, hem de Android’de mevcuttur. Böylelikle her yerde, her zaman erişilebilmektedir. Bu aracın yıllık ücreti en az $72‘dır. Buna yedi günlük ücretsiz denemesi de dahildir. 1 GB bulut depolama, geniş kapsamlı üst düzey yazı tipleri, premium efektler, araçlar ve şablonlar elde edeceksiniz.

Google Docs ve Google Takvim

Bir ekibin tek bir blog yönetmesi ve ona katkı sağlaması zor olabilir. Google Docs bu noktada devreye girebilecek kullanışlı bir iş birliği aracıdır. Doküman oluşturabileceğiniz, düzenleyebileceğiniz ve paylaşabileceğiniz ücretsiz bir metin editörüdür.

Ekip üyeleri gerçek zamanlı olarak dokümanda yorumlar ve öneriler bırakabilir. Ayrıca bir dokümana yapılan tüm değişiklikleri ve bu değişikliklerin kimin tarafından yapıldığını görebileceğiniz bir revizyon kısmı da bulunmaktadır. Bunlara ek olarak çevrimdışı moduna da sahiptir ve iOS/Android platformlarında da bulunduğundan her yerden çalışabilirsiniz.

Google Takvim de editör takvim ve zaman çizelgesi oluşturmakta yardımcı olur. Son tarihler veya başka planlar da belirleyebilir ve onları ekip arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Hangouts ile entegredir ve bir toplantı organize etmek tek bir tıklama uzaktadır.

Ekran görüntüsü uygulamaları

İncelemeler ve blog gönderileri yazarken açıklamalarınızı detaylandırmak için ekran görüntüsü almanız gerekebilir.

Lightshot

Lightshot, Mac, Windows, Chrome ve diğer popüler tarayıcıları kullananlar için mevcut ücretsiz bir ekran görüntüsü yazılımıdır.

Kullanımı son derece kolaydır. Birkaç tıklamayla istediğiniz boyutta ekran görüntüleri alabilirsiniz ve onları panoya kopyalayabilir veya kaydedebilirsiniz. Bu araç bir editöre de sahiptir.

FastStone Screen Capture

Eğer bir ekran video kaydediciye ihtiyacınız varsa FastStone Screen Capture tam olarak ihtiyacınız olan araç olabilir. Ekrandaki etkinlikleri konuşmalar ve mouse hareketleriyle birlikte kaydedebilir ve onları WMV dosyaları olarak sıkıştırılmış bir biçimde kaydedebilirsiniz.

Kayıtlarınız PNG, JPEG, PDF ve GIF de dahil olmak üzere sekiz farklı formatta kaydedilebilir. Bu aracın zengin özelliklere sahip editörüyle notlar ve filigranlar ekleyebilir, efektler uygulayabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Dosyaları direkt olarak blogunuza yüklemek de mümkündür.

FastStone Screen Capture sadece 30 günlük ücretsiz denemeye sahiptir. Ömür boyu geçerli lisans $19.95‘dır.

Snagit

Snagit de premium bir çözümdür. Dikey ve yatay uzun web sayfalarını veya mesajları kaydetmek için kullanabileceğiniz eşsiz bir kaydırma ekran kaydedici özelliğine sahiptir.

Ekran görüntülerinden metinler alabilmenin dışında metinleri de düzenleyebilirsiniz. Kelimeleri, renkleri, boyutları ve yazı tiplerini görseli yeniden tasarlamadan düzenleyebilirsiniz.

Bu ücretsiz ekran kaydetme yazılımı 15 günlük ücretsiz deneme sunar ve tek ödemelik lisansı $49.95 karşılığında alabilirsiniz.

Yazım denetimi ve gramer

İnsanları blog yazılarınıza çekmek için okunabilir ve yüksek kaliteli içeriklere ihtiyacınız var. Bu yüzden de yazım ve gramer hataları yapmadığınızdan emin olmanız önemlidir. Uzun ve anlaması zor cümleler de basitleştirilmelidir.

Grammarly

Grammarly, en popüler yazım asistanlarından biridir. AI güçlü bu araç hatalarınızı ve yazım stilinizi dakikalar içinde düzeltebilir. Grammarly’i kullanmak fazlasıyla kolaydır. Tek yapmanız gereken metninizi kopyalayıp yapıştırmaktır. Araç bütün işi sizin için yapacaktır.

Eğer blogunuz İngilizce ise bu araç en küçük hatalarınıza kadar her şeyi düzeltebilmeniz için öneriler gösterecektir. Aynı hataları tekrarlamamanız için açıklamalar da sunulmaktadır.

Bu aracı bütün metin editörleriyle kullanabilir ve e-postanız ve sosyal medyada kullanabilmeniz için tarayıcınıza da yükleyebilirsiniz.

Ücretsiz sürümü sadece yazım, gramer ve noktalama hatalarını düzeltirken aylık $11.66 karşılığı elde edebileceğiniz Premium planında ise daha gelişmiş özelliklere sahip olursunuz.

Ginger

Ginger da yazım, gramer ve noktalama hatalarını düzelten ve cümlelerinizi farklı şekillerde oluşturabilmeniz için öneriler veren bir araçtır. Siz yazarken kelime öngörüleri de sunulacaktır.

Farklı bir bakış açısı elde etmek için de metin okuyucusunu kullanarak içeriğinizin kulağa nasıl geldiğini görün. Kendinizi geliştirmeniz için hatalarınıza dayalı olarak dersler de edinebilirsiniz.

Bunun dışında Ginger metninizi 40 dile çevirebilir. Safari, Chrome, Mac, Windows, iOS ve Android klavyelerinde kullanılabilmektedir.

Gramer ve yazım kontrolcüsüyle birlikte hata düzelticiyi de ücretsiz kullanabilirsiniz. Ancak 450 karakter limiti bulunmaktadır. Yazılımın tam sürümünü kullanabilmek için aylık $7.49‘a denk gelen yıllık ödeme yapmanız gerekir.

Hemingway Editor

Hemingway Editor metninizi okunabilir ve anlaşılabilir yapmanızı sağlayan harika bir sitedir.

Ücretsiz online versiyonuyla zarfları, edilgenleri, alternatifi olan cümleleri ve okuması zor cümleleri saptar. Sayfanızın sağ üst köşesinde skorlara dayalı olan bir okunabilirlik skoru görüntülenmektedir.

$19.99 ücretli masaüstü Premium sürümü de mevcuttur. Hemingway’i internet bağlantısı olmadan kullanmanıza izin verir. Düzenlenmiş yazılarınızı direkt olarak Medium ve WordPress’e veya herhangi bir metin editörüne aktarmanıza izin verir.

Ekibinizle Organize Olun

Eğer blogunuz üzerinde çalışan bir ekibe sahipseniz onlarla sıklıkla iletişime geçmeli ve kat ettiği aşamalarını takip etmelisiniz.

Slack

Slack hem web, hem masaüstü, hem de mobil sürümüne sahip harika bir iletişim aracıdır. Özel sohbetler veya takım kanalları için anlık mesajlaşmayı destekler. Ancak kapsamlı ayar ve seçenekleri yüzünden arayüzüne alışmak zaman alabilir.

Slack üzerinden bilgisayarınızdan veya Google Drive’dan birçok dosya paylaşabilirsiniz. Ekran paylaşmaya ek sesli ve görüntülü aramalar da mevcuttur. Bildirimleri de ihtiyacınıza göre kişiselleştirebilirsiniz.

Üstelik 2000‘den fazla uygulamayı Slack’e entegre edebilirsiniz. Bu uygulamalara Gmail, Trello, Google Calendar ve Office 365 de dahildir. Verileriniz ve bilgileriniz iki aşamalı doğrulama ve SAML bazlı tek giriş (SSO) ile korunmaktadır.

Ücretsiz versiyonu başlangıç için sınırsız kanallar, birebir aramalar ve dosya paylaşımı gibi yeterince özelliğe sahiptir. Eğer ekstra depolamaya, grup aramalarına ve güvenliğe ihtiyacınız varsa Standard planı kişi başına $6.79‘dır.

Asana

Asana görsel açıdan çekici bir kontrol paneline sahip bir iş birliği aracıdır. Gerçek zamanlı iletişimi ve çoklu çalışma alanlarını destekler. Sürükle ve bırak özelliği kolay navigasyon için de kullanılabilmektedir.

Bu platform sayesinde yapılacaklar listesi oluşturabilir ve panolarda görevler atayabilirsiniz.

Slack, Office 365, Power Bi, Tableau ve benzeri daha fazla uygulamayla entegrasyonu da destekler. İşlemleri kolaylaştırmak ve hataları azaltmak için otomasyon da mevcuttur. Güvenlik konusunda da içiniz rahat olacaktır çünkü Asana SOC 2 Type II sertifikasına sahiptir.

Ücretsiz sürümünde en fazla 15 kişiyle iş birliği yapabilirsiniz. Ancak gelişmiş rapor sistemi ve yönetim araçları için Premium plana kullanıcı başına $10.99 ödeyerek yükseltebilirsiniz.

Trello

Eğer online iş birliği yapabileceğiniz bir proje yönetimi aracı arıyorsanız Trello tam size göredir. Panolara, listelere ve görev kartlarına sahiptir. Bunları sürükle ve bırak özelliğiyle kullanabilirsiniz. Kullanıcı arayüzü de içgüdüseldir.

Sıfırdan panolar oluşturabilir veya bir şablon kullanabilirsiniz. Görünebilirlikleri özel, ekip, organizasyon veya herkese açık olarak ayarlanabilir. Üstelik panolarınızın arka planını ve rengini de kişiselleştirebilirsiniz. Ekip üyeleri kullanıcı adları, bağlantılar ve e-postalar üzerinden davet edilebilir.

Kartlar etiketlenebilir ve onlara kontrol listesi, ekler ve son tarihler eklenebilir. Ekip üyelerini kartlara atamak tek bir tıklamayla yapılabilir. Uzantı entegrasyonları ve power-up’lar da mevcuttur. Trello’yu Google Drive, Slack ve Dropbox gibi uygulamalara bağlayabilirsiniz

Trello sınırsız kişisel panolara, listelere ve kartlara sahip freemium versiyona sahiptir. Sınırsız ekip panolarına ve power-up’lara sahip olmak için en azından Business Class planına $9.99 karşılığında üye olmalısınız.

Online gruplar

Bir blogcu olarak okuyucularınız ve takipçilerinizle etkileşime geçmek akıllıca olacaktır. Blogunuz için online gruplar oluşturmak bir topluluk sahibi olmak ve onlarla etkileşime geçmek için harika bir yöntemdir.

Aynı zamanda blogunuzu paylaşabilir ve insanların blogunuzu ziyaret etmesi için onlara teşvik edebilirsiniz. Üstelik hedef kitleniz hakkında daha fazla iç görü elde edebilirsiniz.

Facebook Grubu

Bir Facebook grubu ile işe başlayın. 2021’ye kadar Facebook grup kullanıcılarının sayısı 1.69 milyara yükselmesi beklenmektedir. Eğer grubunuz aktif ve etkileşim içindeyse yazılarınız da başkalarının yayınlarında görünecektir.

Unutmayın ki Facebook grupları için üç adet gizlilik ayarı bulunmaktadır. Grubunuzu herkese açık, özel veya görünebilir kılabilirsiniz.

Herkese açık ile grubunuza herkes katılabilir veya grubunuzdaki gönderileri ve etkinlikleri görebilir. Blogunuzun yeni okuyucular ve takipçiler edinme şansı vardır. Ancak grupta neler olduğuna dikkat etmeli ve tartışmaların nişiniz ve blogunuz hakkında olduğundan emin olmalısınız.

Eğer özel veya görünebilir‘i tercih ederseniz üyeleri elle kabul etmeniz gerekecek ve grupta neler olduğunu sadece onlar görecektir. Daha fazla kontrole sahip olursunuz ancak grubunuz aramalarda da görünecektir.

LinkedIn

LinkedIn de grup oluşturmanıza izin verir. Platformun kendisi Facebook kadar büyük olmasa da 690 milyon kullanıcı yadırganacak bir rakam değildir ve bu sayı git gide artmaktadır.

Profesyonel bir platform olduğundan potansiyel okuyucular elde etmenin dışında sizinle aynı endüstrideki şirketler sizle iş birliği yapmak isteyebilir.

Bunun dışında, LinkedIn topluluk yönetimi özellikleri sunmaktadır. Üyelerinize haftada bir e-posta yollayabilirsiniz. Üstelik gruptaki etkinliklerden oluşan günlük veya haftalık özetler de alacaklardır.

Ayrıca yöneticinin seçimi olan belirli tartışmaları grubun en üst kısmına iğneleyebilirsiniz.

Reddit

Reddit, blog yazılarınızı paylaşmanız için muhteşem bir yerdir. Aylık bir milyar ziyaretle blogunuza trafik çekme konusunda sorun yaşamayacaksınız.

Bu platform subreddit adlı çeşitli konular üzerine olan milyonlarca topluluğa sahiptir. Herkes bir hesap açabilir ancak içerik politikasını takip etmeniz gerekmektedir.

Bir subreddit yöneticisi olarak izin verilen gönderi türlerini filtreleyebilirsiniz. Eğer gerekirse uygunsuz içerikleri silebilir ve kullanıcıları yasaklayabilirsiniz. Üstelik subreddit’inizin görüşünü de kişiselleştirebilirsiniz.

Ancak diğer sosyal medya ağlarının aksine Reddit’de eksileme sistemi mevcuttur. İçeriğinizin eksilenebileceğinden dolayı da bu biraz dezavantaj olabilir.

Sosyal Medya Planlaması

Blog gönderilerinizi tanıtmanın yollarından biriyse sosyal medya platformlarını kullanmaktır. Ancak blogunuza ek olarak birden fazla sosyal medya hesabını yönetiyorsanız işiniz biraz zor olabilir.

Hootsuite

Hootsuite, tek bir platformda çeşitli sosyal profilleri yönetmenize izin veren bir çözümdür. Seçili zamanlarda doğru kanallarda gönderileri planlamanıza ve göndermenize izin verir. Bu araçla sosyal reklam kampanyalarını ve onların performansını takip etmeniz de mümkündür.

Ücretsiz plan da mevcuttur ancak sadece üç sosyal profil yönetebilir, 30 adet gönderi planlayabilir ve Hootsuite’i sadece basit uygulamalarla entegre edebilirsiniz.

Eğer on veya daha fazla sosyal medya hesabınız varsa premium planlarından birine geçmelisiniz. Fiyatlar 30 günlük ücretsiz denemeyle ayda $19‘dan başlar. Sınırsız sayıda gönderi yayınlayabilir ve iç görüler için performans ölçülerini görüntüleyebilirsiniz.

Buffer

Buffer da bir alternatiftir. Çeşitli sosyal ağlar için içerik üretebilir ve onları tek bir basit yönetici panelinden yayınlayabilirsiniz. Her bir sosyal medya hesabı için bir plan belirlemenize ve takviminiz üzerinden zaman çizelgenizi görmenize izin verir.

Bu araç Instagram pazarlaması için de kullanışlıdır. Gönderileri planlarken ilk yorumu da dahil edebilirsiniz. Bu araçla Instagram bio’nuzdan blogunuza trafik çekebilirsiniz. Gönderi yayınlama vaktiniz geldiğinde hatırlatıcılar da olacaktır.

Freemium versiyonu olmasa da Buffer’ı ücretsiz deneyebilirsiniz. Yıllık basit planı aylık $12‘a denk gelmektedir. Bu planla sekiz sosyal hesabı yönetebilir ve her biri için 100 gönderi planlayabilirsiniz.

Odak

Uzun süreli yazmak zor meşakkatli olabilir. Çeşitli dikkat dağıtıcı şeylerden dolayı planlarınız aksayabilir. Bunun için size yardımcı olabilecek ve vaktinizi verimli bir biçimde yönetmenize fayda sağlayabilecek araçlar da bulunmaktadır.

E.gg Timer

E.gg Timer ücretsiz ve basit bir online geriye sayma aracıdır.

Yazarken ara vermek önemlidir. Bu araçla özel kronometreler oluşturabilir veya bir saat, Pomodoro sistemi, sabah rutini vb. gibi hazır olanları kullanabilirsiniz. Alarm türleri, ses ve pop-up kutuları için de seçenekler mevcuttur.

Toggl

Kapsamlı bir zaman yönetimi ve üretkenlik aracı için Toggl muhteşem bir seçimdir. Hem zaman takibi, hem de editör takvimi olarak kullanılabilir.

Freemium planıyla verimlilik için tek tıklamalı kronometreler belirleyebilir, hatırlatıcıları düzeltebilir ve Toggl’ı takviminiz de dahil 100‘den fazla online uygulamayla entegre edebilirsiniz.

Proje zaman çizelgeleri de oluşturabileceğiniz ve aşamayı takip edebileceğiniz bir proje kontrol paneli de bulunmaktadır. Üstelik Toggl, iOS, Android ve Chrome için de mevcuttur.

Neden Bir Blog Açmalısınız?

Neden blog açmalısınız?

Kendinizi anlatabileceğiniz bir platform olmanın dışında bir blog açmak birçok avantaja sahiptir. Yazma becerinizi geliştirebilir ve web geliştirmeyle içerik yönetimi gibi yeni beceriler de elde edebilirsiniz.

Blog, kendi topluluğunuzu kurmanızı sağlayan ve farklılığınızı ve yaratıcılığınızı gösterebileceğiniz bir platformdur. Üstelik reklamlar göstererek veya ortaklık programlarına katılarak gelir de elde edebilirsiniz. Blog yazılarınız freelance yazma işleri ararken portföyünüz yerine de geçebilir.

Gördüğünüz gibi bir blog açmak kendinizi geliştirmek konusunda yardımcı olabilir. Bununla birlikte size birçok fırsat da sunar.

Her ne zaman yeni bir işe başladığınızda cevap bulmanız gereken soru “Neden”dir.

Bir blog açmak için nedenlerinizi bulduğunuzda bütün süreçten keyif alacağınız adeta garanti olur. Bu esnada yeni şeyler de öğrenebilirsiniz.

İşte başlangıç için düşünmeniz gereken şeyler:

  1. Nişinizle ilgili bilgiler edineceksiniz. Kaliteli blog yazıları oluşturmak için nişiniz üzerine çalışmalı ve yeni alanlar üzerine araştırma yapmalısınız. Bu süreçte size gelecekte yardımcı olacak değerli bilgi edinirsiniz. Kim bilir, belki de kendi online işletmenizi başlatmanız için harika bir fikir bulacaksınız.
  2. Fikirlerinizi belirtmenin harika bir yoludur. Hiç aklınıza harika bir fikir geldiği ancak bu fikir üzerine herhangi bir şey yapmanın imkansız olduğu bir gün oldu mu? Eğer bir blog açarsanız bunu da halletmiş olursunuz. İç görülerinizi ve fikirlerinizi herkesle paylaşın.
  3. Devamlı bir trafik akışı elde edersiniz. Birçok yeni proje ve işletme fikirlerini ve ürünlerini sergilemek için bir kitle bulmakta zorlanır. Bu da büyümelerini yavaşlatır. Ancak bir blogla değerli trafik çekebilir ve onları potansiyel müşterilere ve kullanıcılara dönüştürebilirsiniz.
  4. Yeni fırsatlar ortaya çıkacaktır. Yolculuğunuz en başta biraz zor olsa da blogunuz büyümeye başladıktan sonra birçok yeni fırsat elde edeceksiniz. Online varlığınızı kurduktan sonra size katılacak insanların sayısı da artacaktır. Nişinizdeki yeni uzman neden siz olmayasınız?
  5. Dünyaya kendinizi gösterin. Bu modern teknoloji devrinde yazılar kendinizi anlatmanın hala en iyi yoludur. Eğer bir ek proje yönetiyorsanız bir blog açmak başarılarınızı herkese sergilemenin en iyi yollarından biri olabilir. İnternet’i kullanarak dünyadaki herkese ulaşabilirsiniz.
  6. Büyük bir influencer olun. Her yeni blog gönderisiyle hedefinize bir adım daha yaklaşırsınız. Eğer belirli bir alanda uzmansanız bu alan üzerinde bloglamak kendinizi bu pazarda tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Bir kitle kurun, yeni bağlantılar oluşturun, fikirlerinizi sunun ve bütün sınırları aşın.
  7. Hayaliniz üzerine çalışın. Bir hedefiniz üzerine çalışmaktan daha iyi bir his yoktur. Ancak çoğu zaman bu hissi bilemeyiz çünkü hiç denemeyiz. Eğer bir şey hakkında tutkuluysanız bir blog açmak tutkunuz üzerine çalışmaya başlamak için size kusursuz ortamı sağlar.

Yıllar önce, bloglamak o kadar da ciddi olan bir şey olarak görülmemekteydi. Şimdilerdeyse birçok kişi bloglarını ciddi bir işletmeye dönüştürdü.

Eğer özgürlük daima aradığınız bir şey kendi blogunuzu açmak doğru yönde bir adım atmaktır.

Blogcular Nasıl Para Kazanır?

Blogcuların ekstra para kazanmasının en çok kullanılan yollarından biriyse bloglarında reklam görüntülemektir.

Nişinizle alakalı ürünler ve hizmetler sunan işletmelere direkt olarak reklam alanı satabilirsiniz. Kontrata göre tıklamalar, ziyaretler veya satın alımlar üzerine ödeme alırsınız.

Yazma becerileri çok iyi olanlar içinse yazım hizmetleri ve online çalışmalar sunabilir veya freelance içerik yazarı olabilirsiniz. Blogunuzu online bir portföy olarak kullanın.

Bazı blogcular uzmanlıklarına göre dijital ürünler de satarlar. Bu ürünlerin en yaygınları bastırılabilir ve indirilebilir ürünlerdir. Bunlara müzik dosyaları, sanat parçaları, fotoğraflar, yazılımlar vb. gibi ürünler dahildir.

Eğer kendi ürünlerinize sahip değilseniz bir ortaklık programına katılarak veya sponsorlu içerik yazarak başkalarının ürünlerini sunabilir ve tanıtabilirsiniz.

Bir Sponsor için Ne Kadar Trafiğe İhtiyacınız Var?

Bunun belirli bir cevabı yoktur. 1000‘den az ziyarete sahipseniz bile bir sponsor elde edebilirsiniz. Blogunuz büyüdüğü ve blogunuzu yönetmekte ciddi olduğunuz sürece sponsorları çekebilirsiniz.

İşte blogunuz için bir sponsor elde etmek için öneriler:

  • İyi tasarlanmış bir medya kitiniz olsun. Kendinize, blogunuza ve blogunuzun misyonuna dair kısa bir açıklama içerin. İletişim bilginizi, sosyal istatistiklerinizi, eşsiz ziyaretçi sayısını, sayfa görüntülemelerini, sayfa sıralamalarını ve okuyucu ölçülerini unutmayın.
  • Devamlı sponsor arayın. Çok fazla trafiğe sahip olmadığınız sürece onların size gelmesini beklemeyin. Bir blog gönderisi üzerinden reklam alma konusundaki niyetinizi gösterin.
  • Bir ortaklık listesi oluşturun. Onlarla iletişime geçmeden önce potansiyel sponsorları dikkatlice araştırın ve hedefleyin.
  • Sponsorlu gönderi ağlarına katılın. Acorn ve TapInfluence gibi ağlara katılabilirsiniz. Tek yapmanız gereken profilinizi doldurmaktır. Daha sonra ise sizle iş birliği yapmak isteyen şirketlerle eşleşirsiniz.

Bir Blog Açmak için Kodlama Bilgisi Gerekiyor Mu?

Bugünlerde herkes bir blog açabilir. Teknik bilgiye veya kodlama becerilerine ihtiyacınız yoktur.

Kullanıcı dostu kontrol panelli, kolay düzenlenebilen, sürükle ve bırak fonksiyonlu Site Kur araçları mevcuttur. Site kurma araçları özelleştirilebilir şablonlardan oluşan kütüphanelere sahip olduğundan sıfırdan bir blog açmanıza da gerek yoktur.

Acemiler ayrıca WordPress gibi içerik yönetimi sistemlerini (CMS) bir blog açmak için kullanabilir. Bu platformun arayüzüne ve bütün özelliklerine alışmak biraz zaman alabilir.

Sadece içerik yayınlamak ve web sitesi kurma süreciyle hiç uğraşmak istemeyenler Medium‘u kullanabilir. Medium’da sadece içerik üretimine odaklanırsınız.

Blogunuzla Profesyonel Bir E-Posta Nasıl Oluşturulur?

Eğer bloglamayı bir üst seviyeye çıkarmak istiyorsanız profesyonel bir e-posta sahibi olmanız önerilir. Bunun içinse özel bir domain ve web hosting gereklidir.

Ücretsiz e-posta hizmetinizi kullanmak yerine blogunuzun domain adını kullanırsınız. Örneğin adiniz@gmail.com yerine adiniz@blogadi.com olacaktır. Böylelikle e-postalarınız istenmeyen olarak işaretlenmeyecektir.

Hostinger 5.55 TL gibi makul bir fiyattan başlayarak Email Hosting sunar. Bu web hosting’den ayrı bir hizmettir ve blogları başka bir sağlayıcı barındırılanlar için uygun bir çözümdür.

Eğer blogunuz Hostinger’da barındırılıyorsa aşağıdaki adımları takip edin:

  1. hPanel’e ve daha sonra ise Emails (Epostalar) kısmına gidin ve Email Accounts‘ı (Eposta Hesapları) seçin.
  2. Create a New Email Account (Yeni Bir E-posta Hesabı Oluştur) kısmının altında adınızı girin ve bir şifre oluşturun.
  3. Create (Oluştur) tuşuna basın.

Artık profesyonel e-postanızı bültenler ve güncellemeler göndermek için kullanabilirsiniz.

Bir Blogu Başarılı Yapan Nedir?

Blog nasıl açılır öğrendiniz ancak işiniz bulunla son bulmuyor. Başarılı bir blog büyümeye devam eden ve yüksek trafiğe sahip olan bir blogdur.

Devamlı makaleler yayınlamak zor olabilir. Uzun vadede sevdiğiniz konular hakkında yazı yazmak bütün süreci kolaylaştıracaktır.

Sonuçların beklediğiniz gibi olmadığı zamanlar da olacaktır. Bir amaç ya da hedef belirlemek motivasyonunuzu artıracaktır.

İçeriğiniz tutarlı olmalı ve nişinize odaklanmalıdır. Sadece bir defaya mahsus okuyucuları istemezsiniz.

Bilgi dolu, yüksek kaliteli ve çekici yazılar yayınlayarak değer kattığınızdan emin olun. Böylelikle herkes sitenize geri gelmek isteyecektir. Üstelik insanları etkileşime teşvik ederseniz blogunuza ait bir topluluk da oluşturmayı başarmış olursunuz.

Blogunuzun SEO’suna da dikkat edin. Yazılarınızın arama motorlarında yüksek sıralamalara sahip olmasını istersiniz. Eğer sayfalarınızdan biri Google’ın organik aramasında birinci sıraya sahip olursa %31.7‘lik bir ortalama tıklama oranına sahip olacaktır.

Blogunuzun nasıl göründüğü de oldukça önemlidir. Blogunuzun tasarımı ve düzeni insanların ilk fark ettiği şeylerdir. Kalıp sitenizde daha fazla zaman harcayıp harcamayacakları ilk izlenimlere de bağlıdır.

Bir blogun başarılı olmasında pazarlama üzerine harcadığınız eforlar da önemli bir rol oynar. Blogunuzun içeriğiyle yakından ilgilenmek ve tanıtma konusunda aktif olmalısınız. Buna kitlenizi hedeflemek ve geliştirmeler için blogunuzun performansını takip etmek de dahildir.

Bloglar Neden Başarısız Olur?

Blogların başarısız olmasına sebep olacak birçok şey bulunmaktadır.

  • Tutku eksikliği. Sonuç olarak devam etme isteğinizi kaybedersiniz.
  • Yanlış nişi seçmek. İlerlemeyi ve blogunuzu yönetmeyi zorlaştırır.
  • Sadece yazmaya odaklanmak. İçeriğiniz blogunuzun en önemli kısmı olsa da diğer konularla da ilgilenmeniz gerekir.
  • SEO ile ilgilenmemek. Trafik çekmek için yeterince zaman ve efor harcamamak.
  • Düşük kaliteli içerik üretmek. Kullanışlı bilgiye sahip olmayan ve okuyuculara geri dönmeleri için bir sebep vermeyecek içerikler üretmek son derece hatalıdır.
  • İçeriğinizi yanlış şekilde tanıtmak. Doğru kitleyi hedeflememek ve mevcut okuyucularınızla etkileşime geçmemek gibi.
  • Blog mobil dostu değil. Unutmayın ki dünyadaki tüm trafiğin %51.98‘i mobil kullanıcılardan gelmektedir.

2020’nin sonuna kadar ABD’deki blogcuların sayısı 31.7 milyona çıkması beklenmektedir. Eğer blogunuzun bir hedefi veya bir karakteri yoksa rakiplerinizin önüne geçemeyecek ve eninde sonunda tarihe karışacaktır.

Sonuç

Tebrikler! Artık blog nasıl açılır ve başarılı olunur üzerine bütün adımları, önerileri ve ipuçlarını biliyorsunuz. Geriye kalan tek şey harekete geçmektir! E neyi bekliyorsunuz? Hostinger ile bugün online olun!

Eğer blog açmakla alakalı sorularınız, düşünceleriniz veya yorumlarınız varsa aşağıdaki yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın!

Author
Yazar

Egehan D.

Egehan Hostinger'da ML ve NN ile denetimsiz öğrenme üzerinde çalışıyor. Veri analizi hakkında büyük bir tutkuya sahiptir. İşi her ne kadar hobi gibi olsa da, çeşitli aktivitelerde gönüllü olmaktan ve ormanda kamp yapmaktan da büyük oranda zevk alıyor.